Meest recente klachten

J. S.
10/12/2025

Bestelling wordt niet verzonden

Geachte mevrouw/heer, Op 16/11 kochten wij een bureau-wandrek Watford en opbergrek Watford in uw online winkel en betaalde ik € 807,35. Bij de bevestiging van de bestelling werd mij meegedeeld dat de verzending na 4-6 dagen voor het bureau en levering na 3-5 dagen voor het opbergrek zou plaatsvinden. De goederen zijn tot op heden nog steeds niet verzonden ondanks herhaalde contacten en beloftes. Deze vertraging heeft mij als klant ernstige schade berokkend. Ik verzoek derhalve om vergoeding van alle hierboven beschreven schade, die op een totaalbedrag van € 150 wordt geraamd. Indien ik binnen 15 dagen na ontvangst van deze brief geen antwoord heb ontvangen, zal ik niet aarzelen om juridische stappen te ondernemen om mijn rechten te beschermen. Met vriendelijke groet, J.S.

In behandeling
S. D.
18/11/2025

leveringsprobleem

Beste, op 27/10 plaatste ik een bestelling bij la redoute dat na 3 tot 5 werkdagen geleverd zou worden. (bestelnr 20252975059939 ) Na enkele dagen werd duidelijk dat het pakketje verloren was gegaan bij B-post. Ik mailde La redoute (na contactname met B-post) en die zouden een onderzoek instellen. Dat zou ook 3 tot 5 werkdagen duren. Ondertussen zijn we 3 weken verder en is er van duidelijkheid geen sprake. Volgens de ene contactname met de klantendienst via Chat of mail, is er nog steeds geen antwoord van B-post, volgens de andere wel en dien ik verklaring op te sturen en te ondertekenen (wat ik uiteraard ook meteen deed). De dag nadat ik de verklaring doorstuurde (ik had gehoopt dat dit de laatste stap zou zijn) krijg ik dan weer de vraag van diezelfde klantendienst of ik mijn pakketje ondertussen heb ontvangen. Ik word van het kastje naar de muur gestuurd en heb nog steeds geen enkele bevestiging dat ik mijn geld terug zal krijgen en staat de bestelling in mijn account nog steeds gewoon op "verzonden" .. Mijn begrip en geduld is op en ik wil mijn geld ontvangen. 80 euro is een aanzienlijk bedrag. Ik stuur alle mailverkeer van de afgelopen weken als bijlage bij deze klacht. Jammer genoeg heb ik de chatberichten niet bewaard. Voor een grote speler als La Redoute had ik meer klantgerichtheid verwacht.

In behandeling
N. V.
15/12/2023

Ik heb geen retourlabel gekregen

Beste, mijn pakje nr 3090001840 bevatte een artikel met bestelnr 2396721..dat te klein is. Ik telefoneerde 2x en nadien emailde ik 1x op 5/12 ivm retourlabel maar ik kreeg nog steeds geen antwoord op 15/12.. de retourtermijn is ondertussen verstreken. Graag uw reactie via tussenkomst TestAankoop

Opgelost
S. M.
17/09/2023

Retourzending op eigen kosten

Beste, ik bestelde eind augustus drie paar schoenen. 2 paar voor mijn dochter omdat ik niet zeker was van de maat, en 1 paar voor mezelf. Het paar dat niet goed was voor mijn dochter heb ik al snel teruggestuurd. Dit was geen probleem. Een paar dagen later besliste ik om het ongedragen paar voor mezelf ook terug te sturen. Mijn wederhelft was geen fan van de schoenen en dan weet ik dat ik ze toch niet ga aandoen. De schoenen waren nog ongedragen en dit was 10 dagen nadat ik de schoenen besteld had. Ik zat dus nog in de maand dat ik gratis kon retour sturen. Toen ik het retourticket had afgeprint, gaf het pakket bij het BPost punt toch een foutmelding. Ik nam contact op met de klantendienst en daar kreeg ik te horen dat aangezien ik al een retourdocument had gebruikt, ik dit paar op eigen kosten moest terugsturen. Er staat nergens op jullie site of in jullie voorwaarden dat je maar 1x een retour gratis kunt sturen. Ik kan enkel terugvinden dat je gratis kunt retourneren binnen de maand. Ik zou dus graag alsnog een retourdocument willen ontvangen zodat ik deze schoenen retour kan sturen.

Afgesloten
I. C.
6/09/2023

Pakket verloren geraakt door bPost

beste, ik bestelde op 01/08/2023 2 hoeslakens bij La Redoute, met leveringsoptie Pick ship drop & go lchtbl 56 bostonstraat 2030 antwerpen. Op 04/08/2023 krijg ik per e-mail bericht van bPost dat het pakket opgehaald kan worden. Bij het Pick Up Point zeggen ze me dat het pakket niet aanwezig is (en dat ze daar sinds ziekte van hun vaste postbode wel meer last van hebben) en vragen me om enkele dagen later terug te komen. Maar ook bij mijn 2de bezoek blijkt het pakket niet aanwezig. Op 09/08/2023 meld ik aan La Redoute het probleem én dat ik ondertussen ook al een dossier heb aangemaakt bij bPost. Op 16/08/2023 mail ik opnieuw naar La Redoute omdat ik nog geen antwoord kreeg op mijn mail van 09/08/2023. Op 17/08/2023 krijg ik antwoord van bPost dat het pakket inderdaad verloren is gegaan en dat ik contact moet opnemen met de leverancier. Daarop ben ik beginnen contact opnemen via het Whatsapp nummer van La Redoute om te vragen om ofwel de goederen opnieuw te versturen ofwel mijn geld terug te storten. Daar krijg ik steevast te horen 'zolang we niets van bPost horen, kunnen we niets doen'. Ik vraag mij af 1) in hoeverre ik als klant de bewijslast moet dragen voor het verloren zijn van het pakket (en vooral omdat de policy van bPost is 'als je niet binnen x dagen komt afhalen, sturen we het pakket retour' - wat dus nooit gebeurde want het pakket was niet in het pick up point aanwezig). En 2) wat een redelijke termijn is om zo een onderzoek te moeten 'afwachten' alvorens reactie te krijgen van de leverancier. Vergeleken met andere online winkels is dit echt van de pot gerukt.

Opgelost

Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform