Terug

Verschrikkelijk slechte service

In behandeling Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

J. M.

Naar: MD Solar

16/12/2025

Beste Frank, Jouw dienstverlening liep vanaf dag één al stroef : onbereikbaar via sms of telefoon. De installatie van onze zonnepanelen liep niet van een leien dakje en heeft een tijd aangesleept : installatie niet compleet, keuring liet op zich wachten, aarding was niet in orde, we konden nog niet op de app, enzovoort... De installatie gebeurde eind 2019 en was begin 2020 eindelijk volledig en eens alles op punt stond hadden we geen klachten. Begin 2024 merkten we dat de omvormer stuk was, blijkbaar al sinds november 2023... Wij dachten dat dit gemonitord werd door MDSolar? Na vele malen bellen en sms'en kregen we je uiteindelijk te pakken en bleek dat dit niet zo was. Maar je zou komen kijken : conclusie : omvormer was kapot. Er waren echter leverproblemen waardoor er geen nieuwe hervormer voorhanden was. Na weer weken bellen en sms'en ben je uiteindelijk een 'voorlopige' omvormer komen hangen terwijl de andere hersteld zou worden. Ondertussen was het april = 6 maand géén zonne-energie kunnen opwekken, wat resulteerde in een forse extra factuur van onze energieleverancier... We zijn op dat moment dus april 2024. Op 5 februari 2025 hebben we je terug gecontacteerd met de vraag of onze omvormer al gerepareerd was, want die voorlopige (niet gekeurd?) hing er nog steeds en daarvan konden wij geen gegevens zien in de SolarEdge app. Contact met Solar Edge zelf leverde niks op : we moesten het maar oplossen met jou (onbereikbare) verdeler van Solar Edge... Je was bereid de huidige omvormer te laten hangen mits betaling van een 'kleine' opleg van €300, over een reparatie van de oude werd niet meer gerept... We waren niet zo blij met deze etra kost maar ja, wat moesten we? We vroegen je een factuur op te maken (nee Frank, in het zwart betalen gingen we NIET doen, we wachten er trouwens nog steeds op...) Het heeft uiteindelijkenog tot april geduurd voor we eindelijk onze app opnieuw konden gebruiken. Maar daar stopt het niet, helaas. Wij hebben sinds kort een digitale teller en wilden onze premie aanvragen. Maar, o verrassing : daar is een keuringsbewijs en zo voor nodig. Wat we dus niet hebben. Daar hebben we niet bij stilgestaan op het moment dat de omvormer geplaatst werd, ook niet toen hij uiteindelijk bleef hangen. Maar wel heel belangrijk voor onze brandverzekering bedenken we nu ook... MD Solar (Frank) gecontacteerd : geen enkele respons... Solar Edge gecontacteerd : zoek het uit met de installateur. Zucht... Hoe lossen we dit op?


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform