Meest recente klachten

K. D.
2/06/2024

Problemen met fiets sinds aankoop

Geachte,Op 21/01/2023 kochten wij een fiets aan bij Matrabike (Fongers Nuevo plus 75 Motinova Disc 540). Sindsdien zijn er eigenlijk al constant problemen geweest. Wij zijn zo vrij geweest om de berekening te maken en komen tot de constatatie dat wij de fiets, op de 16 maand dat hij in ons bezit is, slechts 8 à 9 maand effectief konden gebruiken. We houden hierbij rekening met de periodes dat hij binnen was ter herstelling, alsook de periodes dat we er niet meer mee konden rijden vanwege een gebrek. Dit gaat over DE HELFT van de periode dat we hem aangekocht hebben. Het lijkt ons onnodig te melden dat deze fiets duidelijk van ondermaatse kwaliteit is, zoals wij al meerdere keren hebben aangegeven. Onze vraag naar compensatie, terugbetaling, schadevergoeding, ... werd al meerdere malen genegeerd. Wij worden aan het lijntje gehouden tot de garantie verlopen is. De kettingkast werd al meerdere keren vernieuwd (3x ,is nu weer kapot), de remschijven minstens 2x, problemen met de motor vanaf aankoop... en zo kan ik nog wel even doorgaan. Dit kan NIET bij een nieuwe, kwalitatieve fiets.Het is zinloos om steeds een nieuwe herstelling aan te vragen. Wij kunnen niet vertrouwen op de fiets. De keren dat wij te voet verder naar het werk dienden te gaan (waardoor we ook eindeloos te laat zijn) en andere oplossingen dienden te zoeken om thuis te geraken, valt zeker niet op twee handen te tellen. Dit is ons vast/essentieel vervoersmiddel naar het werk (32km/dag) waardoor er uiteraard al heel wat kilometers op de teller staan. U kan dit niet als argument blijven gebruiken om de situatie gewoon te laten zoals het is en nog maar eens een herstelling uit te voeren.Wij kwamen in contact met één van uw werknemers die telefonisch doodleuk wist te vertellen het is vast een maandagmorgen-model. Ik hoop dan ook dat u begrijpt dat het onaanvaardbaar is dat wij dezelfde prijs hebben betaald voor dit maandagmorgen-model.De enige reden waarom we nog geen honderden extra euro's gespendeerd hebben aan deze fiets, is omdat we op onze strepen blijven staan, ondanks de telefoontjes en mails die genegeerd werden.Op dit moment kunnen wij niet anders dan naar andere oplossingen te zoeken (een andere fiets). Wij wensen de fiets terug in te leveren en vragen een terugbetaling van ons aankoopbedrag. We begrijpen dat er al wat kilometers op de teller staan, echter houden we bij deze vraag tot terugbetaling ook rekening met al de keren dat wij genoodzaakt waren om andere oplossingen te zoeken, afspraken gemist hebben, te laat waren op het werk,.. Op dit moment lijkt het ons voor beide partijen gunstig dat we op deze manier tot een akkoord komen en verder geen contact meer dienen te hebben. Wij kijken uit naar uw antwoord.

Afgesloten
D. S.
14/08/2020

Problemen met aangekochte fiets Vogue Glamour N8

Beste,Betreft: aankoop Vogue Glamour N8 Silver - 36V/14Ah - vreemde geluiden aan de fiets.....Factuur opgemaakt door Peter van EssenOp 03/06/2020 kochten wij bij Matrabike te Schelle bovenstaande fiets.Bij de levering constateerden wij na een kleine proefrit een vreemd geluid aan de fiets achteraan. Wij contacteerden Matrabike die ons voorstelde om met deze fiets niet meer te rijden en dat er een andere zou geleverd worden.Enkele dagen nadien werd dan andere fiets geleverd. Wij deden opnieuw een proefrit en constateerden een ander vreemd geluid in de voorvork.Ook deze fiets weigerden wij te aanvaarden...De chauffeur heeft dan de twee fietsen meegenomen.Wij namen contact met Matrabike (de heer Theo Mank) die ons meedeelde: hoeveel fietsen moeten wij nog leveren opdat het in orde zou zijn?. Wij zelf horen niets.....Wij repliceerden dan dat de eerste fiets geluiden maakte achteraan en dat ze dat goed moesten verifiëren. Dat werd dan gedaan en men gaf dan toe dat de oorzaak aan de kettingspanning lag.Bij de tweede fiets (geluid in voorvork) hoorden zij blijkbaar niets??Wij gaan er toch vanuit dat een nieuwe fiets geen vreemde en irriterende geluiden maakt.De heer Mank benadrukte dat wij uiteindelijk een keuze moesten maken met de uitdrukking: hoeveel fietsen moeten wij nog afleveren alvorens het goed zal zijn.Wij hebben dan geopteerd om de tweede fiets met geluid in voorvork te laten leveren. De chauffeur in kwestie stelde voor om de bedrading in het frame naar boven te trekken en er tape rond te doen om het geheel wat op te spannen. Hij zelf had geen herstellingsmateriaal bij zich en was zeer gehaast...De bedrading maakt nu nog steeds lawaai en achteraan begint deze ketting ook vreemde geluiden te maken.Een fietshandelaar van bij ons in de buurt constateerde dat de ketting helemaal droog liep wij hebben wat geolied, maar tevergeefs, nog steeds hetzelfde.Wij zijn nu bij een andere fietshandelaar geweest die ons zwart op wit kan aantonen dat dit type van fiets door Vogue al vijf jaar niet meer gemaakt wordt en er ook geen vervangstukken meer te verkrijgen zijn wat dit model betreft!Wij houden ons hart vast wat de garantie betreft!Wij gaan er dus vanuit dat de batterij ook minstens vijf jaar oud is....Besluit: wij kopen in vertrouwen een nieuwe E-bike bij Matrabike en verder worden wij met een kluitje in het riet gestuurd...Wij vinden gans deze onfaire handel absoluut niet kunnen en vragen ons geld terug.In afwachting van een adequate afhandeling, verblijven wij met vriendelijke groeten.

Opgelost
I. V.
29/05/2018

problemen met levering en fiets

op 4/5 bestelde ik online een ebike. Hij zou normaal 2 dagen later opgehaald mogen worden in de winkel in Rumst. Ik heb op 4/5 zelf een email gestuurd dat ik de fiets alsnog thuis wou laten afleveren, dit was geen probleem, heb hiervoor mail gekregen. Op 8/5 kreeg ik mail dat de fiets toch in de winkel in Rumst was aangekomen. Ik bel om te zeggen dat mijn man de fiets die dag kwam ophalen, dit was ok. een tijdje later krijg ik een mail dat de fiets toch bij de vervoerder was meegegeven, en dat ik contact moest opnemen met de vervoerder om een afspraak te maken. Dit kon op vrijdag 11/5, maar ze gingen mij nog terugbellen om uur door te geven. Ik neem een dag verlof voor vrijdag. Op 9/5 belt de vervoerder dat de fiets op maandagmorgen geleverd zal worden. Ik werk overdag, dus ik vraag om een avondlevering. Dit kon niet meer op maandag maar op dinsdag tussen 15 en 18 uur. Weer een halve dag verlof genomen. De fiets werd na 18uur geleverd, dus halve dag verlof weer voor niets. De vervoerder levert de fiets af, zonder gebruiksaanwijzing en ik krijg van hem een hele beperkte uitleg. de elektronische sleutel om de fiets te starten werkte toen ook al niet goed. Dan zijn we gaan fietsen en na 1 kilometer krijg ik een platte band (binnenband ontploft). Mijn man heeft deze gemaakt maar vertrouwde het zaakje niet. Hij is dan vorige week naar de winkel in Rumst gereden voor uitleg over de elektrische sleutel en om het probleem met de band voor te leggen. Hier werd hij heel slecht ontvangen. De man in de winkel verkocht liever een nieuwe fiets aan mensen die na mijn man waren binnengekomen dan naar hem te luisteren, en de verkoper werd nijdig. Mijn man is dan buitengegaan en heeft nadien in decathlon allemaal nieuwe binnen en buitenbanden gaan halen. Ik vraag mij af of hier iets aan gedaan kan worden ? Een tegemoetkoming ? De fiets terug inruilen en geld terugkrijgen ? Ondertussen is de fiets al wel 2 weken in mijn bezit, maar alleen maar met miserie. mvgInge Van Hirtum

Afgesloten

Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform