Bedrijfsscore uitgelegd
De bedrijfsscore op ons platform weerspiegelt hoe goed het bedrijf een geschil met de consument op een minnelijke manier kan oplossen.
De score wordt berekend op basis van drie criteria:
De score wordt berekend op basis van de afgelopen 12 maanden.
Indien er geen score wordt getoond, betekent dit dat we nog onvoldoende gegevens hebben over het bedrijf.
Klachtenafhandelingsdienst
Ontdek de voordelen van het platform en hoe het werkt
Meest recente klachten
Weigering herstelling pelletkachel
Beste , Na zeer veel telefonisch contact met jullie en na het zoveelste van het kastje naar de muur gestuurd te worden probeer ik het nu langst deze weg. Mijn pellet kachel een dielle met kanalisatie naar andere kamers is sinds maart 2023 stuk. Na een eerste ‘tijdelijke ‘ herstelling , zo zei uw Werkman zouden jullie een origineel stuk bestellen om zo de kachel te maken. Dat stuk is nooit geplaatst en als we jullie bellen weet de persoon die we aan de lijn hebben nooit waarover het gaat. Tot een maand terug na het zoveelste telefoontje er ineens toch een stuk besteld zou zijn. Weer een aantal weken later na alweer een telefoontje zouden er ineens ‘te veel mankementen aan de kachel zijn ( ondertussen werkt ze niet meer sinds jan’24) en zou er iemand van het fabriek zelf gaan langstkomen. Tot op de dag van vandaag hebben we nog niemand gezien en na alweer een telefoongesprek vandaag wist de persoon in kwestie weer niets van wat er aan de hand was . Hoe kan ik verder geholpen worden , we zijn nu november en het is koud aan het worden . Ik verwacht een spoedig en liefst positieve reactie in de hoop geen verdere stappen te moeten ondernemen. Met vriendelijke groeten
Plaatsing houtkachel-kookfornuis
Na een bezoek aan de toonzaal Marco Service bvba te Essen kochten we een houkachel-kookfornuis La Nordica Rosa XXL . We rekenden op een beloofde service zoals ook werd vermeld in de ondertekende prijsofferte. Ook de afstand naar het Oostkanton werd besproken. Dit was voor hen geen enkel probleem. Marco gaf aan al kachels te hebben geplaatst in de Ardennen.We betaalden voorschotten: 1.000 euro op 27/09/2023 en 1.000 euro op 19/10/2023.Onze grieven zijn: gebrekkige, onvolledige, onesthetische en totaal amateuristische installatie. Bedrijf ontving zoals overeengekomen tijdens ons bezoek aan de toonzaal een mail met juist plan, schets, noodzakelijke opmetingen én foto’s als voorbereiding plaatsing waar de kachel moest komen. Bedrijf reageerde op deze mail heel kort met als enige mededeling “super”. De werkmannen van Marco Service kwamen ter plaatste om de werken uit te voeren op 23/10/2023. Vooraf gemelde gegevens m.b.t. de plaatsing werden bij plaatsing volledig genegeerd.Werk werd half afgewerkt achtergelaten. Werkmannen vertrokken en beloofden stoofbuis te zullen “herpositioneren” bij terugkomst. Stoofbuis staat nog steeds schuin, bovenaan plafond gedeeltelijk omwikkeld met een materiaal tegen de hitte. Men liet me weten dat dit geen probleem was om de kachel reeds te gebruiken: ge kunt al koken. Baas zou ons over de verdere afwerking contacteren. Materialen voor verdere afwerking werden achtergelaten. We betaalden aan de werkmannen het resterende bedrag van 3.000 euro cash en en 553,34 euro via overschrijving bank app.Vanwege Marco Service na deze half onafgewerkte plaatsing geen spontane reactie meer ontvangen. 2 weken later namen we zelf met hen telefonisch contact op met de vraag naar de vooruitzichten verdere beloofde afwerking.Telefonische botte en korte reactie: “Afstand is te ver. Heel onvriendelijke houding waarbij verdere mondelinge communicatie uitpraten klacht onmogelijk was. Marco Service wist vooraf waar de plaatsing moest gebeuren en kon de afstand perfect inschatten om de werken NIET aan te nemen. Na dit telefoongesprek hebben we moeten nadenken welke verdere stappen te zetten, hoe dit verder aan te pakken. Opnieuw een mail verstuurd met de opsomming van de gebreken en nogmaals de vraag naar een definitieve afwerking.Hun reactie : “We zijn geen schrijnwerkers”.In mail van 07/12/2023 reageren we op hun standpunt: “we zijn geen schrijnwerkers” en herinneren we hen nogmaals aan de achtergelaten voorlopige toestand. We vragen of ze het ongedane werk zelf gaan doen of iemand kunnen aanstellen ?Te doen: 1. Stoofbuis loodrecht verticaal plaatsen.2. Aansluiting buis/muur definitief en hittebestendig zonder omwikkeling van nodig extra materiaal.3. Verschoven gezakte tegel aan de rechterzijkant van de kachel recht plaatsen.4. Noodzakelijke hittebestendige platen afzagen en esthetisch afwerken volgens de gegeven maten.Sindsdien geen verdere respons meer ontvangen van Marco Service . Zelf geen verdere communicatie ondernomen.,
problemen met pelletkachel
Problemen pellet kachel.Geachte,Het is weeral geleden van jullie laatste interventie op 8 mei 2023, die helaas niets heeft opgeleverd, dat er mij beloofd was dat er uiteindelijk, zoals in jullie folder vermeld:” bij eventuele problemen er steeds professioneel opgeleid personeel ter beschikking staat” er dus professionele hulp zal komen.Wij moeten nochtans vaststellen dat niettegenstaande onze herhaaldelijke vraag om hulp omdat het toestel niet doet waarvoor we het kochten, namelijk de naastliggende ruimleefruimte op amper vier meter afstand via kanalisatie opwarmen, er nog altijd niet de minste verbetering is waar te nemen.Ondanks alle goede wil van de werkmannen die uiteindelijk ter plaatse zijn geweest op onze herhaalde noodkreten kunnen wij enkel vaststellen dat:1. De kachel niet doet waarvoor wij ze hebben aangekocht.2. De afstandsbediening nog altijd niet functioneert. Dat hebben jullie werkmannen de laatste maal ook proefondervindelijk kunnen vaststellen.3. De beschadigingen aan de kacheldeur en wanden, veroorzaakt door het vergeten wegnemen van een handschoen door één van jullie werklui, nog altijd niet hersteld is.4. Wij na herhaald vragen onzentwege nog altijd niet weten of de 10 jarige garantieverlenging al gebeurd is. Dit ging de heer Marco Hoefnagels voor ons regelen.5. Het aartsmoeilijk blijkt voor jullie om op eigen initiatief te reageren op onze vragen en opmerkingen en contact met ons op te nemen ondanks stellige beloften van jullie werkmannen en telefoniste.6. Wij nog altijd wachten op het beloofde telefoontje van de “specialist” die dit probleem uiteindelijk zal komen oplossen.Er werd ons beloofd en verzekerd dat alles prima zou functioneren zoals het zou moeten en dit ten laatste begin september zonder fout want daarvoor staat “marcoservice” werd ons verzekerd.Het zal jullie dan ook niet verbazen dat wij zo goed als alle vertrouwen in jullie firma hebben verloren.Wij hebben zéér veel geduld gehad, wij hebben altijd vertrouwen blijven hebben, wij zijn altijd beleefd en vriendelijk gebleven omdat wij dachten dat jullie wisten waarmee jullie bezig waren. Maar blijkbaar hebben wij ditmaal de totaal verkeerde indruk opgedaan en daarmee helaas ook de verkeerde keuze van firma gemaakt.Onze vraag is dan ook wat Marco Hoefnagels voor ons nog kan betekenen? M.a.w. welke stappen gaan jullie in het kort nog nemen teneinde jullie beloften waar te maken en alle problemen op te lossen?Wij verwachten dan ook zéér spoedig een, liefst positieve, reactie van jullie zodat wij geen verdere stappen hoeven te ondernemen.Met vriendelijke groeten.
Hulp nodig?
Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.
Bel ons
Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).
Informatie voor bedrijven
Informatie voor consumenten