Bedrijfsscore uitgelegd
De bedrijfsscore op ons platform weerspiegelt hoe goed het bedrijf een geschil met de consument op een minnelijke manier kan oplossen.
De score wordt berekend op basis van drie criteria:
De score wordt berekend op basis van de afgelopen 12 maanden.
Indien er geen score wordt getoond, betekent dit dat we nog onvoldoende gegevens hebben over het bedrijf.
Klachtenafhandelingsdienst
Ontdek de voordelen van het platform en hoe het werkt
Meest recente klachten
Defecte printplaat in laadstation
Geachte mevrouw/heer, Op 27/10/2022 kocht ik een Husqvarna M AM310 Mark II bij VB Tuintechniek BV en betaalde ik er 1719,99 voor. Na 20/07/2024, vertoont het product gebreken waardoor het niet meer voldoet aan het doel waarvoor het is aangeschaft. Meer specifiek, een defecte printplaat. Op 21/07/2024 mailde ik u om, gezien de aard van het product en de omvang van het geconstateerde defect, herstelling van het product onder garantie te vragen. Mijn verzoek is afgewezen omdat dit niet onder garantie valt. Overeenkomstig de wettelijke garantie van 2 jaar, verzoek ik dan ook om terugbetaling van de herstelprijs. Met vriendelijke groet, Hans D'hont
hoge onderhoud- en herstellingskosten nieuwe maaier
Besteop 17/05/2016 kochten wij een Husqvarna robotmaaier AM 315, serienr 161204004 en dit voor een bedrag van 2098 euro.Dit toestel werd aangekocht bij verdeler Kempeneers in Landen. Het toestel kreeg jaarlijks ook daar een onderhoud en dit was steeds ongeveer een 100 euro. Vorig jaar kregen we te horen dat er grotere kosten aan waren en dat het plots 350 à 400 euro zou zijn. Toen we vroegen of deze stukken niet onder de (verlengde) garantie vielen dienden we nog 'slechts' 165 euro te betalen.Dit jaar was dit echter 245.45 euro omdat er opnieuw stukken aan waren aan het wiel. Vervolgens ging ook nog eens het toetsenbord in augustus stuk en dienden we opnieuw 247.70 euro te betalen.Dit brengt ons om 5 jaren als volgt:- aankoop in 2016, 2098 euro- onderhoud 2017 en 2018, telkens ongeveer 100 euro (kan bankafschriften niet meer opvragen)- onderhoud in 2019, 95 euro- onderhoud in 2020, 165 euro (oh + nieuwe accu)- onderhoud 2021, 245,45 euro (oh + wielmotor)- vervanging toetsenbord 2021, 247.70 euro Dus als we dit allemaal in rekening brengen is dit toch wel een heel erg dure aankoop. We hebben sinds 2016 ruim 950 euro aan onderhoud en herstellingen betaald, dat is bijna de helft van het aankoopbedrag en dit voor een toestel dat amper 5 jaar is. Husqvarna antwoordt hier op dat een Gemiddeld jaarlijks onderhoud bij onze verdelers schommelt zo tussen de 100 en 200€, al afhankelijk in welke toestand het toestel binnenkomt, leeftijd.., daarnaast moet er rekening gehouden worden dat er potentieel bepaalde onderdelen bijkomend moeten vervangen worden (dichtingen, lagers, filter,laadcontacten,accu, messen, maaischijf, wielen,…).Ze schrijven echter te begrijpen dat dit niet het antwoord is waarop wij hopen en dat ze ons tegemoet willen komen met ons een gratis cleaning kit aan te bieden ter waarde van 37.99 euro. Aangezien wij ons toestel jaarlijks voor onderhoud voor de winter binnen brengen is dit uiteraard onnodig en bovendien slechts een druppel op een hete plaat...Wij vinden de onderhouds- en herstellingskosten voor zo een duur toestel niet kunnen. Wij hadden er op gerekend een degelijk toestel aan te kopen, blijkt dus niet zo te zijn.Mieke Sterken
Problemen met Husqvarna 310
Beste, wij kochten een Husqvarna 310 aan waarvan de installatie plaatsvond op 06 April 2020. Reeds na enkele dagen starte de robotmaaier niet meer op. Deze werd op 14 april door NV Kempeneer meegenomen ter herstelling.Op 17 april laat In de namiddag werd de maaier ons na uitvoerige testen teruggebracht. De dag nadien stond de maaier opnieuw geblokkeerd. Op 21april kwam de technieker weer langs en werd de maaier nog maar eens meegenomen. Op 29 april werd de maaier ons terugbezorgd na vervangen van de batterij. Op 1 mei schreven wij de firma nog maar eens aan om te melden dat de maaier de dag na de herstelling niet meer werkte. Op 4 mei heeft een technieker nog maar eens de maaier alsook het laadstation ter nazicht meegenomen. Er werd ons een ander maaier ter beschikking gesteld teneinde de langere interventie periode te overbruggen. Deze tijdelijke maaier werkte op de bestaande installatie zonder enig probleem. Op 13 mei werd de maaier teruggebracht met de melding dat hij uitvoerig getest en nu in orde was. De dag nadien weigerde de maaier alweer dienst met hetzelfde probleem. Op 18 mei vond een zoveelste tussenkomst plaats. Daarbij werd een nieuwe voeding 2020 alsook het laadstation vervangen, dit echter door een exemplaar dat dienst doet als laadstation op het demonstratieterrein naast de verdeler. Op 19 mei stond de maaier alweer vast. Zoals altijd start de software in de maaier niet meer op bij het openen van de klep van de bedieningsknoppen. Wij vroegen de verdeler reeds het toestel te vervangen door een nieuw exemplaar wat ze weigerden. Deze liet weten dat dit een probleem vormt aangezien de maaier gebruikssporen heeft en daardoor niet kan worden omgeruild. Dit is een zeer merkwaardig standpunt aangezien alle gebruikssporen en krassen veroorzaakt werden door het veelvuldig vervoer en in en uit elkaar halen van deze laatste.Graag hadden wij een permanente oplossing voor dit probleem. Wij betaalden tenslotte voor een nieuwe betrouwbare maaier die, zoals in jullie brochure, de tuin zorgeloos onderhoud en niet voor de huidige situatie met een niet voldoening gevende robotmaaier met een tweedehands laadstation.Met vriendelijke groeten,Marc Van Asbroeck
Herhaaldelijk defect
06/06/2013 kocht ik bij het bedrijf Roelandt te Massemen - Wetteren de Automower Husqvarna 230ACX serie nr.124700288.23/08/2014 bij vaststelling van een gedeeltlijk uitgebrande 544454101 print laadstation laat ik het laadstation herstellen, kostprijs € 329,44.Intussen tot nu toe, heb ik al 3x de uitgebrande laadkaart moeten vervangen, gezien de hoge kostprijs voor de herstelling heb ik de laadkaart online aangekocht bij het bedrijf shop.mower24.de.Online bestelling per printplaat = 92,30€Het kan zo niet verder! is hier een oorzaak of verklaring voor? ik heb de uitgangspanning van de laadtransformater gemeten en vind een uitgangsspanning van 29 volt ac, in plaats van 26 volt ac vermeld op de transformator!Is die 29v ac normaal of is deze te hoog? De netspanning middags met zon op de zonnepanelen bedraagt 239 volt ’s avonds zonder belichting van de zonnepanelen is de netspanning 237,7 volt!Deze tolerantie is in de normale marge en met mijn andere verbruikstoestellen heb ik geen problemen dat de netspanning +/- 10 volt hoger is dan 230volt. De aangekochte prinplaatjes bij het bedrijf shop.mower24.de zitten in een originele verpakking van www.husqvarna.com en hebben het stuknummer 5787884-01.Bestaat er een bedrijf zekere upgrade printplaat en waar kan ik die aankopen?Als er een probleem is met de transformator, hoe zit het met de garantie? het toestel was nog maar 1jaar oud bij de eerste herstelling!Ik ben heel tevreden over de maaiprestaties van mijn Husqvarna, maar ik wens een betrouwbaar toestel!Mijn maaier is buiten gebruik en wil zo vlug mogelijk een oplossing!Ik ben het met u eens, dat het doorbranden van de laadprintplaat de oorzaak te zoeken is bij een verhoogde netspanning.Om die reden, heb ik al een spanning limiter geïnstalleerd op het stopcontact naar de verdeelkast waar de Huqvarna trafo geïnstalleerd is, en bij elke bedreiging van onweer het stopcontact uitgeschakeldOm de uitgang spanning van de transformator te verlagen heb ik de verbrande gelijkrichter diode op de laatste printplaat vervangen door 3 in serie gelijkrichterdiodes met de bedoeling een iets lagere gelijk gerichte spanning op het printplaatje te bekomen, die laadboard heeft het ook langer uitgehouden!Ik ben ingenieur elektronica, is het mogelijk het elektronisch schema van het printplaatje te verkrijgen? ik heb het vermoeden dat er na de gelijkrichting een transient spanningsdiode die een beveiliging zou zijn bij verhoogde spanning, is maar de elementen zijn door de dikke laag vernis niet te identificeren, die vermoedelijke limiter is ook telkens doorgebrand!Als het fenomeen zich herhaaldelijk voordoet, begrijp ik niet dat Husqvarna geen aanpassing aan de elementen van de board doet om dit te voorkomen! Daarom was mijn vraag of er geen upgrade laadboard bestaat! Zo niet kan ik eventueel een elektronisch schema of meer technische gegevens bekomen om eventueel een aanpassing te doen om het beter te beveiligen? Een beveiliging die bij een te hoge spanning in werking treed om te vermijden dat er schade veroorzaakt word aan de printplaat!
Hulp nodig?
Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.
Bel ons
Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).
Informatie voor bedrijven
Informatie voor consumenten