Meest recente klachten

P. D.
5/10/2024

Lage opbrengst PV-installatie

Beste, Ik zou graag terug komen op eerdere communicaties zowel mondeling als schriftelijk op de productie van mijn huidige zonnepanelen. Eerder verstuurde mail naar KTI-WTI om de lage opbrengst van de PV-installatie te melden (bijgevoegd als document). In de oorspronkelijke offerte (bijgevoegd als document) kan je in fluo de beloftes die door jullie zijn gemaakt vinden. Na het probleem bij ander installateurs te hebben aangekaart, zijn dit de volgende reacties : Citaat van een concullega : Aangezien jouw installateur (KTI-WTI) een oost/west opstelling op eenzelfde string (DC-bekabeling tussen de panelen en de omvormer) geplaatst heeft, zal de opbrengst steeds beperkt zijn. Het paneel dat het minste vermogen geeft is steeds bepalend voor de totale opbrengst per string. Aangezien dit bij jou een oost/west opstelling is, zal er steeds 50% of meer van de panelen een slechte instaling hebben. Mogelijke oplossingen om jouw opbrengst te optimaliseren zijn : - plaatsen van optimizers op de bestaande panelen - alle panelen zuidgeoriënteerd plaatsen. MIJN EERLIJKE MENING IS DAT JOUW INSTALLATEUR HIER IN DE FOUT IS GEGAAN EN DIT ALTIJD HAD KUNNEN VOORKOMEN. Einde citaat van de concullega. Citaat werknemer KTI-WTI : Ik weet niet waarom onze adviseur destijds heeft gekozen om geen optimizers te plaatsen. Echter liggen al deze panelen op één string aangezien deze niet voldoende zijn om afzonderlijk aan te sluiten. De omvormer zal anders niet opstarten. De keuze voor een grote omvormer is wellicht genomen voor uitbreidingsmogelijkheden naar later toe. Het is eventueel mogelijk om nu optimizers te laten voorzien. Hiervoor zal je een offerte ontvangen via een aparte mail. De bijkomende opbrengsten zullen wellicht de investering niet waard zijn. Er werd een offerte aangeboden om de optimizers nu te plaatsen voor een bedrag van 721,64 euro. Einde citaat werknemer KTI-WTI. Het niet correct adviseren/installeren werd nogmaals bevestigd door een adviseur van KTI/WTI die ter plaatse is geweest voor het opstellen van een offerte voor een laadpaal en bijkomende panelen. Hieruit kan ik maar 1 ding besluiten en dat is dat er één en ander niet correct geadviseerd/geïnstalleerd is. Graag een oplossing van jullie uit zonder bijkomende kosten voor ons. Ik kan niet spreken in de naam van mijn beide buren, maar ik denk dat zij ook meer opbrengst van de panelen verwachten. Met vriendelijke groeten, Peter De Wilde Contactgegevens zijn te vinden in de documenten hierbij gevoegd.

Afgesloten
N. G.
15/04/2024

Herstelling zonnepaneel

Hallo, in 2019 werden de zonnepanelen geplaatst. Het heeft toen een jaar geduurd voordat ze werkten na veel gemail langs onze kant. In 2023 kwam ik erachter dat 1 paneel nooit heeft gewerkt. Na veel contactpogingen via mail en telefoon zijn er in sept 23 techniekers geweest. Het paneel was nog steeds stuk. Weer heel veel gemaild zonder gehoor. Na een ingebrekestelling te mailen in januari was er terug contact. Weer techniekers gestuurd maar zonder resultaat. Ze moesten terug komen op een minder winderige dag om alle panelen eraf te kunnen halen. Toen de techniekers hier waren hebben ze meer in de bestelwagen gezeten dan iets anders. Panelen weer niet hersteld. Weer contact opgenomen, toen hebben ze een update gedaan maar was er plots een ander paneel kapot. Weer contact opgenomen en toen moest er een nieuw paneel besteld worden. Na enkele weken weer niets te horen weer zelf contact opgenomen. Toen werden er weer techniekers gestuurd. Heel vreemd zij hadden geen paneel bij maar een omvormer. Het paneel/omvormer is nog steeds stuk. Weer gemaild en toen moesten ze dit navragen bij de techniekers. Weer enkele weken en reminders verder maar er komt weer geen gehoor. Wij hebben vanaf de start van de samenwerking problemen ervaren. Ze zijn telefonisch amper bereikbaar. Na een tijd word je gewoon uit de wachtrij gegooid. We hebben al meerdere keren vakantie moeten nemen zonder resultaat. Er is dus al vanaf de start een paneel die niet werkt en ze weigeren dit op te lossen. We hebben het idee dat ze het op de lange baan schuiven in de hoop dat wij het opgeven.

Afgesloten
G. V.
17/01/2024

Problemen met omvormer zonnepanelen.

Beste,Ik heb een code01 fout op mijn omvormer van Saj en heb hiervoor mijn installateur,Kti-Wti, gecontacteerd. Ze beweren dat er problemen zijn met de levering van onderdelen en dat Saj dit probleem moet oplossen maar ik wacht ondertussen van augustus 2023. Ze zijn zelfs nog niet komen kijken wat er precies mis is. Ze houden mij aan het lijntje en ondertussen loopt ik honderden euro's mis aan elektriciteit. Kan ik deze eventueel verhalen op de installateur? Wat is de acceptabele termijn om zoiets op te lossen en welke stappen kan ik ondernemen?Mvg

Afgesloten
E. D.
5/01/2024

omvormer zonnepanelen werkt niet meer

Beste, ik heb op 11/11/2023 u via e-mail laten weten dat de omvormer SAJ is uitgevallen via error code 01. Tot op heden is er nog geen gevolg gegeven om deze defecte omvormer te vervangen. Ik heb op de website van Saj de garantie nagekeken, het toestel is nog steeds in garantie. Daar de 30 geplaatste zonnepanelen geen opbrengst meer leveren wegens de niet meer werkende omvormer had ik graag een oplossing van jullie gekregen. Hopend op een duidelijk antwoord hoelang het nog zal duren om dit probleem op te lossen,(er is geen opbrengst ondertussen van de panelen) hoop ik op een goede opvolging .Mvg, De Meulenaere Erwin

Afgesloten
J. D.
7/12/2023

Uitstellen van plaatsing zonnepanelen

Beste, wij hebben zonnepanelen besteld bij KTI-WTI op 3 mei 2023. En daarna niets meer gehoord. Telefonisch contact loopt heel stroef Wij stuurden een mail op 23aug met de vraag wanneer de plaatsing zal plaats vinden, het antwoord wij zullen wel laten weten wanneer dit in gepland word. Dus dan na wachten en wachten was de datum van 30 november afgesproken. Nu heeft KTI-WTI deze datum uitgesteld naar 12 januari 2024. Waardoor wij de premie nu mislopen. Dus ik stelde voor of we een compensatie van 750€ krijgen voor het mislopen van de premie. Waarop ze reageerden met veel flauwe excuses door de weersomstandigheden en door de stopzetting van de premie ik 2024 van de regering. En dat het drukker werd dat iedereen zonnepanelen wou. Maar dit is pas beslist in september. Dus ik denk dat wij wel vroeg genoeg besteld hebben om nog recht te hebben op. En ik heb dinsdag nog werknemers gezien van KTI-WTI en gevraagd of ze op deze moment nog zonnepanelen aan het plaatsen zijn ondanks het weer en ze vertelde mij ja.

Afgesloten

Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform