Terug

Reeds van februari zonder verwarming, Masser weigert warmtepomp te herstellen

Closed Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

A. C.

Naar: Masser NV

11/07/2021

Beste,We maken een afspraak voor nazicht warmtepomp en betalen hiervoor 173,16 euro. Bij die interventie wordt door techniekerAndy voor de zoveelste keer verkeerde diagnose gesteld. Hij meldt dat er 50% van het koelmiddel R404a is verdwenen en om dit verlies op te sporen moet een druktest uitgevoerd worden op onze installatie. We moeten 1692,42 euro betalen alvorens de volgende technieker Francisco (die frans spreekt en wij geen frans verstaan) langskomt en dat hebben we dan ook gedaan. In die offer is 10kg R404a aangerekend. Bij die interventie wordt er 11,500kg koelmiddel afgehaald en er moet maar 10kg opzitten. De 1,500kg is door technieker Francisco meegenomen en de overgebleven 10kg staat opgeslagen in gasfles. Na 5 dagen komt technieker Andy terug om 10kg R404a terug op installatie te plaatsen. Als de 10kg R404a terug op de installatie staat draait Andy de ontspanner stuk en moet de 10kg koelmiddel terug in gasfles.Bij elke interventie is er verlies van R404a dat toch heel ongezond is voor het milieu? Ontspanner moet bestelt worden en ondertussen zitten we al 6 weken zonder verwarming. Voor het vervangen van ontspanner moeten we 961,82 euro betalen, maar aangezien er in de 1692,42 euro 10kg koelmiddel is aangerekend moest het bedrag van 10kg R404a terug gestort worden. Na tientallen mailtjes en 20 telefoontjes hebben ze een credietnota gestuurd voor de 10kg koelmiddel dat ze hadden aangerekend maar het bedrag is tot op heden nog niet op onze rekening.De gevolgen zijn dat we vanaf februari zonder verwarming zitten.De acties die we ondernomen hebben zijn tientallen mailtjes en tientallen telefoontjes en de ombudsdienst ingeschakeld maar tot op heden zonder gevolg.

Berichten (1)

A. C.

Naar: Masser NV

10/08/2021

DATA NOT AVAILABLE


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform