Geachte mevrouw/heer,
Op 25/07/2024 kocht ik een tuintafel JERSORE B80x140 zwart online met afhaling in de winkel te Kontich en betaalde ik er €115 voor.
Bij assemblage vertoont het product gebreken waardoor het niet meer voldoet aan het doel waarvoor het is aangeschaft.
Meer specifiek, één van de twee lange onderdelen van het onderstel vertoont een significante deuk en staat krom.
Op 03/08/2024 contacteerde ik de klantendienst (zoals ook op de website aangegeven staat) om, gezien de aard van het product en de omvang van het geconstateerde defect, vervanging van het product onder garantie te vragen.
Mijn verzoek werd initieel afgewezen omdat de tafel niet meer in voorraad zou zijn. Toen ik zelf aantoonde dat dit niet het geval was door te verwijzen naar de eigen JYSK website, werd er mij gemeld dat het niet mogelijk zou zijn het product in kwestie intern te transporteren. Hierop maakte ik zelf de bedenking dat ik dus wel het product zelf kon gaan ruilen in een andere JYSK winkel, maar het niet mogelijk zou zijn voor JYSK BV het product te voorzien onder dezelfde omstandigheden als bij aankoop. Nadien volgde een kluwen aan mails heen en weer waarin ik bleef aangeven niet correct geholpen te zijn en men mij steeds minder geloofwaardige tegenargumenten voorschotelde. De hele discussie leidde mij weg van het feit dat JYSK ook thuislevering aanbiedt, wat het argument dat goederen niet getransporteerd kunnen worden, compleet belachelijk maakt.
Hieronder een korte omschrijving van het probleem, zoals ik dit meermaals heb aangegeven:
"De situatie blijft voor mij nog steeds dezelfde:
Ik heb een product gekocht bij JYSK BV en daarvoor de geldende prijs betaald
Dit product blijkt defect te zijn
Dit is uiteraard vervelend, maar dit is een probleem tussen JYSK BV en de producent/leverancier van dit product
Ik als klant wil nog steeds hetzelfde: een niet-defect product in ruil voor de som die ik betaald heb
Mijn probleem blijft ook hetzelfde:
JYSK BV beschikt nog over dit product, maar vindt het niet nodig om dit product ter beschikking te stellen op een voor de klant geschikte manier"
Mijn verzoek om dit probleem intern te escaleren werd ook meermaals genegeerd, net zoals mijn feedback op de klantenservice, waarin ik werd verwezen naar mijn initieel dossier, waarvoor op dat moment nog steeds geen oplossing werd geboden.
In conclusie vroeg ik bij deze melding steeds om, in overeenstemming met de geldende wetgeving, een vervangend product ter beschikking gesteld te krijgen onder dezelfde omstandigheden dan bij Aankoop. Ik werd hierbij onwaarschijnlijke of ronduit foutieve informatie voorgelegd, die ik zelf steeds objectief weerlegd hebt. Men heeft mij tot op heden nog steeds geen correcte oplossing kunnen aanbieden.
Overeenkomstig de wettelijke garantie van 2 jaar, verzoek ik dan ook onverwijld om vervanging van het product, onder gelijkaardige omstandigheden als bij aankoop.
Met vriendelijke groet,
Bijlagen:
• Orderbevestiging
• Betalingsbewijs