Terug

Problemen met Husqvarna 310

Opgelost Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

M. V.

Naar: HUSQVARNA BELGIUM

20/05/2020

Beste, wij kochten een Husqvarna 310 aan waarvan de installatie plaatsvond op 06 April 2020. Reeds na enkele dagen starte de robotmaaier niet meer op. Deze werd op 14 april door NV Kempeneer meegenomen ter herstelling.Op 17 april laat In de namiddag werd de maaier ons na uitvoerige testen teruggebracht. De dag nadien stond de maaier opnieuw geblokkeerd. Op 21april kwam de technieker weer langs en werd de maaier nog maar eens meegenomen. Op 29 april werd de maaier ons terugbezorgd na vervangen van de batterij. Op 1 mei schreven wij de firma nog maar eens aan om te melden dat de maaier de dag na de herstelling niet meer werkte. Op 4 mei heeft een technieker nog maar eens de maaier alsook het laadstation ter nazicht meegenomen. Er werd ons een ander maaier ter beschikking gesteld teneinde de langere interventie periode te overbruggen. Deze tijdelijke maaier werkte op de bestaande installatie zonder enig probleem. Op 13 mei werd de maaier teruggebracht met de melding dat hij uitvoerig getest en nu in orde was. De dag nadien weigerde de maaier alweer dienst met hetzelfde probleem. Op 18 mei vond een zoveelste tussenkomst plaats. Daarbij werd een nieuwe voeding 2020 alsook het laadstation vervangen, dit echter door een exemplaar dat dienst doet als laadstation op het demonstratieterrein naast de verdeler. Op 19 mei stond de maaier alweer vast. Zoals altijd start de software in de maaier niet meer op bij het openen van de klep van de bedieningsknoppen. Wij vroegen de verdeler reeds het toestel te vervangen door een nieuw exemplaar wat ze weigerden. Deze liet weten dat dit een probleem vormt aangezien de maaier gebruikssporen heeft en daardoor niet kan worden omgeruild. Dit is een zeer merkwaardig standpunt aangezien alle gebruikssporen en krassen veroorzaakt werden door het veelvuldig vervoer en in en uit elkaar halen van deze laatste.Graag hadden wij een permanente oplossing voor dit probleem. Wij betaalden tenslotte voor een nieuwe betrouwbare maaier die, zoals in jullie brochure, de tuin zorgeloos onderhoud en niet voor de huidige situatie met een niet voldoening gevende robotmaaier met een tweedehands laadstation.Met vriendelijke groeten,Marc Van Asbroeck


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform