Meest recente klachten

E. R.
3/04/2022

Verkeerde maten screens

Beste,Wij bestelden meer dan 6 maanden geleden rolgordijnen met motoren. Van de 3 geleverde rolgordijnen hebben er 2 niet de doorgegeven afmetingen. Ook de bijhorende motoren werden niet geleverd. Wij betaalden reeds 60% voorschot (ipv de gevraagde 50%). Na meer dan 30 telefonische pogingen en tientallen mails, stuurden we meer dan een maand geleden al een ingebrekestelling waarna nog geen oplossing tot stand kwam. U beweert dat dit onze fout is, wij hebben bewijs op mail dat dit niet zo is en willen dit bespreken. U weigert dit echter met ons te bespreken ondanks onze pogingen en biedt per mail als enige oplossing het bestellen van nieuwe screens tegen kostprijs. Dit lijkt ons niet fair en wij blijven aansturen op een degelijke oplossing.

Afgesloten
K. B.
19/10/2021

nalaten leveren, nalaten wettige voorwaarden tot beëindiging overeenkomst

Ik bestelde 2 rolgordijnen op 14/9/2020 - meer dan een jaar geleden is dat.Sindsdien verzocht ik middels talloze herinneringen tot levering en dit van sept 2020 tem juli 2021 (!). Van hun kant kwamen er telkens vertragingen te wijten door COVID of andere verandering van interne toeleveranciers. Ik heb als klant in september 2020 meteen een voorschot betaald en ondertussen zijn we allang uit de hausse van de pandemie. Ik ken geen enkel bedrijf die COVID 1 jaar lang als excuus gebruikt. Omdat ik na niet ingeloste 2 à 3 leveringsaankondigingen (tussen april en juli 2021 pas!) genoeg van had en gegeven dat de leveringstermijn extreem ver over de aangekondigde wettelijke max van 30 dagen was gegaan, besloot ik formeel de overeenkomst te beëindigen en stuurde ik op 30/7/21 aangetekend en via mail een formeel verzoek tot verbreking vd overeenkomst en terugbetaling van 40 % voorschot (736 EUR). Zij weigeren dit tot vandaag de dag. Vervolgens gaf ik het volledige dossier door aan de Vlaamse Consumentenombudsdienst . Daar was de conclusie duidelijk: ik heb als klant recht tot het terugvorderen van voorschot en beëindiging van overeenkomst. De Ombudsdienst stuurden dit oordeel en een rappel, maar ook daar reageerde de firma Maxideco/Luxdeco niet op. Tevens werd ook een finale formele aanbeveling van de Consumentenombudsdienst genegeerd. Ter info: het bedrijf overwoog ook een keer om een schadevergoeding jegens mij nav naambesmeuring. De klacht ging vervolgens discreet naar Test Aankoop: ook daar opnieuw dezelfde constatatie op basis van het volledige dossier: ook hier dringt men aan op terugbetaling van het voorschot. Bij mijn klacht op 20/9/21 (!) daar kwam wel plots: de rollen liggen al 6 weken klaar. Maar ik beëindigde formeel/aangetekend al reeds op 30/7/21. Tot dusver levert deze firma opnieuw geen antwoord aan een herinneringsverzoek, ditmaal van Test Aankoop. Dit bedrijf roept eenzijdig rechten in en argumenten en zijn helaas erg overtuigd van hun gelijk. Ik als klant heb ondertussen 2 onafhankelijke partijen een deskundig oordeel laten opmaken op basis van alle mailcommunicatie. Vooralsnog geeft het bedrijf geen strobreed toe. Ter vergelijk: ik plaatste een andere klacht bij Telenet begin vorige week dit probleem werd zonder grote discussie correct afgehandeld. Waarvoor dank aan Telenet. Luxdeco gedraagt zich helaas op een andere manier. Het ware correct geweest moest men in juli het voorschot terugbetaald hebben. Ik hoop op een moment van inzicht en respect naar de klant toe.

Afgesloten
B. G.
2/03/2020

Luxdeco doet zelf afbreuk van verkoopsovereenkomst

Na contact via mail en huisbezoek ifv opmeting en onderteking bestelbon, plaatste ik eind december 2019 mijn bestelling van horizontale jaloezieën door mijn voorschot van 40% te betalen. Op de bestelbon en via mail werd er mij een levertermijn van 15 werkdagen meegegeven. Na herhaaldelijke mails en telefoons werd er keer op keer laattijdig geantwoord dat deze volgende week zouden aankomen, wat dan uiteindelijk nooit zo was. Tot ik het woord ingebrekestelling liet vallen en toen wel een ander antwoord kreeg over een productieprobleem. Toen kreeg ik ook 2 opties of ik moest mijn bestelling aanpassen (breedte inkorten) of ze zouden de tweede week van maart leveren, in ieder geval met compensatie op mijn bestelling. Ik informeerde verder naar de compensatie en kreeg vrijdagnamiddag de mail dat deze 10% zou zijn als ik bevestigde voor productie en dat dan midden maart zou geleverd worden met als afsluiting We wachten op uw akkoord anders storten we het voorschot terug op uw rekening. Maandagochtend 8u bevestigde ik de productie, maar kreeg toen als antwoord We hebben uw mail heden morgen ontvangen. Aangezien we voor het week end geen antwoord hadden ontvangen hadden we het voorschot reeds teruggestort op uw rekening. Ik heb hierom niet gevraagd en mijn voorschot ook nog niet terug ontvangen dat zij op deze manier 2 maand op hun rekening hebben gehad zonder compensatie.

Afgesloten

Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform