Terug

niet afwerken herstelling

Closed Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

F. D.

Naar: Masser NV

19/01/2021

In 2008 aankoop Masser verwarmingssysteem + ventilatie prijs 250000€ Grootste verkoopsargument: energie zuinig en onderhoudsvrij ( kosten vrij).Het Ventilatie systeem hebben we nooit in werking gezet wegens overlast geluid in keuken en slaapkamer van de ventilatoren.De handoek droger die we zouden krijgen als vervanging van een electrische bijverwarming op de badkamer is nooit geleverd.Ik besluit niet meer aan te dringen en heb op eigen kosten een handoekdroger gekocht en de ventilator naar de zolder verplaatst.• Tot 2014, enkele kleine tussenkomsten, vooral gas bijvullen• In 2014: 277€• In 2015:450€• Winter 2015-16 wamtepomp bovenverdieping stuk. • Na een eerste interventie, enkele dagen later pomp weer stuk• Kosten begroot op meer dan 2000€. Ik krijg de gevraagde compensatie van 50% op stukken.• Nieuwe compressor wordt geplaatst• Warmtepomp werkt nog steeds niet.• Na lang aandringen komt een technieker in mei die vaststelt dat er een soort van drukventiel stuk is, en die moet besteld worden. • Tussen mei en September enkele telefoontjes en mailtjes gepleegd om de firma Masser aan te sporen het nodige te doen.• In de zomer krijg ik een aanmaning tot betaling, ik bel en mail om mee te delen dat de herstelling nog niet voltooid is• Eind September weer telefonisch contact de mevrouw aan de lijn bevestigd mij dat de technische dienst op de hoogte is en het nodige zal doen. • Begin October. Warmte pomp benedenverdieping werkt ook niet meer. Het huis is nu totaal zonder verwarming.• Pas op 17/10/2016 komt een technieker die de een soort van voorlopige herstelling uitvoerd. Hij was electricien, en er moesten nog ventielen vervangen worden, maar hij zou dit regelen.• Het systeem leek op dat moment te werken. • Er is geen opvolging meer van Masser, ook geen aanmaaning meer om de openstaande factuur ( van de niet afgewerkte) te vereffenen.• Van 2017-2019, merken we dat het systeem minder goed begint te werken.• Lente 2020, stroom rekening is vanaf 2017 beginnen te verhogen om in FEB 2020 te verdubbelen.• In Maart 2020 contacteer ik terug Masser, eerst geen reactie, dan na lang aandringen een mail op 03/03/2020 met het verzoek eerst een saldo van 1407,53€ + interesten te vereffenen. Geen factuur wordt bijgevoegd, en geen detals over de interesten.• Einde Maart, mijn vrouw en ik technisch werklooos. Ik laat het rusten omdat we 1407,53€ niet kunnen missen, + geen verwarming nodig • DEC2020 compressor beneden verdieping stilgelegd wegens aanhoudelijk aan en uitslaan. Telefonisch contact met Masser. Beloven mij contact op te nemen met B. Braeckers.• 11JAN2021 mail naar Masser, met aanbod om 50% van het openstaande saldo te vereffenen, op voorwaarden dat ze de installatie komen herstellen. Als de de installatie hersteld is beloof ik het saldo + de nieuwe factuur voor te betalen. • Na enkele herinneringsmails, krijg ik eindelijk de heer B. Braekers te spreken. Hij weigert nog verdere actie, zelfs als ik het openstaande saldo volledig zou vereffen. • Op 14/01/2021 mail ik het volgende:“Geachte heer Braekers,Na ons zeer onaangenaam telefoon gesprek gisteren, hier een samenvatting van de situatie.Het feit dat U zelfs bij betaling van het openstaande saldo van een onafgewerkte herstelling de instalatie niet wilt komen kontroleren en herstellen laat mij vermoeden dat ze onherstelbaar is.U hebt nota genomen dat ik geen aanmaaning tot betaling heb gekregen. Waarschijnlijk omdat U wist dat de herstelling niet volledig was uitgevoerd.Na 2016 is onze electriciteitsverbruik toegenomen en bedraagt nu 2 maal een normaal verbruik, wat wijst op een niet correcte herstelling en verdere degradatie van de installatie. Deze constante degradatie heeft geleid tot een installatie die nu onbruikbaar is geworden.U bevestigde dat u deze betwisting via gerechtelijke weg wenst te beslechten.In bijlage de foto’s die bewijzen dat de technieker nog moest terug komen.pompbehuizing slechts dichtgeschroeft met 4 schroeven ipv 8.Deksel kastje lag los in de pompbehuizing.Ventieldopjes lagen onder aan de pomp. Omdat de hertstelling nooit voltooid is heb ik uiteraard de factuur niet betaald. Met andere woorden wij zitten in de kou en U zonder een betaling.• Op 18/01/2021 krijg ik een mail dat het totaal openstaand saldo plots 2749,62 € bedraagt.• Ik stuur een mail om dit op factuur te krijgen waarop duidelijk vermeld staat hoeveel de interesten er aangerekend worden en ook hoe deze zijn berekend.• Geen antwoord meer van Masser.


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform