Onaanvaardbaar

19 punten Info

Dit bedrijf heeft een slechte score


Als je hulp nodig hebt, bel onze advocaten

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Meest recente klachten

C. V.
7/10/2025

Weigering tot terugbetaling volledig bedrag na vluchtwijziging

Originele boeking was 1375,94 euro (vlucht + hotel naar Ibiza in mei 2026) Op 30/9 mail gehad dat de vlucht (Ryanair) van tijdstip gewijzigd is. Nieuw tijdstip was ‘s avonds ipv ‘s ochtends waardoor we een volledige dag verliezen. Hiermee waren we niet akkoord. De opties die we kregen was ofwel 1. aanvaarden van de wijziging 2. omboeken naar een andere vlucht of 3. de reis annuleren. Op donderdag 2/10 voor de eerste keer een aanvraag ingediend om voorstellen tot andere vluchten te krijgen. Geen bevestigingsmail of niets hiervan gehad, dus dan op vrijdag 3/10 nogmaals die aanvraag ingediend aangezien we dachten dat het niet gelukt was. Geen reactie/bevestiging van deze aanvraag.. Op zondag dan beslist dat we de reis in zijn geheel gingen annuleren en dat we de optie met voucher wilden (waarde voucher zou 1513,53 moeten geweest zijn) zie printscreen van bewijs op de website. De website gaf telkens foutmelding als we dit probeerden te kiezen dus dan maar een chat met een medewerker opgestart. ( + zie transcript van de chat, hierin werd 2x gezegd dat we voucher willen) de dame zei dat alles geregeld was en dat het in orde was. Toen kreeg ik bevestiging per mail enkele minuten na afsluiten van de chat dat het cash bedrag van 1163,94 terugbetaald zal worden (wat ook al niet klopte want ook in de printscreen stond dat als je voor de cash optie kiest het bedrag 1231,94 euro zou moeten zijn); hiermee verliezen we maar liefst 212 euro van het bedrag die we bij originele boeking (1375,94-1163,94). Hiermee ging ik niet akkoord dus ook weer meteen de chat opgestart, de chat medewerkers waren niet behulpzaam en erkenden de menselijke fout van collega medewerker niet. Diezelfde dag op 5/10 dan een eerste mail naar de klantendienst gestuurd. Na ontvangst van een automatische mail (die niet klopte) heb ik opnieuw een mail naar de klantendienst gestuurd op 6/10. Om te melden dat dit 1) niet onze fout is dat de vlucht verzet is en 2) dat het helemaal niet correct is dat ze dit cash teruggeven en al zeker niet dat het niet het volledige bedrag is. - zie beide mails in bijlage- Vandaag 7/10 werd ik gebeld (in het Engels) door een medewerker, zij zei me dat ze nog de prijs van de gekozen zitplekken kon terugbetalen (zie ook bevestigende mail die ik hiervan ontving na het telefonisch contact). Hiermee zitten we aan een bedrag van 1163,94 euro + 68 euro = 1231,94 euro. Hiermee verliezen we nog steeds 144!!!!! euro. Ik heb gevraagd eventueel dit restbedrag dan in vouchervorm te geven, maar hier hebben ze geen oren naar. Concreet wil ik van Lastminute ofwel 144 euro teruggestort krijgen op de rekening ofwel die 144 euro in vouchervorm ontvangen. En als ze echt correct willen handelen en hun fout rechtzetten geven ze 281 euro in vouchervorm om tot aan hun oorspronkelijke voucherbedrag van 1513 te komen, zoals ze eigenlijk adverteerden.

In behandeling
M. D.
5/10/2025

lastminute.com reis anullering

Geachte mevrouw/heer, Op [16/09/2025] heb ik bij u een reis/verblijf geboekt met boekingsnummer [3018604918]. Prijs : 1.367,19 € Op[26/09/2025] heb ik deze reis willen aanpassen, maar dit bleek, ondanks alle mogelijke service packs onmogelijk. Daarom heb ik ook op ¨[26/09/2025] deze boeking moeten annuleren. En heb ik ook meteen een nieuwe boeking [3025713412] gedaan, Prijs :1.340,19 € met de voor mij wel mogelijke datums om te reizen. Op [03/10/2025] kreeg ik bericht van de terugbetaling van de eerst venoemde ( geanuleerde) reis. Een bedrag van 409,56 € Dat is een verschil van 957,63 € Ik kan aannemen dat er eventueel mogelijk administratieve kosten worden aangerekend, des ondanks de reisvezekering packs. Maar 957,63 € vind ik er nu wel tamelijk grandioos over. Met vriendelijke groet, Bijlagen: • Kopie bevestiging boeking • Kopie betalingsbewijs • Kopie mededeling wijziging/annulering

In behandeling
A. H.
14/09/2025

False annuleringsverzekering

Beste, In augustus 2025 heb ik tickets gekocht met wijziging + annuleringsverzekering (full flex). Op 13 september 2025 wilde ik mij terug reis wijzigen, spijtig genoeg kon niet. Via chat link van lastminut.com contacteert maar niet gehulpen. Ik vroeg , als ik niet mijn tickets kan wijzigen, waarom verkopen jullie deze verzekering? Geen correcte antwoord. Ik vroeg geld terug van de gekocht verzekering (full flex)kon ook niet. Dus heel onbetrouwbare site met selechte service. Mijn boeking ID : 2993293051 Hopelijk dat u hier iets kan doen zo dat de andere mensen niet gedupeerd worden. Alvast bedankt. Met vriendelijke groeten,

In behandeling
S. D.
12/09/2025

Riad gesloten bij aankomst

Beste, Vandaag kwamen wij aan in Marrakesh, we zouden in Riad Faraj logeren. Toen we hier aankwamen bleek de riad gesloten. Er waren werken aan de gang. We konden dus niet inchecken of logeren. Jullie telefonisch proberen te contacteren, geen return. Ook via chat niet verder geholpen geweest. Maw, we hadden ‘s avonds geen overnachting en zijn zelf op zoek moeten gaan. Ik wens een volledige terugbetaling van mijn reis. Er mag gerust nog een bijkomende compensatie bovenop! Dit hoort niet! Een chat robot is in dit geval geen goeie optie… en op de hoogte gehouden worden via mail, ook niet. Jammer genoeg was er reeds annulering van een vlucht, vlucht te laat… waardoor we 6u vertraging hadden. Ook door jullie werd deze inschatting verkeerd gemaakt. Het was onmogelijk om deze 2 vluchten haalbaar na elkaar te maken! Tot op heden nog steeds geen retour info gekregen….

In behandeling
K. V.
12/09/2025

weigering door hotel na reservering pakketreis

Beste, Ik heb een pakketreis (vlucht + hotel half pension) geboekt via lastminute.com Bij de boeking heb ik de geboortedata van de 3 reizigers ingegeven waarop er geen foutmelding kwam enkel melding dat 12+ vereist was. Bij aankomst in het hotel was de kamer klaar en de reservatie was in orde. Enkel bij het opvragen van de ID kaarten werd er geweigerd bij mijn jongste dochter van 15 jaar omdat ze niet voldeed aan leeftijd van 17 jaar. We werden door hotel op straat gezet en moesten ons 'travel agency' contacteren volgens hen. Dat heb ik geprobeerd en na enige tijd kreeg ik spaans persoon aan de lijn die heel gebrekkig engels sprak. Hij kon mij enkel helpen met nieuwe boeking en wilde totaal geen moeite doen voor terugbetaling of vergoeding. Uit noodzaak heb ik terug een appartement moeten boeken wat veel te duur was voor hetgeen het bood. Maar ik stond daar met mijn dochters en moest toch ergens slapen de komende nachten.. Dit was een enorme tegenslag. Na verschillende mails naar lastminute.com om vraag van terugbetaling of voucher kreeg ik melding dat zij geen enkele tegemoetkoming gaven aangezien het hotel enkel 'adults' was. Hoe kan het dan dat ik het kan boeken via hen aangezien ik geboortedata heb ingegeven. Ik eis een terugbetaling van het geboekte hotel alsook schadevergoeding voor al het ongemak.

In behandeling

Hulp nodig?

Dit bedrijf antwoordt doorgaans binnen de 5 dagen.
Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform