Bedrijfsscore uitgelegd
De bedrijfsscore op ons platform weerspiegelt hoe goed het bedrijf een geschil met de consument op een minnelijke manier kan oplossen.
De score wordt berekend op basis van drie criteria:
De score wordt berekend op basis van de afgelopen 12 maanden.
Indien er geen score wordt getoond, betekent dit dat we nog onvoldoende gegevens hebben over het bedrijf.
Klachtenafhandelingsdienst
Ontdek de voordelen van het platform en hoe het werkt
Meest recente klachten
Ze blijven hun verantwoordelijkheid ontwijken
Beste,Ik heb voor mijn verjaardag 12/12/2023 van mijn vriendin een 'DJI Mini 4 Pro' drone gekregen. Aangekocht op 10/11/2023 bij Kamers Express, Boomsesteenweg 81, 2610 Antwerpen.27/01/2024: Ik vloog zeer traag binnen in een zeer grote warehouse. Maar niet ver en hij stond even ter plaatse te hoveren. Kort daarna verloor hij natuurlijk GPS signaal, wat normaal is. Wat hij daarna deed was helemaal niet correct. Hij begon ineens naar zijn rechter flank te bewegen. Ik probeerde dit tegen te sturen door naar links de duwen op de nodige stick, maar de drone reageerde totaal niet op die input. Gevolg, de drone is tegen een muur aangevlogen. Schade aan propellers en behuizing aan de rechter flank. Ook was er een kras op de voorste rechter boven sensor.Ik heb de drone binnen gedaan bij Kamers Express en zij hebben hem opgestuurd naar DJI (het merk) in Nederland om na te zien.Kamera Express heeft heel de tijd tussenpersoon gespeeld. DJI vroeg eerst info (uur, datum, situatie en LOG bestand). Ze vonden zelfs eerst de schade aan de sensor lens niet (ze keken naar de camera lens). Ik heb uitdrukkelijk vermeld de gevraagde en voorziene LOG bestanden goed na te zien, want daarin zie je duidelijk dat hij ineens begint te bewegen en ik tegenstuur en hij zeer kort daarna crasht. LOG bestand is een bestand die ze kunnen uitlezen met alle vlieg data en input van de controller. Ik kan die ook lezen.Na wat heen en weer gestuur, met zij die proberen de schuld in de gebruiker zijn schoenen te schuiven (ik). En ik die probeer te benadrukken dat dit duidelijk een fout was in het systeem. Krijg ik opeens een prijsopgave voor herstel met een serieus herstelbedrag en 3 opties. 1) bedrag betalen voor herstel. 2) €75 betalen voor retour zonder herstel. 3) afstand doen van de drone (€0). En dit binnen een termijn van 2 weken.Ook spreken ze plots van schade aan 2 sensoren. Terwijl er maar 1 sensor beschadigd was. Dit is bevestigd geweest voor het verzenden van de drone in Kamera Express.Hieronder een email die ik na ontvangst van de invoice van Kamers Express/DJI Nederland verzonden heb naar de globale email adressen van DJI. Dus niet Kamera Express noch DJI Nederland. Ook heb ik een 'Reddit' post gemaakt hieromtrent. Want ik ben hier echt niet mee gediend. Ook ga ik telefonisch contact opnemen met een advocaat.In bijlage de aankoopbon en de prijsopgave voor herstel.Dear,I'm writing you concerning a local European (The Netherlandz) warranty issue due to a crash because none responsive drone.Date crash: January the 27 2024Time: start clip 19:21:13Time it occured: 02:47Mode: Cinema (APAS)Issue: flew super gently first in a nice open area, getting ready for the setup. Then I gently flew in a giant open warehouse. Clearly to see on the data. Once inside I left it in hover to check how I wanted to take my shot. And a few seconds later it suddenly started flying to its right flank. You can clearly see I tried to steer to the left flank but I got 0 response.Because it was none responsive it flew straight into a wall. It's evident the drone flanked to its right side and then crashed. Because the damage was on the right side. Right side props got a damaged, front upper right proximity sensor got a scratch and housing was open.I've checked the data myself and you can clearly see the moment when it loses gps signal and then shortly after starts moving. And that I tried to adjust its movement but with no prevail and then it crashed.I've explained it explicitly to the local DJI support (The Netherlands, Europe). But I doubt if they are even capable. Because when I mentioned the front upper right lens sensor got a scratch because of it they replied that there's no damage on the camera lens.I restated that they clearly have to check the data and the fact of the damage being only on the right side. But all I got, was no reply and just an invoice stating:Info of the LOG1) pay for repair and transport €219,82. Repair includes front and back senor (only the front sensor was damaged, so this must have happened during their check-up).2) ship back without repair €75.3) don't claimed the drone back €0.And I have to decide withing 2 weeks.I'm in contact with a local lawyer and a government support service to support consumers. Because this is no service to provide. I'm also writing a post on Reddit because I've read about the poor customer service/warranty, but didn't think it would be this bad.I've been flying R/C planes and helicopters for years, so I know how to fly. If the drone doesn't respond to my input then this is an issue with the drone and not the person in control of the drone.All the necessary information is in attachment (invoice when bought, invoice for repair and LOG file).Hoping for a fast and constructive reply.Kind regards,
Onjuiste informatie bij aankoop, leugen
Beste, ik bestelde een Fujifilm X100V zilver (code 12328229 op kamera express) en bij aankoop stond aangegeven dat er volgende dag geleverd wordt. Ik kreeg dan de dag nadien een bericht van de klantendienst: Gino | Senior Business Support Operations (Kamera Express)20 sep 2023 09:25 CESTBeste klant,Bedankt voor je bestelling met ordernummer 12536348. Wij gaan voor je aan de slag!We bestellen de Fujifilm X100V zilver voor je bij de leverancier. De verwachte levertijd is in de week van 3-10-2023.Zodra we het artikel vanuit de leverancier hebben ontvangen, sturen we je een mail met de verzendinformatie (track & trace).Dit is absoluut niet zoals beschreven bij aankoop, het geld werd dan ook volledig van mijn rekening gedebiteerd. Eigenlijk is dit valse informatie op het moment van aankoop. Ik wens dan ook klacht in te dienen tegen deze grote nederlandse e-commercespeler.Met vriendelijke groeten,Katherine.
Defect ontvangen product
Beste,Ik bestelde de DJI care refresh 2 year plan voor de DJI drone mini SE (2jaar garantie). Deze zou in eerste instantie 13-06 geleverd worden maar dit gebeurde niet. Op 14-06 hebben wij deze wel ontvangen, echter is dit product defect (het weg te krabben stuk waaronder de code staat was amper weg te krabben waardoor de code maar half zichtbaar is). Hierdoor is de code onbruikbaar waardoor wij een groot probleem hebben. De activatie van deze code op de drone had namelijk binnen de 48u moeten gebeuren om gebruik te kunnen maken van de garantie! Wij hebben 13-06 contact gehad over de verlate levering door jullie/postnl toedoen, maar hierin konden jullie niets betekenen voor ons (dit hebben jullie ons ook gemaild). Op 14-06 na ontvangst defecte product, hebben wij direct telefonisch contact op proberen te nemen maar jullie waren niet bereikbaar en zouden ons terug bellen. Dit is tot op heden niet gebeurd. Daarnaast hebben wij een e-mailVerstuurd met uitleg en dringend verzoek tot contact waarop wij tot op heden ook niets vernomen hebben. Wij hebben dagelijks meermaals telefonisch contact proberen op te nemen maar telkens is het niet mogelijk jullie te bereiken wegens of drukte of geen beschikbaarheid van personeel. Daarom hebben wij u nogmaals een email verzonden vandaag. Op internet is te vinden dat er nog een ingewikkelde mogelijkheid bestaat om de verzekering na 48u (binnen de 30dagen) te activeren maar dit is een heel proces. Wij kunnen tot op heden geen gebruik maken van de drone omdat de garantie niet in orde gemaakt kan worden door het defect! Wij verwachten een correcte, snelle oplossing vanuit jullie kant zodat wij de garantie binnen de 30dagen alsnog in orde zouden kunnen maken (daarvoor verwachten wij concrete uitleg van jullie hoe wij dit in orde kunnen maken/war dit proces inhoudt en een nieuwe, wel bruikbare activatiecode!)MvgDrs. Daisy Grothauzen
Terugbetaling
Beste, In 2021 kocht ik bij Kamera Express Turnhout een Sony A7iii samen met de Sony 70-200 f2.8 GM OSS. Deze lens is mij toen aangeraden door één van de medewerkers en zou geschikt zijn voor het maken van foto's en video's van paarden. Helaas is deze lens absoluut niet geschikt voor het filmen van bewegende onderwerpen wat maakt dat ik al erg veel aanvragen heb moeten weigeren door gebrek aan de juiste apparatuur.Ik heb erg veel ervaring met fotografie maar videografie was voor mij een hele nieuwe wereld. Bij het maken van video's zag ik meteen dat de beelden vaak onscherp waren maar ik zocht het probleem voornamelijk in de instellingen. Na vele pogingen, cursussen en gesprekken met anderen ben ik opnieuw naar Kamera Express in Turnhout gegaan.Zij vertelde me meteen dat deze lens geen goede reputatie heeft wat betreft het filmen. De autofocus zou te traag zijn om een goed resultaat te behalen. Op dat moment hebben 3 medewerkers zowel mijn camera als mijn lens getest door deze op een andere body of lens te plaatsen. Één van de medewerkers filmde zelf met een Sony A7iii en heeft mijn lens op zijn body geplaatst. Hij gaf aan dat de lens abnormaal traag was en raadde aan om hem op te sturen voor controle. Hij vermoedde dat er een probleem was met de lens, dat vermoeden is ook bevestigd door de 2 andere medewerkers.De lens is een week later opgestuurd en na 4 weken kreeg ik via mail de vraag of ik enkele voorbeelden kon sturen van het probleem. Deze heb ik diezelfde dag doorgestuurd. Ze gingen het doorsturen maar verder heb ik hier geen reactie meer op gekregen. Een week later kreeg ik een mail dat ik de lens kon gaan ophalen. Ze hadden de lens gecontroleerd en een update uitgevoerd maar verder waren er geen gegevens over het probleem. Na een moeizamer contact met de klantendienst werd mij verteld dat de lens volledig in orde was bevonden. Hierbij heb ik opnieuw beelden doorgestuurd, hierop was duidelijk te zien dat de lens niet in staat is zijn focus te houden. Het probleem waarvoor ik de lens heb opgestuurd was dus nog steeds niet opgelost. Hierop kreeg ik volgende reactie: 'De lens is onlangs gecontroleerd en in orde bevonden. De snelheid van de AF tijdens filmen is bij dit model lens binnen specificaties.'Gisteren ben ik opnieuw naar Kamera Express Turnhout gegaan. Zij hebben me erg goed geholpen. De body heeft een nieuwe update gekregen en is gereset. Opnieuw zijn er enkele andere lenzen op mijn body gezet maar enkel mijn eigen lens is niet in staat een wandelende persoon te volgen. Zij bevestigde opnieuw dat de autofocus van de lens erg traag is en niet geschikt is voor het filmen. Bij de desbetreffende lens staat op jullie site 'Automatische scherpstelling vindt snel plaats bij zowel foto's als video's'. Uiteraard is dit een objectief gegeven maar wanneer een lens een wandelende persoon niet kan volgen lijkt snel me niet het juiste woord. Alsook de specificaties die deze lens zou moeten behalen worden zowel op jullie site als na de reparatie niet gedeeld. Concreet zijn we nu 3 maanden verder. De lens is opgestuurd en volgens het service center valt de autofocus binnen de specificaties. Inmiddels hebben 4 medewerkers van Kamera Express bevestigd dat de autofocus van de lens erg traag is maar hier wordt niet naar geluisterd. Ook op de beelden wordt er geen reactie doorgegeven. Inmiddels zit ik met een lens die door een fout advies niet geschikt is voor mijn doelen. Ik zou graag het aankoopbedrag van deze lens terug ontvangen. Dit mag in een tegoedbon van de winkel zodat ik bij jullie een lens kan aankopen die wel geschikt is.
geen terugbetaling
Beste,Ik kocht op 27-01-20 in Gent bij Kamera Express bv een video projector Kodak Pico Pocket. Na 6 maanden werkte projector al niet meer goed. Te felle rode lichten na een tijd, in begin was de kleur wel normaal. Wij geven op 29-8-20 de Kodak voor reparatie maar vandaag kregen we al een mail dat het niet meer te repareren valt , dat er geen vervangingscamera beweren te bestaan en dat ze alleen een bon kunnen geven om nieuwe apparatuur in hun winkel aan te kopen (natuurlijk met duurdere modellen waarbij je veel moet bijbetalen)Nochtans stond op verkoopcontract dat je je 2 jaar garantie krijg op nieuwe camera`s en objectieven.We protesteren met klem tegen deze manier van werken bij Kamera Express Gent bv en vragen gewoon ons geld terug.
Hulp nodig?
Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.
Bel ons
Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).
Informatie voor bedrijven
Informatie voor consumenten