Meest recente klachten

J. V.
13/01/2025

Aankoop macbook air

Beste, Wij hebben onze aankoop gedaan op 12/01/2025 (gisteren) in de winkel van Oostende betreffende een macbook air. Bij thuiskomst en na het doorlopen van de configuratie (die verplicht is) stellen we vast dat de batterij niet werkt. De laptop gaf ook melding hiervan. Wij hebben ons vandaag (13/01/2025) naar de winkel begeven in Kortrijk om dit probleem aan te kaarten. Daar kregen we te horen dat het toestel onder garantie moet gerepareerd worden aangezien het einde model is en geen nieuw toestel kunnen geven. Dit terwijl er wel nog beschikbaar zijn in de winkel. Het was ook niet duidelijk aangegeven op de website alsook niet vermeld in de winkel dat dit einde reeks is en daarom de korting aanwezig is. De medewerker vertelde dat wegens einde reeks geen nieuw toestel zo maar mag mee gegeven worden. Graag hadden we wel onmiddellijk een nieuw toestel ontvangen of ons geld terug gehad aangezien we speciaal dit toestel gaan halen zijn op een zondag om maandag te kunnen gebruiken voor onze professionele activiteiten en dit nu niet mogelijk is. Het is niet onze fout dat een nieuw toestel net uit verpakking reeds stuk is en dit toch een verborgen gebrek is. Wij willen hier graag een gepaste oplossing voor hebben en niet 5 dagen moeten wachten op een herstelling.

Opgelost
E. P.
14/09/2022

Verzekering

Beste, Op 23/11/2021 kocht ik een toestel (macbook pro 16) ter waarde van 3000 euro. Ik heb hier een lange tijd geen problemen mee gehad tot dat ik vertrok met het toestel naar het buitenland. (Mexico) Het land zelf kampt nu met het regenseizoen. Dit betekend dat het land erg vochtig is en warm. De problemen begonnen de 2de dag met mijn betreffend toestel. Hij begon raar te doen. Zo goed alles faalde technisch gezien. Ik heb in Mexico dan ook enekele keren contact gehad met een apple verdeler. Eenmaal thuis op 3 augustus bracht ik het toestel bij de apple verdeler Lab 9 binnen. Een collega vertelde mij dat ze het toestel open had gemaakt en gecontroleerd had maar er geen vreemde dingen opmerkte.Na de afhaling van het eerste keer merkt ik dat het toestel nog steeds niet werkte en dat de bodem plaat helemaal schijf en krom stond.Dus ik bracht hem voor de tweede keer binnen bij dezelfde verdeler in Roeselare. Na een paar dagen kon ik hem terug ophalen en was de beneden plaat gemaakt en moesten de problemen verholpen zijn. Niet was minder waar de problemen waren er nog steeds.Dus derde keer goede keer ik bracht hem weer binnen bij dezelfde verdeler en eiste op een snelle oplossing aangezien dit mijn werk computer is. Ik kreeg vandaag een telefoon dat er vocht schade is gevonden. (Een soort van koffie vloeistof) Ik drink geen koffie en heb dan ook nooit gegeten of gedronken boven mijn toestel. De laptop werd ook in een cameratas altijd gestoken waar er geen enkele vloeistof ooit aanwezig was. Het kostenplaatje voor de herstellingen is dan ook 3200 euro. Met andere woorden niet herstelbaarHet bedrijf lab 9 geeft te kennen dat ze de laptop er nooit voordien hebben geopend en dat ze dit anders wel hadden gezien. Ze bieden geen transparantie aan en houden mij aan het lijntje. Ze bieden geen goede dienstverlening aan en proberen mij enkel te stimuleren tot het aankopen van een nieuw zelfde toestel. Meermaals telefonische communicatie gehad en beloven mij telkens dat ze verdere stappen ondernemen bij zo'n uitzonderingen maar krijg steeds dezelfde antwoorden terug.Ik krijg ook geen andere gegevens van hun om met iemand anders contact op te nemen.Mijn recht op consumentengarantie is da ook fair aangezien een laptop de weer omstandigheden moet waarborgen en niet mag stuk gaan. Ik heb dan ook bewijs van communicaties tussen apple en mezelf in Mexico, van de backplate die om mysterieuze wijze krom was gegaan en de originele problemen. Ik geef mij zeker niet gewonnen aangezien het toestel heel prijzig is en dit zeker niet kan.

Opgelost
E. D.
2/08/2022

Probleem met terugbetaling voorschot

Beste, ons gezin bestelde (onder naam van mijn echtgenoot)op 26 maart 2022 een Imac bij Switch Latem met betaling van een voorschot van 500€. Op dat moment hadden we nog geen weet van het feit dat Switch zijn status bij Apple zou verliezen. Nadien namen jullie een aantal winkels over oa die van Latem. Bij informeren naar de status van onze bestelling werd ons telkens uitdrukkelijk beloofd dat de bestelling zou uitgevoerd worden. (zowel door Switch als door Lab9) Begin Juli veranderde deze communicatie en werd gezegd dat Apple deze bestelling zelf reeds geannuleerd had op het moment dat hun contract met Switch werd opgezegd. Dan volgde de belofte dat het voorschot uiteraard ging teruggestort worden door Lab9 en werd voor dit doel ons bankrekeningnummer opgevraagd. Een maand later is dit echter nog steeds niet gebeurd en bij informeren luidt de communicatie nu plots dat Switch deze terugbetaling moet doen. Hierop ben ik het geloof verloren dat de wil bestaat om dit voorschot terug te storten. Uiteraard vinden wij dat onaanvaardbaar en eisen wij daarom het voorschot van 500€ met spoed terug. Ofwel levering op korte termijn van een gelijkwaardig toestel met dan uiteraard aftrek van 500€ van de koopsom.

Afgesloten
A. C.
10/10/2018

Iphone verloren geraakt tijdens reparatie

2 maand na aankoop van mijn iphone 7, wou deze niet meer opladen, de oplaadpoort was kapot en dit terwijl de gsm nooit in water is geweest of op andere manieren slecht onderhouden. Ik ben naar mediamarkt geweest waar ik het toestel heb aangekocht en deze hebben mij doorgezonden naar lab9 omdat dit een officiële apple service store is. Na afgifte van mijn iphone bij lab9 voor reparatie kreeg ik een week nadien telefoon dat mijn iphone bij verzending naar hun werkplaats verloren is gegaan en dat er nu een onderzoek komt van apple uit en dat dit wel nog een week of 2 langer zou kunnen duren. Ik heb mijn iphone op 27 augustus 2018 bij lab9 binnen gebracht, we zijn nu ondertussen 7 weken verder en ik heb nog altijd mijn iphone niet terug of enige andere vorm van communicatie wanneer dit opgelost zou zijn. Lab9 zegt dat dit niet de eerste keer is dat er gsm's verloren geraken, daar stel ik mezelf dan ook vragen bij.Ik heb al naar de apple care service zelf gebeld om informatie te vragen, maar daar hebben ze mijn iphone herstellings aanvraag nooit binnen gekregen, dus ik vraag mij echt af wat er met mijn gsm gebeurt is.

Afgesloten

Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform