Terug

Compensatie last minute verwisseling van voertuig

Closed Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

J. R.

Naar: Indie Campers

12/05/2025

Geachte mevrouw/heer, Ik huurde een campervan bij indie campers van 27 april 2025 tot en met 09 mei 2025 in New York. Jammer genoeg kreeg ik slechts één dag op voorhand te horen dat het model dat we geselecteerd hadden (solis) niet beschikbaar was. We kregen een 'upgrade', namelijk de conquest. Dit is een echte RV, in vergelijking met waar we oorspronkelijk voor gingen, een compacte campervan. Deze was daarbovenop ook nog eens goedkoper op het moment dat we hebben geboekt. Wij hebben dus bewust de keuze gemaakt om voor het duurdere, compactere model te gaan dat ons 3450 dollar kostte in totaal, tegenover het grotere (wat wij met twee helemaal niet nodig hadden, waar ik mij niet comfortabel genoeg in voelde om mee te rijden), dat zo'n 500 dollar goedkoper was, en ook nog eens meer naft verbruikte. Hierdoor is onze reis ineens vele duurder geworden. Ik stel echter vast dat na het contacteren van de costumer service, geen refund te krijgen valt. Gezien het prijsverschil, en gezien het discomfort van een grotere RV te krijgen, zo last minute voor onze reis, heeft dit onze reis duurder gemaakt, met een slechter model dat meer naft verbruikt. Daarom verzoek ik u onverwijld en uiterlijk tegen het einde van deze maand een compensatie te bezorgen waar we wel degelijk recht op hebben. Met vriendelijke groeten, Jet

Berichten (1)

Indie Campers

Naar: J. R.

13/05/2025

- Typ uw reactie boven deze regel - Your request (1448631) has been updated. To add additional comments, reply to this email. Corey (Indie Campers) 13 mei 2025 16:21 WEST Beste Jet Rijnders, Hartelijk dank dat u de tijd heeft genomen om uw feedback met ons te delen. We stellen het zeer op prijs dat u contact met ons heeft opgenomen en ons de kans heeft gegeven om uw zorgen over uw recente huurervaring bij Indie Campers in New York te bespreken. Allereerst bieden we onze oprechte excuses aan voor de last-minute wijziging van het voertuigmodel. We begrijpen hoe frustrerend het moet zijn geweest om zo kort van tevoren bericht te ontvangen. Helaas, zoals bij elke verhuuronderneming die met een dynamische vloot werkt, zijn er zeldzame gevallen waarin last-minute operationele wijzigingen – vanwege onderhoudsproblemen, vertraagde retouren of onverwachte schade – de beschikbaarheid van een specifiek model kunnen beïnvloeden. In dergelijke gevallen streven we er altijd naar om een alternatief voertuig van dezelfde of een hogere categorie aan te bieden, om te voorkomen dat de boeking van een klant volledig wordt geannuleerd. In uw geval werd de aangeboden Conquest beschouwd als een model van een hogere categorie vanwege de grotere capaciteit en uitgebreidere voorzieningen. Hoewel we begrijpen dat dit mogelijk niet uw voorkeur was, is deze vervanging uitgevoerd in overeenstemming met onze huurvoorwaarden, die vervanging van het voertuig toestaan in geval van onvoorziene beschikbaarheidsproblemen. We zijn dankbaar dat u de wijziging hebt geaccepteerd en bent doorgegaan met de huur, en we willen u bedanken voor uw flexibiliteit hierbij. Omdat de Conquest echter een voertuig uit een hogere categorie is en deze bij het ophalen werd geaccepteerd, kunnen we geen restitutie of financiële compensatie aanbieden. Deze voorwaarden zijn overeengekomen bij de boeking en werden ook bevestigd bij de overdracht van het voertuig. Zie hieronder de voorwaarden van de huurovereenkomst: 44.2 Indien, als gevolg van omstandigheden buiten de macht van de verhuurder – waaronder, maar niet beperkt tot, vertragingen veroorzaakt door een eerdere huurder, een ongeval, diefstal, pech, slecht weer, pandemieën, stakingen of andere buitengewone operationele beperkingen – een voertuig binnen de gereserveerde categorie niet op het geplande tijdstip kan worden afgeleverd, zal de verhuurder: a) de huurder een voertuig van dezelfde of een hogere categorie ter beschikking stellen. Het merk, model, jaar van uitgave, ontwerp of kleur kunnen variëren. In dat geval heeft de reiziger geen recht op annulering van de reservering of compensatie. Het spijt ons dat dit uw ervaring heeft beïnvloed en het spijt ons dat het voertuig dat u ontving niet aan uw verwachtingen voldeed. We hopen dat u ondanks deze tegenslag toch van uw reis hebt kunnen genieten en er optimaal van hebt kunnen genieten. Mocht u in de toekomst weer met ons reizen, dan helpen we u graag met eventuele speciale verzoeken om het juiste model en de juiste pasvorm voor uw reisstijl te garanderen. Nogmaals bedankt voor uw begrip. Met vriendelijke groet, Best regards, Corey Complaints Incidents Analyst Klachten 12 mei 2025 10:30 WEST ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ s:indiecampers.com/ PT ES FR IT CH BE HR DE NL UK IS IE AT SE US AU FI NO CA NZ More to come [WR7DM2-KX103]

Bemiddeling door Testaankoop 02 juni 2025

Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform