Bedrijfsscore uitgelegd
De bedrijfsscore op ons platform weerspiegelt hoe goed het bedrijf een geschil met de consument op een minnelijke manier kan oplossen.
De score wordt berekend op basis van drie criteria:
De score wordt berekend op basis van de afgelopen 12 maanden.
Indien er geen score wordt getoond, betekent dit dat we nog onvoldoende gegevens hebben over het bedrijf.
Klachtenafhandelingsdienst
Ontdek de voordelen van het platform en hoe het werkt
Meest recente klachten
Ik heb geen retourlabel gekregen
Beste, mijn pakje nr 3090001840 bevatte een artikel met bestelnr 2396721..dat te klein is. Ik telefoneerde 2x en nadien emailde ik 1x op 5/12 ivm retourlabel maar ik kreeg nog steeds geen antwoord op 15/12.. de retourtermijn is ondertussen verstreken. Graag uw reactie via tussenkomst TestAankoop
Retourzending op eigen kosten
Beste, ik bestelde eind augustus drie paar schoenen. 2 paar voor mijn dochter omdat ik niet zeker was van de maat, en 1 paar voor mezelf. Het paar dat niet goed was voor mijn dochter heb ik al snel teruggestuurd. Dit was geen probleem. Een paar dagen later besliste ik om het ongedragen paar voor mezelf ook terug te sturen. Mijn wederhelft was geen fan van de schoenen en dan weet ik dat ik ze toch niet ga aandoen. De schoenen waren nog ongedragen en dit was 10 dagen nadat ik de schoenen besteld had. Ik zat dus nog in de maand dat ik gratis kon retour sturen. Toen ik het retourticket had afgeprint, gaf het pakket bij het BPost punt toch een foutmelding. Ik nam contact op met de klantendienst en daar kreeg ik te horen dat aangezien ik al een retourdocument had gebruikt, ik dit paar op eigen kosten moest terugsturen. Er staat nergens op jullie site of in jullie voorwaarden dat je maar 1x een retour gratis kunt sturen. Ik kan enkel terugvinden dat je gratis kunt retourneren binnen de maand. Ik zou dus graag alsnog een retourdocument willen ontvangen zodat ik deze schoenen retour kan sturen.
Pakket verloren geraakt door bPost
beste, ik bestelde op 01/08/2023 2 hoeslakens bij La Redoute, met leveringsoptie Pick ship drop & go lchtbl 56 bostonstraat 2030 antwerpen. Op 04/08/2023 krijg ik per e-mail bericht van bPost dat het pakket opgehaald kan worden. Bij het Pick Up Point zeggen ze me dat het pakket niet aanwezig is (en dat ze daar sinds ziekte van hun vaste postbode wel meer last van hebben) en vragen me om enkele dagen later terug te komen. Maar ook bij mijn 2de bezoek blijkt het pakket niet aanwezig. Op 09/08/2023 meld ik aan La Redoute het probleem én dat ik ondertussen ook al een dossier heb aangemaakt bij bPost. Op 16/08/2023 mail ik opnieuw naar La Redoute omdat ik nog geen antwoord kreeg op mijn mail van 09/08/2023. Op 17/08/2023 krijg ik antwoord van bPost dat het pakket inderdaad verloren is gegaan en dat ik contact moet opnemen met de leverancier. Daarop ben ik beginnen contact opnemen via het Whatsapp nummer van La Redoute om te vragen om ofwel de goederen opnieuw te versturen ofwel mijn geld terug te storten. Daar krijg ik steevast te horen 'zolang we niets van bPost horen, kunnen we niets doen'. Ik vraag mij af 1) in hoeverre ik als klant de bewijslast moet dragen voor het verloren zijn van het pakket (en vooral omdat de policy van bPost is 'als je niet binnen x dagen komt afhalen, sturen we het pakket retour' - wat dus nooit gebeurde want het pakket was niet in het pick up point aanwezig). En 2) wat een redelijke termijn is om zo een onderzoek te moeten 'afwachten' alvorens reactie te krijgen van de leverancier. Vergeleken met andere online winkels is dit echt van de pot gerukt.
Probleem met omruiling
Beste, ik bestelde het tv-meubel Jerem online via de website van La Redoute. Deze werd op maandag 3 juli beschadigd geleverd. De klantendienst werd gecontacteerd voor een omruiling of een herstelling van de kast. Ik kreeg hierop antwoord via mail, waarin wordt gemeld dat een omruiling niet mogelijk is en dat wij opnieuw contact moeten opnemen met de firma die het heeft geleverd om alles opnieuw op te halen. We wonen in een appartement, het gesleur van de kast tot beneden is weer voor onze rekening. Ik ga hier niet met akkoord en contacteer de klantendienst opnieuw telefonisch. Door de klantendienst word ik gewoonweg belachelijk gemaakt, een vorm van klantonvriendelijkheid die werkelijk alle verbeelding tart en die ik nog nooit heb meegemaakt. De kast werd beschadigd geleverd en La Redoute draagt hiervoor de verantwoordelijkheid, het is aan hen om het beschadigde te herstellen of te vervangen. Volgens de klantendienst is dit niet mogelijk en is het beleid van La Redoute dat een omruiling niet mogelijk is.
Problemen met terugbetaling
Beste,Op 23/11/2020 bestellen we 6 artikelen via La Redoute. We betalen netjes de factuur diezelfde dag maar zien geen verwacht levermoment verschijnen op ons account. Omdat de levering en eventuele informatie verder uitblijft, sturen we op 02/12/2020 een mail met de vraag waar onze bestelde artikelen blijven. La Redoute reageert dat er nog een wachttijd van 1 à 2 weken is. Omdat we nog steeds niets vernemen, mailen we opnieuw op 23/12/2020 met de vraag waar onze goederen blijven. Hier krijgen we geen antwoord op. Op 05/01/2021 sturen we een reminder. Hierop antwoorden zij dat na de bestelling en betaling van de goederen bleek dat 5 van de 6 artikels uitverkocht zijn. Eén artikel zou geleverd worden, voor de resterende zaken zou het bedrag teruggestort worden. Bijzonder bizar dat dit pas anderhalve maand na bestelling uitkomt, maar goed. We mogen een totale terugstorting van 130,71 euro verwachten.Omdat wij in de tussentijd een aantal rekeningen hadden afgesloten, laten we La Redoute op 06/01/2021 via mail weten dat het initiële rekeningnummer niet langer actief is en vermelden we het nieuwe nummer. Op 09/01/2021 sturen wij opnieuw een mail met de vraag of de voorgaande goed ontvangen is. Op 12/01/2021 sturen ze dan terug dat dit ontvangen is en dat de terugbetaling doorgegeven is aan hun financiële instelling om door te voeren op het doorgegeven rekeningnummer. Op 13/01/2021 stuurt La Redoute ons dat ze dit blijkbaar op 07/01/2021 toch op het initiële en niet meer actieve rekeningnummer hebben teruggestort. Ze melden dat dit daarop niet is teruggestort door onze bank en dat ze dit dus bijgevolg niet opnieuw kunnen storten naar ons nieuw rekeningnummer. Wij nemen direct contact op met onze bank en mailen diezelfde dag nog naar La Redoute dat onze bank laat weten dat dit wel teruggestort werd. Op 19/01/2021 laat La Redoute ons weten dat ze onze vraag aan de desbetreffende dienst doorgeven. Een paar dagen later bellen we de eerste keer naar de klantendienst maar die kon ons niet verder helpen. Wij sturen op 25/01/2021 een nieuwe mail ter opvolging. La Redoute antwoordt dat ze nog steeds geen terugstorting van onze bank heeft ontvangen. Dit mailen ze ook nog eens op 26/01/2021 en ze zeggen dat het nog een tijdje kan duren.Wij informeren nogmaals bij onze bank en zij bevestigen ons op mail dat het volledige bedrag op 08/01/2021 teruggestort is naar Ingenico Financial Solutions, van waar het bedrag kwam. Wij veronderstellen dat dit de financiële instelling van La Redoute is. Op 03/02/2021 sturen wij nogmaals een reminder. Hierop ontvangen we op 05/02/2021 een mail waarin ze zij beweren dat Ingenico tot op heden geen terugbetaling heeft ontvangen van onze bank. Na nieuw contact met onze bank ontvangen wij van hen een screenshot van hun terugstorting naar Ingenico. Dat mailen we door naar La Redoute op 09/02/2021. La Redoute antwoordt op 10/02/2021 dat zij het doormailen naar Ingenico zodat de terugbetaling alsnog in orde komt.Omdat we weer niets vernomen hebben, sturen wij een nieuwe reminder op 25/02/2021. Hierop ontvangen we opnieuw geen reactie waarna we op 10/03/2021 bellen naar de klantendienst. Zij zeggen ons dat ze alles doorgegeven hebben aan Ingenico op 05/03/2021 (hoewel ze op mail hadden gezet dit reeds op 10/02/2021 gedaan te hebben). Ze verzekeren ons dat we voor eind maart feedback krijgen.Op 29/03/2021 nemen we opnieuw telefonisch contact op. De telefoniste zegt later die dag terug te bellen. We horen haar niet meer.Op 01/04/2021 bellen we opnieuw naar de klantendienst. Als ik opnieuw afgewimpeld wordt, maak ik me kwaad. Ze zeggen dat de manager me later die dag nog terugbelt. We horen niemand meer.Op 12/04/2021 proberen we nog eens. Opnieuw zal de manager me later die dag opbellen, opnieuw horen we niemand meer.Los van het feit dat 130 euro veel geld is, voelen we ons vooral in de kou gezet door La Redoute. Een factuur sturen direct na bestelling lukt wel, ook al zijn blijkbaar op dat moment de goederen al uitverkocht. Dat de situatie met de veranderde rekening voor vertraging zorgt, kunnen we ook begrijpen maar dit is absoluut geen klantvriendelijke manier van werken. We zijn 5 maanden verder en geen stap dichter bij een oplossing.
Hulp nodig?
Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.
Bel ons
Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).
Informatie voor bedrijven
Informatie voor consumenten