Meest recente klachten

J. G.
11/09/2024

Aanbieding niet nagekomen, wettelijk wel verplicht deze aanbieding toe te passen

Geachte mevrouw/heer, Op 11/09/2024 wilde ik 4x de stoel Kastrup Velvet Roze/Eiken kopen in uw winkel in en genieten van de promotie/korting die u had gemaakt, zoals op de foto’s te zien koop 2 artikelen voor de prijs van 1; dus 35€ voor 2 stoelen en en 70€ voor de 4 stoelen in totaal. Echter, ondanks dat al het personeel in de winkel hetzelfde als ik had begrepen uit uw text op het kaartje en zij volledig het met mij eens waren, werd de beloofde promotie/korting van de 2e stoel gratis geweigerd en niet verrekend bij mijn aankoop. Ook werd het reclamebordje niet weggehaald door de medewerkers in de winkel, dit oogt op misleiding. Ik verzoek u daarom de beloofde promotie/korting te willen toepassen en om binnen de 7 dagen het bedrag van €70 euro misgelopen korting op mijn bankrekening te willen storten. Het rekeningnummer dat ik heb gebruikt tijdens mijn aankoop heb ik bij dit bericht toegevoegd. Een Belgisch rekeningnummer heb ik eventueel ook voor u indien dit een vereiste is voor de refund. Met vriendelijke groet, Bijlagen: - Promotie/korting - Betalingsbewijs - Aankoopfactuur

Opgelost
A. D.
3/09/2024

Weigering aanbieding vervangend product onder dezelfde omstandigheden bij defect

Geachte mevrouw/heer, Op 25/07/2024 kocht ik een tuintafel JERSORE B80x140 zwart online met afhaling in de winkel te Kontich en betaalde ik er €115 voor. Bij assemblage vertoont het product gebreken waardoor het niet meer voldoet aan het doel waarvoor het is aangeschaft. Meer specifiek, één van de twee lange onderdelen van het onderstel vertoont een significante deuk en staat krom. Op 03/08/2024 contacteerde ik de klantendienst (zoals ook op de website aangegeven staat) om, gezien de aard van het product en de omvang van het geconstateerde defect, vervanging van het product onder garantie te vragen. Mijn verzoek werd initieel afgewezen omdat de tafel niet meer in voorraad zou zijn. Toen ik zelf aantoonde dat dit niet het geval was door te verwijzen naar de eigen JYSK website, werd er mij gemeld dat het niet mogelijk zou zijn het product in kwestie intern te transporteren. Hierop maakte ik zelf de bedenking dat ik dus wel het product zelf kon gaan ruilen in een andere JYSK winkel, maar het niet mogelijk zou zijn voor JYSK BV het product te voorzien onder dezelfde omstandigheden als bij aankoop. Nadien volgde een kluwen aan mails heen en weer waarin ik bleef aangeven niet correct geholpen te zijn en men mij steeds minder geloofwaardige tegenargumenten voorschotelde. De hele discussie leidde mij weg van het feit dat JYSK ook thuislevering aanbiedt, wat het argument dat goederen niet getransporteerd kunnen worden, compleet belachelijk maakt. Hieronder een korte omschrijving van het probleem, zoals ik dit meermaals heb aangegeven: "De situatie blijft voor mij nog steeds dezelfde: Ik heb een product gekocht bij JYSK BV en daarvoor de geldende prijs betaald Dit product blijkt defect te zijn Dit is uiteraard vervelend, maar dit is een probleem tussen JYSK BV en de producent/leverancier van dit product Ik als klant wil nog steeds hetzelfde: een niet-defect product in ruil voor de som die ik betaald heb Mijn probleem blijft ook hetzelfde: JYSK BV beschikt nog over dit product, maar vindt het niet nodig om dit product ter beschikking te stellen op een voor de klant geschikte manier" Mijn verzoek om dit probleem intern te escaleren werd ook meermaals genegeerd, net zoals mijn feedback op de klantenservice, waarin ik werd verwezen naar mijn initieel dossier, waarvoor op dat moment nog steeds geen oplossing werd geboden. In conclusie vroeg ik bij deze melding steeds om, in overeenstemming met de geldende wetgeving, een vervangend product ter beschikking gesteld te krijgen onder dezelfde omstandigheden dan bij Aankoop. Ik werd hierbij onwaarschijnlijke of ronduit foutieve informatie voorgelegd, die ik zelf steeds objectief weerlegd hebt. Men heeft mij tot op heden nog steeds geen correcte oplossing kunnen aanbieden. Overeenkomstig de wettelijke garantie van 2 jaar, verzoek ik dan ook onverwijld om vervanging van het product, onder gelijkaardige omstandigheden als bij aankoop. Met vriendelijke groet, Bijlagen: • Orderbevestiging • Betalingsbewijs

Afgesloten
A. M.
13/06/2021

Probleem met terugbetaling

Beste,Op 28 maart bestelde ik een tuintafel. Deze werd geleverd op 8 april. De tafel werd gemonteerd op 18 april en toen stelde ik vast dat het tafelblad beschadigd was. Er waren een 6 tal gaatjes in. Ik gaf een klacht door en de tafel werd zonder problemen vervangen op 12 mei. De vervangtafel was eveneens beschadigd. Deze keer niet het tafelblad maar we de tafelpoten. Deze waren ingedeukt. Ook de koerier stelde dit vast en maakte foto's.Ik diende opnieuw klacht in en de tafel kon vervangen worden. Deze keer gingen we zelf de tafel omruilen in Willebroek op 14 mei.Op 31 mei stellen we vast dat er gaatjes in de tafel gebrand worden als je een glas op de tafel zet en de zon schijnt hierin. De drank in het glas is koud en staat op een onderlegger. Ook wanneer je een papieren of stoffen tafelkleed op de tafel legt worden er gaatjes ingebrand. Ik dien opnieuw klacht in maar u geeft aan dat ik de handleiding niet gelezen heb. Deze is trouwens niet toegevoegd. De tafel vertoont dezelfde gaatjes als de eerste tafel die we geleverd kregen en die werd werd geruild. Toen wisten we niet hoe de gaatjes erin kwamen. Nu kunnen we aantonen met een filmpje hoe de gaatjes ontstaan en nu is het ineens ons probleem. Het filmpje dat we stuurden is trouwens niet gedownload.Het lijk ons toch wel heel onlogisch dat een tabelblad van een tuintafel niet geschikt is om een een glas op te zetten in de zon.U biedt enkel een cadeaubon aan van 50 € maar deze heb ik niet aanvaard omdat ik een terugbetaling van de tafel wens. Ik heb reeds alle info bezorgd, aangevuld met foto's, bestelbonnen en facturen.Ik kijk uit naar uw antwoord

Afgesloten
D. F.
12/02/2020

Problemen datum levering

Beste, Ik bestelde en betaalde op 18/01/2020 een matras en topdekmatras ten bedragen van €1000. Na de afrekening verzekerde men mij dat de levering binnen een drietal weken uitgevoerd ging worden. Bij nader bekijken van de rekening stond er 'verwachtte' leverdatum 25/02/2020. Dit is ruim 5 weken en niet 3. Vandaar mijn klacht. Na contactname met de winkel kreeg ik geen afdoend antwoord hierop. Mocht de uiterste leveringstermijn vermeld geweest zijn op jullie promotiefolder dan had dit wellicht een invloed gehad op al dan niet kopen.

Opgelost

Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform