Bedrijfsscore uitgelegd
De bedrijfsscore op ons platform weerspiegelt hoe goed het bedrijf een geschil met de consument op een minnelijke manier kan oplossen.
De score wordt berekend op basis van drie criteria:
De score wordt berekend op basis van de afgelopen 12 maanden.
Indien er geen score wordt getoond, betekent dit dat we nog onvoldoende gegevens hebben over het bedrijf.
Klachtenafhandelingsdienst
Ontdek de voordelen van het platform en hoe het werkt
Meest recente klachten
Protestering factuur - nog steeds geen gerstelling
Geachte,Op 12 april 2021 werd er door u offerte, met kenmerk OFFER6944, opgemaakt om onze warmtepomp te herstellen. Offerte werd door ons voor akkoord ondertekend op 21 april 2021.Technieker kwam vervolgens op 6 mei ter plaatse en op 9 mei ontvingen wij factuur.Deze factuur werd per aangetekende zending op 12 mei 2021 geprotesteerd omdat de herstelling gebrekkig en onvolledig werd uitgevoerd. De warmtepomp werkte nog steeds niet naar behoren met als gevolg dat wij nog steeds zonder verwarming zaten op de bovenverdieping. Na nog een 3-tal interventies op 26 mei, 11 augustus en 24 augustus 2021 was de warmtepomp nog steeds niet hersteld. Plots blijkt dat er nog een ander stuk, de oververhitter, moest vervangen moet worden. Hiervoor werd offerte opgemaakt. Wij hebben offerte niet ondertekend voor akkoord omdat wij van mening zijn dat de technieker dit van begin af aan had moeten zien en ook op die manier op de oorspronkelijke offerte had moeten vermelden.Op 20 januari 2022 ontvingen wij van u een schrijven waarin u voorstelt dat wij de factuur moeten vereffenen en u vervolgens de oververhitter komt vervangen ten uwen laste. Indien wij niet akkoord gaan met dit voorstel wordt er gevraagd voor ons akkoord om het reeds vervangen materiaal te recupereren alsook 1,5 kg koelmiddel.Indien geen reactie van ons wordt er gedreigd met juridische stappen.Wij vragen u met aandrang om eerst de oververhitter op uw kosten te vervangen. Indien blijkt dat de installatie dan opnieuw naar behoren werkt zullen wij onmiddellijk overgaan tot betaling van factuur VFTEC2024327.Hoogachtend
Reeds van februari zonder verwarming, Masser weigert warmtepomp te herstellen
Beste,We maken een afspraak voor nazicht warmtepomp en betalen hiervoor 173,16 euro. Bij die interventie wordt door techniekerAndy voor de zoveelste keer verkeerde diagnose gesteld. Hij meldt dat er 50% van het koelmiddel R404a is verdwenen en om dit verlies op te sporen moet een druktest uitgevoerd worden op onze installatie. We moeten 1692,42 euro betalen alvorens de volgende technieker Francisco (die frans spreekt en wij geen frans verstaan) langskomt en dat hebben we dan ook gedaan. In die offer is 10kg R404a aangerekend. Bij die interventie wordt er 11,500kg koelmiddel afgehaald en er moet maar 10kg opzitten. De 1,500kg is door technieker Francisco meegenomen en de overgebleven 10kg staat opgeslagen in gasfles. Na 5 dagen komt technieker Andy terug om 10kg R404a terug op installatie te plaatsen. Als de 10kg R404a terug op de installatie staat draait Andy de ontspanner stuk en moet de 10kg koelmiddel terug in gasfles.Bij elke interventie is er verlies van R404a dat toch heel ongezond is voor het milieu? Ontspanner moet bestelt worden en ondertussen zitten we al 6 weken zonder verwarming. Voor het vervangen van ontspanner moeten we 961,82 euro betalen, maar aangezien er in de 1692,42 euro 10kg koelmiddel is aangerekend moest het bedrag van 10kg R404a terug gestort worden. Na tientallen mailtjes en 20 telefoontjes hebben ze een credietnota gestuurd voor de 10kg koelmiddel dat ze hadden aangerekend maar het bedrag is tot op heden nog niet op onze rekening.De gevolgen zijn dat we vanaf februari zonder verwarming zitten.De acties die we ondernomen hebben zijn tientallen mailtjes en tientallen telefoontjes en de ombudsdienst ingeschakeld maar tot op heden zonder gevolg.
niet afwerken herstelling
In 2008 aankoop Masser verwarmingssysteem + ventilatie prijs 250000€ Grootste verkoopsargument: energie zuinig en onderhoudsvrij ( kosten vrij).Het Ventilatie systeem hebben we nooit in werking gezet wegens overlast geluid in keuken en slaapkamer van de ventilatoren.De handoek droger die we zouden krijgen als vervanging van een electrische bijverwarming op de badkamer is nooit geleverd.Ik besluit niet meer aan te dringen en heb op eigen kosten een handoekdroger gekocht en de ventilator naar de zolder verplaatst.• Tot 2014, enkele kleine tussenkomsten, vooral gas bijvullen• In 2014: 277€• In 2015:450€• Winter 2015-16 wamtepomp bovenverdieping stuk. • Na een eerste interventie, enkele dagen later pomp weer stuk• Kosten begroot op meer dan 2000€. Ik krijg de gevraagde compensatie van 50% op stukken.• Nieuwe compressor wordt geplaatst• Warmtepomp werkt nog steeds niet.• Na lang aandringen komt een technieker in mei die vaststelt dat er een soort van drukventiel stuk is, en die moet besteld worden. • Tussen mei en September enkele telefoontjes en mailtjes gepleegd om de firma Masser aan te sporen het nodige te doen.• In de zomer krijg ik een aanmaning tot betaling, ik bel en mail om mee te delen dat de herstelling nog niet voltooid is• Eind September weer telefonisch contact de mevrouw aan de lijn bevestigd mij dat de technische dienst op de hoogte is en het nodige zal doen. • Begin October. Warmte pomp benedenverdieping werkt ook niet meer. Het huis is nu totaal zonder verwarming.• Pas op 17/10/2016 komt een technieker die de een soort van voorlopige herstelling uitvoerd. Hij was electricien, en er moesten nog ventielen vervangen worden, maar hij zou dit regelen.• Het systeem leek op dat moment te werken. • Er is geen opvolging meer van Masser, ook geen aanmaaning meer om de openstaande factuur ( van de niet afgewerkte) te vereffenen.• Van 2017-2019, merken we dat het systeem minder goed begint te werken.• Lente 2020, stroom rekening is vanaf 2017 beginnen te verhogen om in FEB 2020 te verdubbelen.• In Maart 2020 contacteer ik terug Masser, eerst geen reactie, dan na lang aandringen een mail op 03/03/2020 met het verzoek eerst een saldo van 1407,53€ + interesten te vereffenen. Geen factuur wordt bijgevoegd, en geen detals over de interesten.• Einde Maart, mijn vrouw en ik technisch werklooos. Ik laat het rusten omdat we 1407,53€ niet kunnen missen, + geen verwarming nodig • DEC2020 compressor beneden verdieping stilgelegd wegens aanhoudelijk aan en uitslaan. Telefonisch contact met Masser. Beloven mij contact op te nemen met B. Braeckers.• 11JAN2021 mail naar Masser, met aanbod om 50% van het openstaande saldo te vereffenen, op voorwaarden dat ze de installatie komen herstellen. Als de de installatie hersteld is beloof ik het saldo + de nieuwe factuur voor te betalen. • Na enkele herinneringsmails, krijg ik eindelijk de heer B. Braekers te spreken. Hij weigert nog verdere actie, zelfs als ik het openstaande saldo volledig zou vereffen. • Op 14/01/2021 mail ik het volgende:“Geachte heer Braekers,Na ons zeer onaangenaam telefoon gesprek gisteren, hier een samenvatting van de situatie.Het feit dat U zelfs bij betaling van het openstaande saldo van een onafgewerkte herstelling de instalatie niet wilt komen kontroleren en herstellen laat mij vermoeden dat ze onherstelbaar is.U hebt nota genomen dat ik geen aanmaaning tot betaling heb gekregen. Waarschijnlijk omdat U wist dat de herstelling niet volledig was uitgevoerd.Na 2016 is onze electriciteitsverbruik toegenomen en bedraagt nu 2 maal een normaal verbruik, wat wijst op een niet correcte herstelling en verdere degradatie van de installatie. Deze constante degradatie heeft geleid tot een installatie die nu onbruikbaar is geworden.U bevestigde dat u deze betwisting via gerechtelijke weg wenst te beslechten.In bijlage de foto’s die bewijzen dat de technieker nog moest terug komen.pompbehuizing slechts dichtgeschroeft met 4 schroeven ipv 8.Deksel kastje lag los in de pompbehuizing.Ventieldopjes lagen onder aan de pomp. Omdat de hertstelling nooit voltooid is heb ik uiteraard de factuur niet betaald. Met andere woorden wij zitten in de kou en U zonder een betaling.• Op 18/01/2021 krijg ik een mail dat het totaal openstaand saldo plots 2749,62 € bedraagt.• Ik stuur een mail om dit op factuur te krijgen waarop duidelijk vermeld staat hoeveel de interesten er aangerekend worden en ook hoe deze zijn berekend.• Geen antwoord meer van Masser.
Hulp nodig?
Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.
Bel ons
Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).
Informatie voor bedrijven
Informatie voor consumenten