Bedrijfsscore uitgelegd
De bedrijfsscore op ons platform weerspiegelt hoe goed het bedrijf een geschil met de consument op een minnelijke manier kan oplossen.
De score wordt berekend op basis van drie criteria:
De score wordt berekend op basis van de afgelopen 12 maanden.
Indien er geen score wordt getoond, betekent dit dat we nog onvoldoende gegevens hebben over het bedrijf.
Klachtenafhandelingsdienst
Ontdek de voordelen van het platform en hoe het werkt
Meest recente klachten
Abonnement
Op 2/08 abonneer ik mij op Humo (papier en digitaal) voor 1 jaar, voor de prijs van 2,75 Euro per week in combinatie met een gratis Philips Airfryer twv ongeveer 80 Euro. Diezelfde dag nog krijg ik een bevestigingsmail met alle gegevens en mijn abonnementsnummer. Op 6/08 gaat de eerste schijf van 11,92 Euro van mijn rekening. Op 13/08 krijg ik mijn papieren versie thuis toegestuurd. De week daarop echter niet en wanneer ik mijn abonnementsnummer probeer te koppelen aan hun digitaal platform krijg ik foutmeldingen. Op 21/08 bel ik hun klantendienst om dit te laten nakijken. De agent van dienst meldde dat het abonnement blijkbaar was stop gezet. Toen ik aangaf dat dit niet werd stopgezet van mijn kant, en dat ik ook geen bevestigingsmail had gekregen van hun kant zei hij dat hij dit zou laten nakijken en er voor zorgen dat ik eerstdaags toch nog mijn papieren versie van de week zou toegestuurd krijgen. Een week later, zelfde scenario: geen papieren versie van de week ervoor, noch van de huidige week, noch optie om te koppelen aan hun digitaal platvorm en al zeker geen spoor van de Airfryer. Met de moed der wanhoop nam ik vandaag dan maar opnieuw contact op met hun klantendienst. Opnieuw alles doorgegeven en opnieuw kreeg ik de melding dat mijn abonnement was stop gezet en dat de eerste schijf ondertussen was terug gestort op mijn rekening op 14/08, hetgeen na nazicht correct was. Hij meldde dat mijn abonnement was stop gezet omdat de aktie met de gratis Airfryer enkel geldig was tot eind juli en dat ik enkel door een fout in hun systeem dit abonnement kon vastleggen. Aangezien ik mij niet verantwoordelijk acht voor problemen met hun systeem, en het abonnement wel degelijk bekrachtigd werd, verwachtte ik wel een vorm van tegemoetkoming. Na overleg met zijn meerdere konden ze mij een bijkomende korting van rond 11 Euro geven op de 46% die ik al had. Gezien het feit dat ze niet eens moeite deden om mij te contacteren n in te lichten, en ook omdat de waarde van de Airfryer rond de 80 Euro ligt, vond ik dit aanbod toch mager. Graag uw advies. Vr. gr. Steven.
Humo DPG-media
Ik ben al jaren abonnee van Humo. Mijn abonnement wordt betaald via domiciliering. Eind januari onderging ik een eerste van drie operaties. De revalidatie zou gebeuren in een revalidatieziekenhuis in Oostende. Via Bpost had ik een doorsturing van mijn post aangevraagd gedurende mijn verblijf in het revalidatieziekenhuis. Jammer genoeg geldt dit niet voor tijdschriften. Ik veranderde dan maar in de Humo-app het afleveradres naar het adres van het revalidatieziekenhuis. Case closed dacht ik. Niks was minder waar. De Humo werd de week erna afgeleverd op mijn thuisadres. Ik nam contact op met de klantenservice van Humo en kwam bij DPG-media terecht waar een vriendelijke vrouwenstem mij vroeg met wat ze mij kon helpen. Ik deed mijn verhaal en zei teleurgesteld te zijn. De vriendelijke stem werd plots iets bitsiger en verwees naar Bpost die de oorzaak zou zijn en dat het tot veertien dagen kon duren vooraleer een adreswijziging effectief wordt en ik dus geduld moest hebben, of ik verder nog vragen had. Ik opperde nog om dat mee te geven in de App zodat men hier op zijn minst op de hoogte van is maar voor haar was mijn probleem duidelijk opgelost. Het revalidatieziekenhuis liet mij een week op voorhand de ontslagdatum weten. Hierop, het antwoord van DPG-media indachtig, veranderde ik terug het adres in de Humo-app naar mijn thuisadres. Na twee weken thuis kreeg ik geen Humo op mijn thuisadres. Ik besloot nog wat te wachten om te reageren en kreeg telefoon van het revalidatieziekenhuis dat mijn Humo nog steeds bij hen toekwam. Ik nam terug contact op met de klantenservice van Humo en kreeg ditmaal een moeilijk verstaanbare medewerker van DPG-media aan de lijn die me wist te vertellen dat bij hen nog het adres van het revalidatieziekenhuis stond terwijl in de App mijn thuisadres stond. Hij ging bij hen het adres aanpassen maar dat het veertien dagen zou duren voor de wijziging actief zou zijn. Kous af voor DPG-media. Het doorsturen van mijn Humo naar een adres heeft mij dus uiteindelijk 27 euro gekost omdat ik de ontbrekende Humo's in de winkel moest halen. Ik kon de Humo wel digitaal lezen maar verkies toch nog steeds het boekske. Eind april volgde de tweede van de drie ingrepen, met terug een revalidatie in hetzelfde revalidatieziekenhuis. Vorig verhaal indachtig nam ik contact op met de klantenservice van Humo een kleine maand voor de opname. Ik kreeg terug een medewerker van DPG-media aan de lijn die me direct vroeg of ik de Humo digitaal las. Op mijn positief antwoord stelde hij mij voor mijn abonnement tijdelijk aan te passen en de papieren versie van Humo On Hold te zetten maar ik kon wel de Humo digitaal lezen. Om mijn leed te verzachten stelde hij mij een proefabonnement voor van twee maanden om alle magazines van DPG-media digitaal te lezen. Ik heb dit vriendelijk geweigerd want na twee maanden zou het proefabonnement definitief worden als ik het tegen dan niet had opgezegd. Zo geschiedde, ik ontving geen papieren versie meer en werd aangewezen op de, volgens de medewerker, gratis digitale versie en dit tot ik terug contact opnam met de klantenservice aan het einde van mijn verblijf in het revalidatieziekenhuis. Tijdens mijn opname wordt er een domiciliering aangeboden aan mijn bank van DPG-media. Zonder verwittigen was de prijs van het abonnement gestegen en dit terwijl mijn abonnement was stopgezet en ik genoot van gratis digitaal lezen van Humo. Ik nam dus voor de derde keer contact op met de klantenservice en kwam terug bij DPG-media terecht. De medewerker zei dat mijn abonnement binnen een week terug actief ging worden wat de papieren versie betreft. De medewerker begreep mijn ergernis niet goed toen ik hem probeerde diets te maken dat ik nog een tijdje in het revalidatieziekenhuis zou zijn en ik dus geen contact met hen had opgenomen om de door hen aangeboden formule te wijzigen. Hij gaf toe dat de fout bij hen lag en stelde voor om een aanpassing te doen zodat ik enkel nog, gratis, digitaal de Humo kon raadplegen. Als ik terug thuis zou zijn moest ik terug contact met hen opnemen om terug om te schakelen naar de formule met papieren versie. Toen ik vroeg naar de domiciliering zei hij dat er geen terugbetaling ging gebeuren maar dat dit bedrag zou gebruikt worden als eerste betaling als ik terug naar de papieren versie zou overgaan. Als compensatie werd mij terug het digitaal proefabonnenment voor twee maand voorgesteld op alle magazines van DPG-media, wat ik terug weigerde. Op het einde van het gesprek vroeg de medewerker om alles nog eens samen te vatten. Ik vroeg om de samenvatting op mail te krijgen maar dat kon niet. De samenvatting was dus stopzetting papieren abonnement, activeren gratis digitaal abonnement tot ik contact opnam met de klantenservice bij ontslag uit het revalidatieziekenhuis. Twee dagen hierna kreeg ik twee mails van DPG-media. Eén die meldde dat mijn abonnement was stopgezet tot een bepaalde datum, het abonnement wordt verlengd met de periode dat het magazine niet geleverd is. Een tweede mail dat mijn 'vakantieaanvraag' goed was ontvangen en dat ik veertien dagen geen papieren versie zou ontvangen maar wel digitaal verder kon lezen. Een derde mail vroeg mij wat later wat ik vond van het contact met de klantenservice van DPG-media. Van deze mail heb ik gebruik gemaakt om mijn ongenoegen over de manier van handelen van DPG-media aan te kaarten, wat ik ook al eerder deed via een Trustpilot-review. Momenteel lukt het niet om artikels via sociale media of de Humo-app te lezen. Steeds wordt mij gevraagd een abonnement te nemen of een abonnement te koppelen. De eerste twee pogingen via mijn smartphone lukten niet, de opgegeven gegevens identiek als online raadpleegbaar zijn niet correct. Een derde poging op een laptop lukte wel maar nog steeds kan ik geen artikels lezen via sociale media. In de Humo-app kan ik sommige artikelen lezen, bij andere wordt mij opnieuw gevraagd een abonnement te nemen. Toen ik online ging kijken naar de toestand van mijn abonnement vond ik tot mijn grote verbazing dat mijn abonnement binnen een week actief zou worden en dat het proefabonnement, ondanks mijn weigering, toch actief stond. Ik probeerde het proefabonnement op te zeggen maar dat lukte niet 'er is geen (actief) abonnement gevonden'. Ik deed reeds verschillende pogingen maar het proefabonnement opzeggen lukt niet. De begindatum van het proefabonnement wordt wel steeds met een dag opgeschoven. Noch op mijn review op Trustpilot noch op mijn antwoord op de enquête kreeg ik reactie. Ik vermoed dat ik niet de enige ben die te maken krijgt met de grillen van DPG-media. Misschien dat ik via deze weg eens een degelijke en werkende oplossing krijg.
Loze beloften
Geachte,Op 4 juli heb ik onmiddellijk een achterstallige betaling in orde gebracht.Op 13 juli heeft uw klantendienst (02 454 29 12) mij uitdrukkelijk beloofd om vandaag de nieuwe Humo en Humo van vorige week te bezorgen.Maar er wordt helemaal niets geleverd.
Problemen met abonnement
Ik had een volwaardig Humo-abonnement, zonder problemen. Na afloop van dit abonnement werd dit omgezet in een digitaal abonnement. Hierover geen communicatie ontvangen, de domiciliëring werd langs hun kant gewoon voortgezet (nochtans, nieuw contract = nieuw mandaat!). Aangezien ik met mijn wachtwoord geen toegang meer had tot het platform, ging ik er van uit dat ik géén abonnement meer had. Tot ik de trimestriële betalingen opmerkte. Humo beweert dat de overgang naar digitaal abonnement telefonisch geregeld werd. Ik vraag aan Humo terugbetaling van de 3 reeds uitgevoerde betalingen, wegens geen toegang tot het platform, dus geen uitvoering van hun kant van het door hun beweerde abonnement. Humo antwoordt in allerlei bochten maar niet to the point. Humo geeft toe dat zij niet beschikken over een ondertekend sepa-mandaat voor de domiciliëring. Een klacht werd geopend bij de consumentenombudsdienst - deze dienst laat mij weten dat zij na 10 weken nog geen antwoord ontvangen hebben van Humo.Ondertussen een vraag tot betaling van de 4e trimestriële betaling ontvangen, aangezien wij de domiciliëring stopgezet hebben. Wij reageren hierop dat er nog steeds een klacht hangende is, zowel bij hun als bij de consumentenombudsdienst. Geen antwoord.Wij vragen de retroactieve ontbinding van dat zogenaamde digitale abonnement, aangezien hier nooit uitvoering aan gegeven is, met terugbetaling van de 3 reeds uitgevoerde, onwettige afhoudingen (totaal 45€) en uiteraard kwijtschelding van het laatste trimestriële bedrag.
Hulp nodig?
Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.
Bel ons
Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).
Informatie voor bedrijven
Informatie voor consumenten