sinds een tijdje valt het internetsignaal van de Marantz receiver na6005 regelmatig weg.alle resets werden al uitgevoerd alvorens naar de klantendienst van marantz te stappen voor hulp en advies. daar krijg ik te horen dat zij zelf niets kunnen doen, maar ik mijn vraag tot vtuner moet richten. hoewel de url de merknaam vermeldt ( https://marantz.vtuner.com/) kan niemand me bij marantz verder helpen of een rechtstreekse lijn naar vtuner bieden.sterker: de samenwerking met vtuner blijkt al 9 jaar niet meer te bestaan. straf want ik kocht het toestel nog maar een drietal jaar terug.problematisch is dat het toestel enkel met deze provider vtuner van internetradio kan samenwerken. overstappen naar de concurrentie is dus geen optie.twee jaar terug was ik ook verbaasd dat op het LCD scherm plots kwam dat ik met tot een website moest wenden om terug internetradio te kunnen ontvangen. daar werd dan verteld dat voor 4€ per jaar opnieuw van de diensten gebruik kon gemaakt worden. Een andere optie is er niet. die info was totaal niet duidelijk meegegeven bij de aankoop van het toestel (ik geef toe via een onlinewinkel). Was die info wel geafficheerd bij aankoop, ik had voor een ander toestel gekozen.en al zeker dat er vanuit Marantz geen ondersteuning zou komen indien er problemen met de diensten van vtuner zouden voorvallen.ik maak de stap richting deze klacht omdat drie jaar geleden net hetzelfde is voorgevallen met een marantztoestel: toen de DAB ondersteuning wegviel en werd overgeschakeld naar DAB+ was mijn toestel van nog geen 5jaar oud ook plots waardeloos. een aanpassing of upgrade naar DAB+ bleek niet mogelijk.dit alles staat uiteraard allemaal netjes in de handleidingen en algemene voorwaarden juridisch volledig dichtgetimmerd. het zou een -nu nog- gevestigd merk als marantz echter beter staan om niet op de platte commerciele manier zoveel mogelijk toestellen te proberen slijten wetende dat ze de dag na de aankoop geen enkele ondersteuning meer zullen bieden. voor alle duidelijkheid: de toestellen werken allebei nog perfect. het is de achterliggende service (of partnerships) die veranderen en daar is de hardware niet op voorbereid. rapport voor klantvriendelijkeheid en duurzaamheid dik gebuisd dus.een marantzfan minder, die dit ook actief verder zal rondvertellen.