Terug

hoge onderhoud- en herstellingskosten nieuwe maaier

Closed Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

M. S.

Naar: HUSQVARNA BELGIUM

07/09/2021

Besteop 17/05/2016 kochten wij een Husqvarna robotmaaier AM 315, serienr 161204004 en dit voor een bedrag van 2098 euro.Dit toestel werd aangekocht bij verdeler Kempeneers in Landen. Het toestel kreeg jaarlijks ook daar een onderhoud en dit was steeds ongeveer een 100 euro. Vorig jaar kregen we te horen dat er grotere kosten aan waren en dat het plots 350 à 400 euro zou zijn. Toen we vroegen of deze stukken niet onder de (verlengde) garantie vielen dienden we nog 'slechts' 165 euro te betalen.Dit jaar was dit echter 245.45 euro omdat er opnieuw stukken aan waren aan het wiel. Vervolgens ging ook nog eens het toetsenbord in augustus stuk en dienden we opnieuw 247.70 euro te betalen.Dit brengt ons om 5 jaren als volgt:- aankoop in 2016, 2098 euro- onderhoud 2017 en 2018, telkens ongeveer 100 euro (kan bankafschriften niet meer opvragen)- onderhoud in 2019, 95 euro- onderhoud in 2020, 165 euro (oh + nieuwe accu)- onderhoud 2021, 245,45 euro (oh + wielmotor)- vervanging toetsenbord 2021, 247.70 euro Dus als we dit allemaal in rekening brengen is dit toch wel een heel erg dure aankoop. We hebben sinds 2016 ruim 950 euro aan onderhoud en herstellingen betaald, dat is bijna de helft van het aankoopbedrag en dit voor een toestel dat amper 5 jaar is. Husqvarna antwoordt hier op dat een Gemiddeld jaarlijks onderhoud bij onze verdelers schommelt zo tussen de 100 en 200€, al afhankelijk in welke toestand het toestel binnenkomt, leeftijd.., daarnaast moet er rekening gehouden worden dat er potentieel bepaalde onderdelen bijkomend moeten vervangen worden (dichtingen, lagers, filter,laadcontacten,accu, messen, maaischijf, wielen,…).Ze schrijven echter te begrijpen dat dit niet het antwoord is waarop wij hopen en dat ze ons tegemoet willen komen met ons een gratis cleaning kit aan te bieden ter waarde van 37.99 euro. Aangezien wij ons toestel jaarlijks voor onderhoud voor de winter binnen brengen is dit uiteraard onnodig en bovendien slechts een druppel op een hete plaat...Wij vinden de onderhouds- en herstellingskosten voor zo een duur toestel niet kunnen. Wij hadden er op gerekend een degelijk toestel aan te kopen, blijkt dus niet zo te zijn.Mieke Sterken


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform