Terug

Terugbetaling

Closed Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

I. V.

Naar: Kamera Express

11/01/2023

Beste, In 2021 kocht ik bij Kamera Express Turnhout een Sony A7iii samen met de Sony 70-200 f2.8 GM OSS. Deze lens is mij toen aangeraden door één van de medewerkers en zou geschikt zijn voor het maken van foto's en video's van paarden. Helaas is deze lens absoluut niet geschikt voor het filmen van bewegende onderwerpen wat maakt dat ik al erg veel aanvragen heb moeten weigeren door gebrek aan de juiste apparatuur.Ik heb erg veel ervaring met fotografie maar videografie was voor mij een hele nieuwe wereld. Bij het maken van video's zag ik meteen dat de beelden vaak onscherp waren maar ik zocht het probleem voornamelijk in de instellingen. Na vele pogingen, cursussen en gesprekken met anderen ben ik opnieuw naar Kamera Express in Turnhout gegaan.Zij vertelde me meteen dat deze lens geen goede reputatie heeft wat betreft het filmen. De autofocus zou te traag zijn om een goed resultaat te behalen. Op dat moment hebben 3 medewerkers zowel mijn camera als mijn lens getest door deze op een andere body of lens te plaatsen. Één van de medewerkers filmde zelf met een Sony A7iii en heeft mijn lens op zijn body geplaatst. Hij gaf aan dat de lens abnormaal traag was en raadde aan om hem op te sturen voor controle. Hij vermoedde dat er een probleem was met de lens, dat vermoeden is ook bevestigd door de 2 andere medewerkers.De lens is een week later opgestuurd en na 4 weken kreeg ik via mail de vraag of ik enkele voorbeelden kon sturen van het probleem. Deze heb ik diezelfde dag doorgestuurd. Ze gingen het doorsturen maar verder heb ik hier geen reactie meer op gekregen. Een week later kreeg ik een mail dat ik de lens kon gaan ophalen. Ze hadden de lens gecontroleerd en een update uitgevoerd maar verder waren er geen gegevens over het probleem. Na een moeizamer contact met de klantendienst werd mij verteld dat de lens volledig in orde was bevonden. Hierbij heb ik opnieuw beelden doorgestuurd, hierop was duidelijk te zien dat de lens niet in staat is zijn focus te houden. Het probleem waarvoor ik de lens heb opgestuurd was dus nog steeds niet opgelost. Hierop kreeg ik volgende reactie: 'De lens is onlangs gecontroleerd en in orde bevonden. De snelheid van de AF tijdens filmen is bij dit model lens binnen specificaties.'Gisteren ben ik opnieuw naar Kamera Express Turnhout gegaan. Zij hebben me erg goed geholpen. De body heeft een nieuwe update gekregen en is gereset. Opnieuw zijn er enkele andere lenzen op mijn body gezet maar enkel mijn eigen lens is niet in staat een wandelende persoon te volgen. Zij bevestigde opnieuw dat de autofocus van de lens erg traag is en niet geschikt is voor het filmen. Bij de desbetreffende lens staat op jullie site 'Automatische scherpstelling vindt snel plaats bij zowel foto's als video's'. Uiteraard is dit een objectief gegeven maar wanneer een lens een wandelende persoon niet kan volgen lijkt snel me niet het juiste woord. Alsook de specificaties die deze lens zou moeten behalen worden zowel op jullie site als na de reparatie niet gedeeld. Concreet zijn we nu 3 maanden verder. De lens is opgestuurd en volgens het service center valt de autofocus binnen de specificaties. Inmiddels hebben 4 medewerkers van Kamera Express bevestigd dat de autofocus van de lens erg traag is maar hier wordt niet naar geluisterd. Ook op de beelden wordt er geen reactie doorgegeven. Inmiddels zit ik met een lens die door een fout advies niet geschikt is voor mijn doelen. Ik zou graag het aankoopbedrag van deze lens terug ontvangen. Dit mag in een tegoedbon van de winkel zodat ik bij jullie een lens kan aankopen die wel geschikt is.

Berichten (15)

Kamera Express

Naar: I. V.

11/01/2023

- Typ uw reactie boven deze regel -Beste Klachtenbox, Hierbij bevestigen wij dat jouw bericht is ontvangen. Op dit moment is het drukker dan verwacht. Wij doen ons best om jouw bericht zo snel mogelijk, maar uiterlijk binnen 3 werkdagen, te beantwoorden. Wist je dat wij ook een eigen helpcenter hebben? Hier vind je antwoorden op de meest gestelde vragen. Bekijk ons helpcenter op s:helpcenter.kamera-express.nl/Met vriendelijke groet, Kamera Express [OLD20D-K46V3]

Kamera Express

Naar: I. V.

12/01/2023

- Typ uw reactie boven deze regel -----------------------------------------------Lian Focus Team, 12 jan. 2023 09:47 CETGoedemorgen,Graag ontvangen we jouw verkoopnummer om te kijken wat we kunnen betekenen voor je.Met vriendelijke groet,Lian Focus TeamKamera Express----------------------------------------------Klachtenbox, 11 jan. 2023 17:37 CET [OLD20D-K46V3] ![](s:www.test-aankoop.be/~/media/aa08e4bbc7b641bca16054c1d9173084.png) ![](s:www.test-aankoop.be/~/media/aa08e4bbc7b641bca16054c1d9173084.png) [OLD20D-K46V3]

I. V.

Naar: Kamera Express

12/01/2023

Beste, Het verkoopnummer is 9396149. Alvast bedankt

Kamera Express

Naar: I. V.

12/01/2023

- Typ uw reactie boven deze regel -Beste Klachtenbox, Hierbij bevestigen wij dat jouw bericht is ontvangen. Op dit moment is het drukker dan verwacht. Wij doen ons best om jouw bericht zo snel mogelijk, maar uiterlijk binnen 3 werkdagen, te beantwoorden. Wist je dat wij ook een eigen helpcenter hebben? Hier vind je antwoorden op de meest gestelde vragen. Bekijk ons helpcenter op s:helpcenter.kamera-express.nl/Met vriendelijke groet, Kamera Express [OLD3PY-ZG6V3]

Kamera Express

Naar: I. V.

12/01/2023

- Typ uw reactie boven deze regel -----------------------------------------------Lian Focus Team, 12 jan. 2023 14:30 CETGoedemiddag,We hebben even overlegd met onze reparatie afdeling en de conclusie die wij nu kunnen trekken, is dat het het beste is als de lens nog eenmaal wordt ingestuurd voor reparatie.Het zou een goed idee zijn om een zo compleet mogelijk verslag bij te voegen, desnoods met hulp van de collega's in de winkel. Onze ervaring is dat lichtomstandigheden ook eenenorme invloed heeft op AF.Daarom zouden we je willen vragen nogmaals naar Turnhout te komen met een uitgebreide klachtomschrijving en de collega's daar te vragen hun bevindingen ook zo compleetmogelijk aan te leveren. Wij doen het onderzoek niet zelf, maar laten dit uitvoeren door de technici van het Sony service center. In de klachtenomschrijving laten we graag opnemendat het objectief in de winkel met andere objectieven van ditzelfde type is getest en dat er in de winkel wel degelijk verschillen in de AF werden geconstateerd.Met vriendelijke groet,Lian Focus TeamKamera Express----------------------------------------------Klachtenbox, 12 jan. 2023 11:09 CET [OLD3PY-ZG6V3] ![](s:www.test-aankoop.be/~/media/aa08e4bbc7b641bca16054c1d9173084.png) ![](s:www.test-aankoop.be/~/media/aa08e4bbc7b641bca16054c1d9173084.png) [OLD3PY-ZG6V3]

I. V.

Naar: Kamera Express

13/01/2023

Beste,Bedankt voor jullie snelle reactie!Ik ben niet bereid om de lens opnieuw op te sturen. De lens is op 31 oktober 2022 reeds opgestuurd naar het Sony service center. Zij hebben voorbeelden ontvangen van het probleem en hebben gedurende 6 weken de kans gehad om alle nodige testen uit te voeren. Ik kan mijn lens niet nog eens zo lang missen. Alle nodige gegevens van de reparatie zijn te vinden via het reparatienummer 115075. Ik ben afgelopen weken reeds 4 keer bij Kamera Express Turnhout geweest. Door examens is het niet mogelijk om er opnieuw langs te gaan. De bevindingen van één van de medewerkers staan in het reparatieformulier. Hierin stonden de nodige gegevens. Hopelijk bevat deze voor u voldoende informatie. In de winkel is mijn lens op de Sony A7 IV geplaatst. Helaas werd toen hetzelfde probleem geconstateerd. Bij mijn camera hebben ze de Sony 70-200 f2.8 GM OSS II getest. Bij deze lens was het probleem aanzienlijk beter. In onderstaande link staat een vergelijkende video. De eerste video is gemaakt met mijn eigen lens en hierin zie je duidelijk dat deze lens niet in staat is een wandelende persoon te volgen. Enkel wanneer ik opnieuw een focuspunt aangeef kan de autofocus zich herstellen. https://we.tl/t-90PNFEaArIGraag zou ik het aankoopbedrag van deze lens ontvangen in een waardebon van Kamera Express.Alvast bedankt

Kamera Express

Naar: I. V.

13/01/2023

- Typ uw reactie boven deze regel -Beste Klachtenbox, Hierbij bevestigen wij dat jouw bericht is ontvangen. Op dit moment is het drukker dan verwacht. Wij doen ons best om jouw bericht zo snel mogelijk, maar uiterlijk binnen 3 werkdagen, te beantwoorden. Wist je dat wij ook een eigen helpcenter hebben? Hier vind je antwoorden op de meest gestelde vragen. Bekijk ons helpcenter op s:helpcenter.kamera-express.nl/Met vriendelijke groet, Kamera Express [Q5X3PX-6GX7E]

Kamera Express

Naar: I. V.

16/01/2023

- Typ uw reactie boven deze regel -----------------------------------------------Lian Focus Team, 16 jan. 2023 11:49 CETGoedemorgen,De beschreven gegevens zijn niet in het bezit bij onze reparatieafdeling. We vragen daarom jullie geduld om deze zaak intern met de juiste mensen te bespreken. Een tweede reparatie is namelijk de gangbare weg in gevallen als deze.We gaan hier achteraan en komen bij je terug zodra we meer informatie hebben.Met vriendelijke groet,Lian Focus TeamKamera Express----------------------------------------------Klachtenbox, 13 jan. 2023 17:14 CET [Q5X3PX-6GX7E] ![](s:www.test-aankoop.be/~/media/aa08e4bbc7b641bca16054c1d9173084.png) ![](s:www.test-aankoop.be/~/media/aa08e4bbc7b641bca16054c1d9173084.png) [Q5X3PX-6GX7E]

I. V.

Naar: Kamera Express

24/01/2023

Beste,Ik vroeg me af of jullie al iets meer weten.Met vriendelijke groeten

Kamera Express

Naar: I. V.

24/01/2023

- Typ uw reactie boven deze regel -Beste Klachtenbox, Hierbij bevestigen wij dat jouw bericht is ontvangen. Op dit moment is het drukker dan verwacht. Wij doen ons best om jouw bericht zo snel mogelijk, maar uiterlijk binnen 3 werkdagen, te beantwoorden. Wist je dat wij ook een eigen helpcenter hebben? Hier vind je antwoorden op de meest gestelde vragen. Bekijk ons helpcenter op s:helpcenter.kamera-express.nl/Met vriendelijke groet, Kamera Express [V07G2G-XX9G4]

Kamera Express

Naar: I. V.

25/01/2023

- Typ uw reactie boven deze regel -----------------------------------------------Turnhout Kamera Express, 25 jan. 2023 17:16 CETBeste Ilse,We hebben vandaag een email verstuurd naar Brinthe.MvgYoshiMet vriendelijke groet,Team Superstore TurnhoutKamera Express----------------------------------------------Lian Focus Team, 16 jan. 2023 11:49 CETGoedemorgen,De beschreven gegevens zijn niet in het bezit bij onze reparatieafdeling. We vragen daarom jullie geduld om deze zaak intern met de juiste mensen te bespreken. Een tweede reparatie is namelijk de gangbare weg in gevallen als deze.We gaan hier achteraan en komen bij je terug zodra we meer informatie hebben.Met vriendelijke groet,Lian Focus TeamKamera Express----------------------------------------------Klachtenbox, 13 jan. 2023 17:14 CET [Q5X3PX-6GX7E] ![](s:www.test-aankoop.be/~/media/aa08e4bbc7b641bca16054c1d9173084.png) ![](s:www.test-aankoop.be/~/media/aa08e4bbc7b641bca16054c1d9173084.png) [Q5X3PX-6GX7E]

Kamera Express

Naar: I. V.

06/02/2023

- Typ uw reactie boven deze regel -Beste Klachtenbox,Onlangs heb je contact gehad met Kamera Express. Wij worden blij van tevreden beeldmakers en willen daarom heel graag jouw mening horen. Zou je onze klantenservice willen beoordelen?Hoe beoordeelt u de support die u hebt ontvangen?U kunt het volgende webadres naar uw browser kopieren en een beoordeling opgeven: s:kameraexpress.zendesk.com/requests/3411784/satisfaction/new/uJ62dr5Jjv3awk6Y87bejdyYG?locale=1005Bedankt, wij waarderen jouw mening enorm.Kamera ExpressWeet je niet meer waar de vraag precies over ging? Geen punt, hieronder kun je het teruglezen:----------------------------------------------Turnhout Kamera Express, 25 jan. 2023 17:16 CETBeste Ilse,We hebben vandaag een email verstuurd naar Brinthe.MvgYoshiMet vriendelijke groet,Team Superstore TurnhoutKamera Express----------------------------------------------Lian Focus Team, 16 jan. 2023 11:49 CETGoedemorgen,De beschreven gegevens zijn niet in het bezit bij onze reparatieafdeling. We vragen daarom jullie geduld om deze zaak intern met de juiste mensen te bespreken. Een tweede reparatie is namelijk de gangbare weg in gevallen als deze.We gaan hier achteraan en komen bij je terug zodra we meer informatie hebben.Met vriendelijke groet,Lian Focus TeamKamera Express----------------------------------------------Klachtenbox, 13 jan. 2023 17:14 CET [Q5X3PX-6GX7E] ![](s:www.test-aankoop.be/~/media/aa08e4bbc7b641bca16054c1d9173084.png) ![](s:www.test-aankoop.be/~/media/aa08e4bbc7b641bca16054c1d9173084.png) [Q5X3PX-6GX7E]

I. V.

Naar: Kamera Express

24/02/2023

Beste,Ik ben nog wachtende op een reactie van jullie. De lens is op donderdag 26 januari binnengebracht bij kamera express Turnhout. Dit is inmiddels een maand geleden dus ik hoop dat jullie weldra de resultaten van het onderzoek ontvangen.Met vriendelijke groetenBrinthe Burke

Kamera Express

Naar: I. V.

24/02/2023

- Typ uw reactie boven deze regel -Beste Klachtenbox, Hierbij bevestigen wij dat jouw bericht is ontvangen. Op dit moment is het drukker dan verwacht. Wij doen ons best om jouw bericht zo snel mogelijk, maar uiterlijk binnen 3 werkdagen, te beantwoorden. Wist je dat wij ook een eigen helpcenter hebben? Hier vind je antwoorden op de meest gestelde vragen. Bekijk ons helpcenter op s:helpcenter.kamera-express.nl/Met vriendelijke groet, Kamera Express [OL59RX-XVWL4]

Kamera Express

Naar: I. V.

12/03/2023

- Typ uw reactie boven deze regel -Beste Klachtenbox,Onlangs heb je contact gehad met Kamera Express. Wij worden blij van tevreden beeldmakers en willen daarom heel graag jouw mening horen. Zou je onze klantenservice willen beoordelen?Hoe beoordeelt u de support die u hebt ontvangen?U kunt het volgende webadres naar uw browser kopieren en een beoordeling opgeven: s:kameraexpress.zendesk.com/requests/3482854/satisfaction/new/dHiiSmw9p7aUXwbosYOFIZwqT?locale=1005Bedankt, wij waarderen jouw mening enorm.Kamera ExpressWeet je niet meer waar de vraag precies over ging? Geen punt, hieronder kun je het teruglezen:----------------------------------------------Klachtenbox, 24 feb. 2023 12:37 CET [OL59RX-XVWL4] ![](s:www.test-aankoop.be/~/media/aa08e4bbc7b641bca16054c1d9173084.png) ![](s:www.test-aankoop.be/~/media/aa08e4bbc7b641bca16054c1d9173084.png) [OL59RX-XVWL4]


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform