Bedrijfsscore uitgelegd
De bedrijfsscore op ons platform weerspiegelt hoe goed het bedrijf een geschil met de consument op een minnelijke manier kan oplossen.
De score wordt berekend op basis van drie criteria:
De score wordt berekend op basis van de afgelopen 12 maanden.
Indien er geen score wordt getoond, betekent dit dat we nog onvoldoende gegevens hebben over het bedrijf.
Klachtenafhandelingsdienst
Ontdek de voordelen van het platform en hoe het werkt
Meest recente klachten
dienstverlening marantz
sinds een tijdje valt het internetsignaal van de Marantz receiver na6005 regelmatig weg.alle resets werden al uitgevoerd alvorens naar de klantendienst van marantz te stappen voor hulp en advies. daar krijg ik te horen dat zij zelf niets kunnen doen, maar ik mijn vraag tot vtuner moet richten. hoewel de url de merknaam vermeldt ( https://marantz.vtuner.com/) kan niemand me bij marantz verder helpen of een rechtstreekse lijn naar vtuner bieden.sterker: de samenwerking met vtuner blijkt al 9 jaar niet meer te bestaan. straf want ik kocht het toestel nog maar een drietal jaar terug.problematisch is dat het toestel enkel met deze provider vtuner van internetradio kan samenwerken. overstappen naar de concurrentie is dus geen optie.twee jaar terug was ik ook verbaasd dat op het LCD scherm plots kwam dat ik met tot een website moest wenden om terug internetradio te kunnen ontvangen. daar werd dan verteld dat voor 4€ per jaar opnieuw van de diensten gebruik kon gemaakt worden. Een andere optie is er niet. die info was totaal niet duidelijk meegegeven bij de aankoop van het toestel (ik geef toe via een onlinewinkel). Was die info wel geafficheerd bij aankoop, ik had voor een ander toestel gekozen.en al zeker dat er vanuit Marantz geen ondersteuning zou komen indien er problemen met de diensten van vtuner zouden voorvallen.ik maak de stap richting deze klacht omdat drie jaar geleden net hetzelfde is voorgevallen met een marantztoestel: toen de DAB ondersteuning wegviel en werd overgeschakeld naar DAB+ was mijn toestel van nog geen 5jaar oud ook plots waardeloos. een aanpassing of upgrade naar DAB+ bleek niet mogelijk.dit alles staat uiteraard allemaal netjes in de handleidingen en algemene voorwaarden juridisch volledig dichtgetimmerd. het zou een -nu nog- gevestigd merk als marantz echter beter staan om niet op de platte commerciele manier zoveel mogelijk toestellen te proberen slijten wetende dat ze de dag na de aankoop geen enkele ondersteuning meer zullen bieden. voor alle duidelijkheid: de toestellen werken allebei nog perfect. het is de achterliggende service (of partnerships) die veranderen en daar is de hardware niet op voorbereid. rapport voor klantvriendelijkeheid en duurzaamheid dik gebuisd dus.een marantzfan minder, die dit ook actief verder zal rondvertellen.
Internetradio opeens betalend
Beste, ik heb in 2016 een internetradio gekocht van het merk Marantz.Een tijdlang kon ik die zonder problemen gebruiken.Maar nu reeds een paar jaar geleden schakelde Marantz opeens over op een ander systeem waardoor je nu geen nieuwe radiostation meer kan toevoegen aan de stations die je voordien hebt ingesteld zonder een (klein) bedrag jaarlijks te betalen om nog andere internetstations te beluisteren.Had ik dat vooraf geweten dan had ik deze radio niet gekocht! Ik word hier maw. gewoon bedrogen. Ik zou willen dat deze situatie wordt rechtgezet zodat ik mijn internetradio gewoon kan verder gebruiken.
Zenderselectie
Geachte mevrouw, mijnheer,op 31/12/2016 kocht ik via Mediamarkt een Marantz M-CR611. mini keten. Dit toestel met internetradio werkte tot op heden zeer goed. Per vergissing overschreef ik een zender in de favorietenlijst en wilde die herstellen. Tot mijn verbazing stel ik vast dat ik geen internet-radiozenders meer kan selecteren en wordt ik verwezen naar www.radiomarantz.com waar ik de boodschap krijg dat ik enkel nog zenders kan selecteren via vTuner. Die mogelijkheid was al in de software van het apparaat opgenomen maar diende geactiveerd te worden. Ik heb dat nooit gedaan omdat ik via de gewone weg ruim voldoende aanbod aan zenders kon vinden. Nu blijkt vTuner de enigste mogelijkheid die rest voor zenderselectie maar daar moeten we nu extra voor betalen. Jaarlijks 3 dollar. Geen onoverkomelijk bedrag, maar ik kan niet akkoord gaan met het principe. Ik heb bij aankoop voor een topmodel gekozen wat me 699€ heeft gekost (niet slecht voor een mini keten) en ik kan niet aanvaarden dat ik nu moet bijbetalen om er gebruik van te kunnen maken.Ik verwacht dat deze kosten op een of andere wijze door Marantz gedragen worden. Graag jullie feedback.Met vriendelijke groetenR.W.
Internetradio niet meer bruikbaar
Beste, ik kocht in januari via Coolbleu een radio van Marantz (Marantz M-CR611 Zwart). We luisteren naar internetradio. Sinds kort kunnen we geen zenders meer nemen. Er wordt doorverwezen naar www.radiomarantz.com, waar wordt gemeld dat we vanaf nu moeten betalen voor de zenders. De site ziet er twijfelachtig uit, dus vragen we bij Marantz na wat er aan de hand is. Zij laten weten dat VTune hun toestellen niet meer ondersteunt en nu vraagt om te betalen. Maar, dat het wel een ok service is. Dus, we betalen. Maar, we kunnen nog steeds niets doen. Niet zozeer het bedrag dat we betaald hebben is het probleem. Maar wel het feit dat we een toestel hebben dat we na drie jaar niet meer kunnen gebruiken. En dat Marantz hier geen antwoord/oplossing geeft. We hopen dat er ergens toch ondersteuning kan komen, waardoor we het toestel kunnen blijven gebruiken. Met vriendelijke groeten
Hulp nodig?
Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.
Bel ons
Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).
Informatie voor bedrijven
Informatie voor consumenten