Meest recente klachten

I. V.
14/08/2025

kapotte camper

ik diende deze klacht in bij indie campers, maar heb er geen vertrouwen in, aangezien ik al uren op de chat van indie campers gechat heb om alle problemen aan te kaarten, maar steeds aan het lijntje gehouden wordt. De camper werd opgehaald in Las Vegas en wordt afgegeven in Chicago. Van 3 tot 20 augustus 2025. De camper die we kregen voldeed helemaal niet aan wat er op internet beloofd werd. Hij was zelfs gewoon ronduit niet veilig om mee op straat te komen. Na een verschrikkelijke rit van 45 minuten naar ons hotel ('s avonds), heel de nacht zitten chatten met meerdere medewerkers die ons niet konden helpen. Voor de gebreken verwijs ik naar de conversaties gedaan op de avond van pick up in Las Vegas. De volgende ochtend besloten we terug ons leven te riskeren en de camper terug naar het pick-up punt te brengen in de hoop dat ze ons daar wel konden helpen. Gelukkig daar een heel behulpzame dame (Christina) die toegaf dat de camper technisch niet gecontroleerd werd door de mechanieker. Er was een andere beschikbaar die technisch wel gecontroleerd was en we konden hem inwisselen. De eerste camper was volledig leeg wat betreft nafte. We moesten dus wel na 1 mijl tanken. Ik tankte voor 75 dollar, en Christina zei me dat ik het bedrag zou terugkrijgen omdat de tweede camper ook een lege tank had om te vertrekken (en we geen twee keer leeg kunnen inleveren). Via de chat liet men mij weten dat ik geen terugbetaling kreeg omdat de camper leeg terug mocht. De tweede camper rijdt wel vlotter maar heeft heel wat gebreken. Er werd gevraagd om een filmpje te maken. Ik stuurde 8 filmpjes in met de gebreken. Er zijn nog meer mankementen die ik zelfs niet opsomde, zoals het magneetslotje uit een kastje uit de slaapkamer die los in de kast zit. Ik stuur hier nog eens de filmpjes door. Ik verwacht een financiële tegemoetkoming, want wij betaalden meer dan 5200 dollar en de camper voldoet allesbehalve aan hetgeen op de website 'verkocht' wordt. De campers zijn oud en helemaal versleten en stuk. Een schande om dit zelfs te durven verhuren.

In behandeling
P. D.
12/06/2025

Kapotte camper, geen oplossing

Wij zijn sinds maandag 9 juni op weg met een camper van Indiecampers Athene. Vanaf het begin liep het al mis. We stonden in de brandende hitte te wachten tot de camper klaar was, en werden dankzij emotionele manipulatie onder druk gezet om de premium verzekering te nemen. Een degelijke check van de camper werd weggewoven. Ik heb zelf foto's genomen van alle schade. Telkens ik iets meldde aan de verantwoordelijke, werd het weg gelachen. Enkele voorbeelden hiervan waren kapotte verduisteringspanelen van de ramen en een kapot slot van een kast. We werden onder druk gezet om het document te bevestigen dat alles in orde was, anders zouden we niet kunnen vertrekken. Op dat moment stonden we met onze zes maanden oude baby al een uur in de brandende zon van 35 graden. Na minder dag 1 dag hield de koelkast op met werken. Niet op de electriciteit, niet op de batterij en niet op de gas. De verduistering hebben we zelf gerepareerd, de onderdelen hiervan lagen op de grond verspreid in de camper. Het keukengerei dat we extra gehuurd hadden was quasi allemaal vuil. De adblue ging zogezegd gevuld zijn, maar was slechts zodanig gevuld dat het waarschuwingslampje net niet ging branden. Hetzelfde voor de gasfles, die was al meer dan half leeg toen we vertrokken. De extra gasfles die men meegeeft is zelfs van een totaal ander type met een andere aansluiting. Natuurlijk om ervoor te zorgen dat je die probeert aan te sluiten en dan kunnen ze nadien zeggen dat je het oneigenlijk gebruikt hebt en je daar nog extra kosten aanrekenen. Wij vragen ondertussen al dagen voor een een oplossing om de koelkast gerepareerd te krijgen. Men beweert dat we het zelf moeten laten repareren en dat we dan de rekening moeten doorsturen. Dit vertrouw ik natuurlijk absoluut niet. In hun huurcontract staat dat zij een repar center aanduiden waar we naartoe moeten gaan, maar dat weigeren ze. Evenals weigeren ze om.ons een geschreven bewijs te geven dat ze ons zullen terug betalen. Ik ga dit dus niet doen. Wij willen graag geholpen worden, maar zijn stilaan ten einde raad. Op het internet vinden we ook tal van nachtmerrie verhalen, en nu voelen we ons schuldig dat we dit zelf niet op voorhand beter hebben onderzocht. We zitten ondertussen in een camper die in enorm slechte staat is, en onze vakantie is ei zo na geruïneerd. Het bedrijf liegt over alles en weigert ons te helpen. Gelieve ons zo snel mogelijk bijstand te verlenen, we zijn ten einde raad.

Afgesloten
J. R.
12/05/2025

Compensatie last minute verwisseling van voertuig

Geachte mevrouw/heer, Ik huurde een campervan bij indie campers van 27 april 2025 tot en met 09 mei 2025 in New York. Jammer genoeg kreeg ik slechts één dag op voorhand te horen dat het model dat we geselecteerd hadden (solis) niet beschikbaar was. We kregen een 'upgrade', namelijk de conquest. Dit is een echte RV, in vergelijking met waar we oorspronkelijk voor gingen, een compacte campervan. Deze was daarbovenop ook nog eens goedkoper op het moment dat we hebben geboekt. Wij hebben dus bewust de keuze gemaakt om voor het duurdere, compactere model te gaan dat ons 3450 dollar kostte in totaal, tegenover het grotere (wat wij met twee helemaal niet nodig hadden, waar ik mij niet comfortabel genoeg in voelde om mee te rijden), dat zo'n 500 dollar goedkoper was, en ook nog eens meer naft verbruikte. Hierdoor is onze reis ineens vele duurder geworden. Ik stel echter vast dat na het contacteren van de costumer service, geen refund te krijgen valt. Gezien het prijsverschil, en gezien het discomfort van een grotere RV te krijgen, zo last minute voor onze reis, heeft dit onze reis duurder gemaakt, met een slechter model dat meer naft verbruikt. Daarom verzoek ik u onverwijld en uiterlijk tegen het einde van deze maand een compensatie te bezorgen waar we wel degelijk recht op hebben. Met vriendelijke groeten, Jet

Afgesloten
N. H.
9/08/2024

Gebrekkige camper + schadeclaim

Beste, Wij hebben recent een heel slechte ervaring gehad met Indie Campers, een verhuurbedrijf voor campers. De camper die we meekregen voor onze reis was op het eerste zicht wel oké met bepaalde gebreken maar we kwamen er al snel achter dat er heel wat schade was aan de camper tot in een stadium waarin we vinden dat deze niet meer verhuurd mocht worden. Ik som even op waar we tijdens de reis op stootte: - Niet proper, bestek was niet afgewassen na gebruik - De zonnebrandschermen voor de ramen waren stuk en konden we niet gebruiken - Een zonnescherm voor vooraan de camper ontbrak - De dakramen konden niet open (toen de dit zagen bij het afhalen zei het personeel gewoon “people don’t use these windows” - Het vliegenraam aan de schuifdeur was stuk - De dop van het waterreservoir was stuk en bleef niet meer zitten - De verzekeringssticker op de Duitse nummerplaat was van 2023 en niet meer geldig wanneer wij de camper huurde (we namen hiervoor contact op met de helpdesk maar deze liet niets meer weten nochtans hadden ze dit beloofd) - Het belangrijkste: de batterij van het achtergedeelte was kapot (nodig voor de ijskast, lampen en het water). Toen we de camper afhaalde zei het personeel dat de camper "niet helemaal opgeladen was" maar dat dit tijdens het rijden wel in orde zou komen. Dit was helemaal niet het geval, na 10 uur rijden en meer dan 24u de camper in te steken op een camping bleef de batterij in het rood staan. Vanaf dat we deze loskoppelde van stroom bleef dit enkel dalen en begaf onze ijskast het. Door deze gebreken waren we genoodzaakt om altijd op campings/parkeerplaatsen met elektriciteitsaansluiting te verblijven aangezien we ander de koelkast en het water niet konden gebruiken. Dit was niet ingerekend in ons budget aangezien we de camper wouden gebruiken als “woonplek”. Wij kunnen niet begrijpen dat een camper in dergelijke staat wordt verhuurd, de camper was alles behalve de goed werkende camper die men op de website beschreef. Tot onze verassing kregen we na onze reis een e-mail van indie campers waarin staat dat wij een vergoeding van 2096,31 euro moeten betalen voor schade aan de buitenkant van de camper die volgens indie campers “net onder de grens valt” van onze verzekering die we namen op de camper. Het is een kleine deuk onder de schuifdeur, waarvan wij denken dat deze is aangericht door een derde partij toen we niet in de camper zaten. Los daarvan lijkt de kost van 2096,31 euro buitensporig in vergelijking met de gemaakte schade.

Opgelost Behandeld door Test Aankoop
A. H.
12/09/2023

Terugbetaling Kredietkaart en PayPal

Beste,Van 21/8/2023 tot en met 31/08/2023 huurden wij een camper van Indie Campers Italië. Alles werd vooraf (inclusief premium verzekering) betaald via paypal. Op do 31/08 leveren we onze camper in, in het depot waar we de eerste camper afhaalden bij start van onze reis op 21/08. Na controle van onze mastercard uitgaven kwamen wij afgelopen zondag tot de constatatie dat Indie Campers in totaal €2758,12 van onze kredietkaart heeft gehaald op do 31/08/2023 in 5 verschillende bedragen (€500 - €100 - €1233,21 - €616,61 - €308,30). Wij betwisten deze bedragen en verwachten dan ook een volledige terugbetaling enverklaring van waar deze bedragen komen. We dienden al een klacht in via de website, maar ook hier komt geen antwoord op. Plots krijgen we vandaag melding dat er ook van onze paypal account nog eens een bedrag van €208,30 gehaald is begin september. Dit brengt het totaal op €2966,42. Wij hebben alle mogelijke acties ondernomen, maar krijgen geen antwoord meer op onze vragen. Gelieve het totale bedrag onmiddelijk terug te betalen of me op de hoogte te houden van het verder verloop van mijn klacht.Bedankt

Afgesloten

Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform