Terug

nalaten leveren, nalaten wettige voorwaarden tot beëindiging overeenkomst

Closed Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

K. B.

Naar: Luxdeco

19/10/2021

Ik bestelde 2 rolgordijnen op 14/9/2020 - meer dan een jaar geleden is dat.Sindsdien verzocht ik middels talloze herinneringen tot levering en dit van sept 2020 tem juli 2021 (!). Van hun kant kwamen er telkens vertragingen te wijten door COVID of andere verandering van interne toeleveranciers. Ik heb als klant in september 2020 meteen een voorschot betaald en ondertussen zijn we allang uit de hausse van de pandemie. Ik ken geen enkel bedrijf die COVID 1 jaar lang als excuus gebruikt. Omdat ik na niet ingeloste 2 à 3 leveringsaankondigingen (tussen april en juli 2021 pas!) genoeg van had en gegeven dat de leveringstermijn extreem ver over de aangekondigde wettelijke max van 30 dagen was gegaan, besloot ik formeel de overeenkomst te beëindigen en stuurde ik op 30/7/21 aangetekend en via mail een formeel verzoek tot verbreking vd overeenkomst en terugbetaling van 40 % voorschot (736 EUR). Zij weigeren dit tot vandaag de dag. Vervolgens gaf ik het volledige dossier door aan de Vlaamse Consumentenombudsdienst . Daar was de conclusie duidelijk: ik heb als klant recht tot het terugvorderen van voorschot en beëindiging van overeenkomst. De Ombudsdienst stuurden dit oordeel en een rappel, maar ook daar reageerde de firma Maxideco/Luxdeco niet op. Tevens werd ook een finale formele aanbeveling van de Consumentenombudsdienst genegeerd. Ter info: het bedrijf overwoog ook een keer om een schadevergoeding jegens mij nav naambesmeuring. De klacht ging vervolgens discreet naar Test Aankoop: ook daar opnieuw dezelfde constatatie op basis van het volledige dossier: ook hier dringt men aan op terugbetaling van het voorschot. Bij mijn klacht op 20/9/21 (!) daar kwam wel plots: de rollen liggen al 6 weken klaar. Maar ik beëindigde formeel/aangetekend al reeds op 30/7/21. Tot dusver levert deze firma opnieuw geen antwoord aan een herinneringsverzoek, ditmaal van Test Aankoop. Dit bedrijf roept eenzijdig rechten in en argumenten en zijn helaas erg overtuigd van hun gelijk. Ik als klant heb ondertussen 2 onafhankelijke partijen een deskundig oordeel laten opmaken op basis van alle mailcommunicatie. Vooralsnog geeft het bedrijf geen strobreed toe. Ter vergelijk: ik plaatste een andere klacht bij Telenet begin vorige week dit probleem werd zonder grote discussie correct afgehandeld. Waarvoor dank aan Telenet. Luxdeco gedraagt zich helaas op een andere manier. Het ware correct geweest moest men in juli het voorschot terugbetaald hebben. Ik hoop op een moment van inzicht en respect naar de klant toe.

Berichten (2)

Luxdeco

Naar: K. B.

25/10/2021

BesteWe hebben uw mail ontvangen.We bekijken met onze raadsman de stappen die moeten ondernemen.Voor t einde van de week heeft u hierover een standpuntVriendelijke groetenLuxdeco

K. B.

Naar: Luxdeco

26/10/2021

Beste, Dank voor uw antwoord. U reageert nu ik het publiek plaats hier, waarvoor dank. Ik hoopte dat U nav de eerdere discrete verzoeken via Consumentenombudsdienst / Test-Aankoop zou reageren met uw formele standpunt gedurende de afgelopen weken/maanden, er waren verschillende gelegenheden en adviezen daartoe. Daarvoor zijn de twee instanties in het leven geroepen.


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform