Terug

Plaatsing houtkachel-kookfornuis

Closed Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

W. S.

Naar: Marco Service bvba

19/01/2024

Na een bezoek aan de toonzaal Marco Service bvba te Essen kochten we een houkachel-kookfornuis La Nordica Rosa XXL . We rekenden op een beloofde service zoals ook werd vermeld in de ondertekende prijsofferte. Ook de afstand naar het Oostkanton werd besproken. Dit was voor hen geen enkel probleem. Marco gaf aan al kachels te hebben geplaatst in de Ardennen.We betaalden voorschotten: 1.000 euro op 27/09/2023 en 1.000 euro op 19/10/2023.Onze grieven zijn: gebrekkige, onvolledige, onesthetische en totaal amateuristische installatie. Bedrijf ontving zoals overeengekomen tijdens ons bezoek aan de toonzaal een mail met juist plan, schets, noodzakelijke opmetingen én foto’s als voorbereiding plaatsing waar de kachel moest komen. Bedrijf reageerde op deze mail heel kort met als enige mededeling “super”. De werkmannen van Marco Service kwamen ter plaatste om de werken uit te voeren op 23/10/2023. Vooraf gemelde gegevens m.b.t. de plaatsing werden bij plaatsing volledig genegeerd.Werk werd half afgewerkt achtergelaten. Werkmannen vertrokken en beloofden stoofbuis te zullen “herpositioneren” bij terugkomst. Stoofbuis staat nog steeds schuin, bovenaan plafond gedeeltelijk omwikkeld met een materiaal tegen de hitte. Men liet me weten dat dit geen probleem was om de kachel reeds te gebruiken: ge kunt al koken. Baas zou ons over de verdere afwerking contacteren. Materialen voor verdere afwerking werden achtergelaten. We betaalden aan de werkmannen het resterende bedrag van 3.000 euro cash en en 553,34 euro via overschrijving bank app.Vanwege Marco Service na deze half onafgewerkte plaatsing geen spontane reactie meer ontvangen. 2 weken later namen we zelf met hen telefonisch contact op met de vraag naar de vooruitzichten verdere beloofde afwerking.Telefonische botte en korte reactie: “Afstand is te ver. Heel onvriendelijke houding waarbij verdere mondelinge communicatie uitpraten klacht onmogelijk was. Marco Service wist vooraf waar de plaatsing moest gebeuren en kon de afstand perfect inschatten om de werken NIET aan te nemen. Na dit telefoongesprek hebben we moeten nadenken welke verdere stappen te zetten, hoe dit verder aan te pakken. Opnieuw een mail verstuurd met de opsomming van de gebreken en nogmaals de vraag naar een definitieve afwerking.Hun reactie : “We zijn geen schrijnwerkers”.In mail van 07/12/2023 reageren we op hun standpunt: “we zijn geen schrijnwerkers” en herinneren we hen nogmaals aan de achtergelaten voorlopige toestand. We vragen of ze het ongedane werk zelf gaan doen of iemand kunnen aanstellen ?Te doen: 1. Stoofbuis loodrecht verticaal plaatsen.2. Aansluiting buis/muur definitief en hittebestendig zonder omwikkeling van nodig extra materiaal.3. Verschoven gezakte tegel aan de rechterzijkant van de kachel recht plaatsen.4. Noodzakelijke hittebestendige platen afzagen en esthetisch afwerken volgens de gegeven maten.Sindsdien geen verdere respons meer ontvangen van Marco Service . Zelf geen verdere communicatie ondernomen.,


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform