Bedrijfsscore uitgelegd
De bedrijfsscore op ons platform weerspiegelt hoe goed het bedrijf een geschil met de consument op een minnelijke manier kan oplossen.
De score wordt berekend op basis van drie criteria:
De score wordt berekend op basis van de afgelopen 12 maanden.
Indien er geen score wordt getoond, betekent dit dat we nog onvoldoende gegevens hebben over het bedrijf.
Klachtenafhandelingsdienst
Ontdek de voordelen van het platform en hoe het werkt
Meest recente klachten
Last minute wijziging bustype
Ik en mijn zus boekten samen met drie kinderen een skireis via Skifriends (Lauwers) met een luxe slaapbus van het type Dreamclass. Dit is een dubbeldekkerbus waarbij je op het bovenverdiep klaargemaakte slaapplaatsen hebt. Hierdoor heb je een goede nachtrust en kan je de dag nadien uitgerust op de piste stappen. Een week voor vertrek krijgen we de melding dat de bus een ongeval heeft gehad en dat we nu een Royal Class bus in de plaats krijgen. Dit is geen slaapbus, maar een bus met gewone zitjes. Als compensatie voorzien ze 60 euro per persoon. Dit is niet wat wij wensen. We betalen heel veel geld voor deze reis (+-1300 per persoon), net om deze luxe te hebben. Wij zien niet akkoord en wensen één van volgende oplossingen: - Ander type slaapbus, waarbij slaapplaatsen vooraf klaargemaakt zijn, zodat de kinderen tijdig kunnen gaan slapen - Annulatie en volledige terugbetaling van het bedrag - Transport via vliegtuig
Boeking van pakketreis wordt niet aanvaard door Skifriends (Lauwers) owv foute prijs
Beste, op 3 juli boekten wij met onze familie een skireis bij Skifriends (reizen Lauwers). Het volledige bedrag van deze reis werd onmiddellijk betaald en wij ontvangen direct een bestelbevestiging met PO nr 982660. De volgende dag bleek dat er een fout in hun IT systeem zat, waardoor wij onze reis voor een goedkopere prijs hadden geboekt. En we werden verzocht om het extra bedrag bij te betalen of we konden kiezen om alles laten terug te betalen.Ik ben hier niet mee akkoord gegaan. In hun algemene voorwaarden stond niets vermeld van IT fouten (alleen drukfouten en materiële tekortkomingen). Op het FOD economie staat ook duidelijk vermeld dat de verkoper van pakketreizen verantwoordelijk is voor eventuele gemaakte prijsfouten. Bovendien stond de verkeerde prijs reeds 3 à 4 dagen online, dus het kan niet zijn dat ze deze fout niet eerder hebben opgemerkt.Na meer dan een maand heen en weer gebeld en gemaild, heb ik van hun eindelijk een reactie gekregen op vrijdag 11 augustus (!!!). Ze vragen hier om mijn rekening nummer zodat ze het geld kunnen terugstorten. Met de uitleg ''Wij beschouwen de overeenkomst als onbestaande bij gebreke aan een rechtsgeldige wilsovereenstemming tussen partijen omtrent alle aspecten van het contract.''Kan deze reis zomaar geannuleerd worden? De fout ligt niet bij ons, maar bij Skifriends zelf. Ook vooral omdat het zo lang fout online heeft gestaan. Bovendien werden wij steeds afgescheept en zijn er zelfs geen excuses geweest. Wij hebben aan alle voorwaarden voldaan, Skifriends niet.Mvg
Oplichting tijdens groepsreis Cyprus
Een paar weken geleden ging mijn vader (alleenstaand, 83) op reis naar Noord-Cyprus. De reis was een pakketreis georganiseerd door de Vlaamse autocarmaatschappij Reizen Lauwers. Het betreft een all-in reis: vliegtuig, hotels, busvervoer ter plaatse, nederlandstalige reisleider etc.Op dag drie van de reis belt de reisleider me. In een whatsappbericht zegt hij dat alles zeer goed gaat, dat hij bij papa is en dat papa als verrassing “een ringetje” wil kopen en hij vraagt mijn ringmaat. Het bericht klinkt wat gejaagd alsof ze op een marktje staan.Bij thuiskomst blijkt mijn vader een opzichtige ring te hebben gekocht voor het ontstellend bedrag van € 4.000?! Er is hem gezegd dat de ring in Dubai 8.000 waard is, en in Europa 4.800. Maar hij kan hem kopen voor 4.000 euro. Er wordt sterk ingepraat door de verkopers van de winkel Topaz Jewelry.We beginnen een en ander op te zoeken en al gauw blijken er dingen niet te kloppen. We gaan langs bij verschillende juweliers en allemaal schatten ze de ring op een paar honderd euro. De ring heeft bijvoorbeeld een stempel van 18 karaat terwijl hij maar 14 karaat blijkt te zijn.Door een limiet op de rekening is er ter plaatse maar de helft betaald. De verkopers zijn nog verschillende keren naar zijn hotel gegaan om te blijven proberen. Ze slagen er zelfs in mijn vader naar de bank te laten bellen. Gelukkig blijft de limiet van kracht tijdens die week. Hij moet wel een document tekenen dat de andere € 2.000 meteen bij thuiskomst moet worden overgeschreven naar een advocaat in Duitsland onder dreiging van incasso. Bij een van die hotelbezoeken proberen ze hem ook nog een lederen jas aan te smeren.We hebben kunnen verhinderen dat die betaling gebeurt en nemen herhaalde keren contact met de reisorganisator Lauwers. Zij houden ons 10 dagen aan het lijntje om dan uiteindelijk te zeggen dat ze niet tussenkomen en zich als derden zien in deze kwestie. Daarenboven stellen ze dat ze twee kanten van een verhaal horen en geen partij kunnen kiezen.Intussen wordt mijn vader belaagd via telefoon en mail vanuit Cyprus. Hierbij speelt de reisleider van Lauwers een actieve rol. Ze eisen betaling van de tweede helft ook al blijven ze verkeerde info geven over de ring: ze spreken over een ring van 18 karaat terwijl de ring maar 14 karaat is. Ook de waarde van de diamant berekenen ze verkeerd (waarde van 1 grote diamant is helemaal niet gelijk aan de som van 36 superkleine (rest)diamantjes die de ring heeft.Als de firma Lauwers met onderaannemers werkt voor excursies terplaatse neemt dat toch niet hun verantwoordelijkheid weg over de integriteit van de mensen met wie ze werken? De reisleider zegt al jaren voor Lauwers te werken en kan op een joviale manier het vertrouwen winnen van de groep. Daar zitten veel oudere (kwetsbare) mensen tussen. Het is zijn taak te vermijden dat er mensen van de reis opgelicht worden. Maar in werkelijkheid loopt het precies omgekeerd: de groep wordt op een presenteerblaadje naar de winkels gebracht - op die week gaan ze naar juwelen, tapijten en lederen jassen. In de tapijtenwinkel worden ze blijkbaar zelfs opgesloten en is er enorme druk on te kopen. De reisleider regelt telefoon naar huis voor de ringmaat, blijft mijn vader na de reis bellen, en slaagt erin met een list zijn emailadres te hebben zodat de winkel hem via die weg ook kan bedreigen.We hebben nog geen officiele taxatie laten doen wegens de kosten maar alle mondelinge feedback van de juweliers waar we gingen convergeert: dit is geen ambachtelijk dure ring maar een goedkope (?) ring van een paar honderd euro. De ring draagt een verkeerde karaatstempel en is zo licht gemaakt dat hij wellicht zou breken als hij gedragen wordt.We kunnen niet aanvaarden dat de firma Lauwers er zich van af maakt door te stellen dat de winkel een door de overheid gecontroleerd bedrijf is - en dat hun aansprakelijkheid daar eindigt - terwijl het hier 100% om georganiseerde oplichting gaat. Naast de financiele aderlating is er de emotionele belaging van een 83-jarige die in een val is getrapt en nu via telefoon en mail wordt bedreigd via de Lauwers reisleider als hij niet nog eens 2000 euro ophoest. We weten geen details maar er is minstens nog iemand van dezelfde reis groep die bij thuiskomst geld moest overschrijven.Het kan toch niet dat een 83-jarige met jullie op reis gaat om zich daar te laten oplichten mede door toedoen van jullie reisleider, en als klap op de vuurpijl na de reis wordt belaagd omdat hij “maar” 5 keer teveel betaalde en geen 10 keer. Bij het eerste contact dat we met jullie hadden, leek er begrip: uw klantendienst zei dat die tweede schijf van 2000 euro uiteraard niet betaald mag worden. Tien dagen later meldt u ons echter dat u hier buiten staat. We zullen alle stappen nemen die kunnen om deze verkoop nietig te laten verklaren - je koopt toch ook geen auto waar op staat dat het een twee liter is terwijl er uiteindelijk een 1000 cc in zit? Overigens staat op het certificaat bij de ring dat er 30 dagen terugname mogelijk is. Het minimum dat we jullie hadden gevraagd was er alvast voor te zorgen dat de belaging van mijn vader vanuit Cyprus moest stoppen. Jullie gingen daarvoor zorgen, maar ze gaan doodleuk – zonder scrupules – verder. Die reisleider en zijn entourage lijkt dus een losgeslagen projectiel. Ik hoop dat toekomstige deelnemers aan de reis dit lezen en er rekening mee houden om te voorkomen dat ze op dezelfde manier worden behandeld.
Geen toilet op week busreis ,buschauffeur weigerde ze open te doen
Geen toilet personen met medische problemen maar toch niet open ook geen verlichting WiFi muziek enz
Belachelijk kleine singlekamer
Ik boekte een weekje vakantie in een singlekamer. Nu is zo´n kamer vaak wat kleiner en minder mooi, maar ditmaal zit ik gewoon in een hok. Kamer is 3 meter breed op 2, waar het bet staat is dit ongeveer 3 meter. Maw, meer een hok dan kamer. Hiervoor wordt dan nog een supplement gerekend! Te gek voor woorden. Hiervoor gebeld en natuurlijk hebben ze geen oplossing, geen andere kamer beschikbaar. Jaja, zo is het makkelijk. Lauwers zou uit schaamte het supplement alvast moeten terug betalen. Trouwens niemand van Lauwers is ooit al in een van deze kamers geweest. Verkopen deze rotzooi wel vlotjes.
Hulp nodig?
Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.
Bel ons
Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).
Informatie voor bedrijven
Informatie voor consumenten