Bedrijfsscore uitgelegd
De bedrijfsscore op ons platform weerspiegelt hoe goed het bedrijf een geschil met de consument op een minnelijke manier kan oplossen.
De score wordt berekend op basis van drie criteria:
De score wordt berekend op basis van de afgelopen 12 maanden.
Indien er geen score wordt getoond, betekent dit dat we nog onvoldoende gegevens hebben over het bedrijf.
Klachtenafhandelingsdienst
Ontdek de voordelen van het platform en hoe het werkt
Meest recente klachten
Garantie geweigerd
Geachte mevrouw/heer, Op 16/07/2024 kocht ik 2x appelleder sneakers in uw winkel en betaalde ik er 99€ voor. Na 11 maanden (en amper gedragen) vanaf de aankoop, vertonen de schoenen reeds abnormaal veel slijtage. Meer specifiek, was er reeds na 5x te dragen schade te zien aan de bovenste flap (aan de wreef) aan de binnenkant. Daar bovenop kwam het appelleder los van het omhulsel en vertoonde heel snel verschillende scheuren. Op 6/6/2025 mailde ik u om, gezien de aard van het product en de omvang van het geconstateerde defect, vervanging van het product onder garantie te vragen. Mijn verzoek is afgewezen omdat dit niet binnen de 30 dagen gemeld is. Ik maak bezwaar tegen het bovenstaande omdat de kwaliteit helemaal niet voldoet aan de betaalde waarde en gezien ik als goede huisvader de schoenen heb verzorgd en onderhouden. Overeenkomstig de wettelijke garantie van 2 jaar, verzoek ik dan ook onverwijld om vervanging van het product, dan wel om ontbinding van de overeenkomst met terugbetaling van de koopprijs. Met vriendelijke groet, Bijlagen: • Betalingsbewijs
Uitbetaling geweigerd
Geachte heer/mevrouw, Op 16/07/2024 kocht ik in uw winkel 2 paar schoenen. Het betreft 2x appelleder sneakers. Op mijn aankoop als consument is de wettelijke garantie van toepassing. Op 17/07/2024 hebt u mij laten weten dat 1 paar schoenen in garantie genomen wordt. U stelt voor dit te regelen met een waardebon. Ik deel u mee dat ik hiermee niet akkoord ga. De garantiewet stelt dat de verkoper moet overgaan tot een terugbetaling als geen herstelling of vervanging mogelijk is. U mag mij ook niet verplichten mijn aankoop opnieuw bij u te doen. Ik beroep mij hiervoor op de wettelijke garantie van 2 jaar. Ik verzoek u vriendelijk om het bedrag van uw waardebon terug te betalen op mijn bankrekening. Ik reken erop dat u uw wettelijke garantieverplichtingen nakomt. Ik wacht op een antwoord binnen 15 dagen na ontvangst van deze brief. Dit schrijven geldt als ingebrekestelling. Met vriendelijke groet, Bijlagen: - betaalbewijs PayPal
Terugbetaling geretourneerde goederen
Beste, ik bestelde 2 paar schoenen bij Komrads, waar ik jammer genoeg 1 paar van moest retourneren. Pakketje werd teruggestuurd met Bpost ( met een retourlabel dat via hun website werd aangemaakt). Dit pakket kwam bij hen aan op 30/8. Tot op heden nog geen terugbetaling ontvangen. Er komt geen antwoord op mijn mails of vragen via hun social media. Op hun socials te zien, ben ik ook niet de enige gedupeerde. Met vriendelijke groeten, Tim
geen vervangartikel, geen terugbetaling
Beste, ik bestelde in januari '23 sneakers die na ca 1 mnd al veel gebruiksporen vertoonden. Heel vriendelijk mocht ik ze terugzenden en ik zou een nieuw exemplaar krijgen. Heel blij met deze reactie, maar nadien liep het mis. Tot op heden (augustus!) heb ik geen nieuwe sneakers en ook geen terugbetaling. Ik krijg zelfs geen reacties meer op mijn mails, zelfs na herhaaldelijke herinnering. Als 'bewuste' organisatie valt me dat enorm tegen. Alle begrip voor drukte, productieproblemen of geen voorraad. Maar dan is een rembours wel op zijn plaats. Ik zag online dat ik blijkbaar niet de enige ben die geen reactie krijgt na terugzending! Triest. ik hoop dat we op deze manier tot een oplossing kunnen komen.
Hulp nodig?
Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.
Bel ons
Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).
Informatie voor bedrijven
Informatie voor consumenten