Meest recente klachten

P. V.
24/09/2025

Bedriegelijk reclame-aanbod

Beste ik kreeg een gepersonliseerde brief met aanbod om gratis (multifocale) glazen te krijgen bij aankoop van een nieuw montuur. Ik heb mij met deze brief begeven naar de winkel in de Heistraat in Wilrijk. De verkoper bleef aandringen om de duurdere glazen aan te kopen, omdat de basis glazen enkel maar een "tunnelzicht" zouden geven en deze dus niet aan te raden waren. Toen ik erop aandrong om toch de basisglazen te nemen, weigerde hij pertinent om deze bril te verkopen. Ook nadat ik hem gewezen had op het gepersonaliseerd aanbod dat mij recht gaf om de basis multifocale glazen aan te kopen, bleef hij weigeren. Ik neem aan dat Hans Anders geen fake aanbiedingen naar haar klanten stuurt, enkel en alleen om hen naar de winkel te leiden en vervolgens hen met een duurdere bril op te zadelen... Ik eis dan ook dat de winkel in Wilrijk correct deze aanbieding respecteert en mij alsnog deze bril zal verkopen. Zoniet zal ik mij verplicht zien klacht in te dienen bij de Economische Inspectie. Ik had deze klacht dit W/E al online via jullie online klantendienst ingediend, maar blijkbaar wordt hier niet op gereageerd.... In bijlage kan u de brief met het aanbod terugvinden.

In behandeling
L. P.
21/05/2025

Klacht en verzoek om schadevergoeding wegens onvoldoende garantie-en serviceverlening hoortoestellen

Op 11 februari 2021 heb ik bij Hans Anders Lanaken twee hoortoestellen aangeschaft (totaalbedrag € 3.649,84) met daarbij de “Vijf jaar nazorg en service”-garantie (“Met deze garantie weet u zeker dat u altijd kunt rekenen op een goed gehoor” zie internetpagina Hans Anders waarvan een schermafdruk in bijlage. 1. Beschrijving van de problemen & gevolgde stappen Op 29 april 2025 bezocht ik, samen met mijn zoon, het Hans Anders filiaal in Lanaken vanwege defecte batterijen. De audioloog stelde voor om de toestellen ter reparatie op te sturen en ik werd geïnformeerd dat dit circa drie weken in beslag zou nemen. Bij thuiskomst bleek dat mijn gehoor sterk achteruitgegaan was: ik moet continu herhalen “Wat zegt u alstublieft?”, waardoor normale communicatie onmogelijk is. Er is geen vervangtoestel aangeboden, terwijl uw garantie expliciet belooft dat u “altijd kunt rekenen op een goed gehoor”. Mijn zoon heeft aansluitend de klantendienst gebeld. Omdat de audioloog in Lanaken nog maar één keer per week aanwezig is in plaats van twee keer per week voorheen, was er een lange wachttijd ontstaan. Mijn zoon vroeg om een oplossing. Een afspraak in Genk bleek op korte termijn niet mogelijk. In Hasselt bleek wel een plekje vrij op maandag 5 mei 2025 om 17u00. Mijn zoon heeft dan gevraagd of er zeker vervanghoortoestellen aanwezig waren. De medewerker van de klantendienst heeft dan voorgesteld dat de audioloog van Hasselt contact zou opnemen met mijn zoon om hier uitsluitsel over te geven. Rond de middag meldde de audioloog van Hasselt dat er geen vervanghoortoestellen beschikbaar waren in het filiaal en dat het ook geen zin had om rond te bellen naar andere filialen omdat er een tekort aan vervanghoortoestellen was. Mijn zoon heeft dit aangekaart met een e-mail op 5 mei 2025. Op 8 mei 2025 werd mijn zoon telefonisch gecontacteerd door het Hans Anders-filiaal in Lanaken met de melding dat er vervanghoortoestellen voor mij klaar lagen. Diezelfde namiddag heb ik ze, samen met mijn zoon, opgehaald. Hierop heb ik mijn vraag tot schadevergoeding proportioneel aan te passen naar 1) 9 dagen zonder hoortoestellen (van 29 april t.e.m. 7 mei): (€3.649,84 / 1.825 dagen) × 9dagen ≈ €17,99 2) 3 uur verloren tijd van mijn zoon voor het contact met de klantendienst en het opstellen van de eerdere klachtenmail (aan € 40 per uur): 3 × €40 = €120,00 Totaal herzien schadeverzoek: € 137,99 Hierop kreeg ik op 20 mei 2025 het volgende antwoord van de klantendienst: "Het verlenen van leentoestellen tijdens een reparatieperiode maakt echter géén onderdeel uit van deze service. Wel is het zo dat een klant – zoals in uw geval – een aanvraag kan doen voor vervangende hoortoestellen. Er wordt dan gekeken of er toestellen beschikbaar zijn in het betreffende filiaal of binnen de regio. Naar aanleiding van uw aanvraag zijn wij hier ook voor u mee aan de slag gegaan en hebben wij na uw verzoek vervangtoestellen ter beschikking gesteld, voor zover mogelijk binnen ons systeem. Wat betreft uw verzoek tot schadevergoeding, moeten wij u helaas meedelen dat wij dit verzoek moeten afwijzen. De genoemde schadevergoeding valt niet onder de verplichte garantiebepalingen. De garantie dekt het onderhoud en de technische werking van de hoortoestellen, maar niet de eventuele gevolgen van een tijdelijke afwezigheid van het toestel noch tijdsbesteding van derden." Op 15 mei 2025 mocht ik mijn eigen gerepareerde hoortoestellen gaan uithalen in het filiaal van Lanaken. De audioloog aldaar stelde echter vast dat één van mijn hoortoestellen wel op de buitenkant het juiste serienummer had, maar dat een ander serienummer in de software van het hoortoestel stond. Het hardwaregedeelte onder het omhulsel bleek toe te behoren aan iemand anders en was bovendien een veel goedkoper toestel. De audioloog moest noodgedwongen het ene toestel terugsturen naar de reparatiedienst. Tot er een oplossing gevonden wordt, moet ik één eigen toestel en één vervangtoestel dragen. Ik heb nu alle documentatie nagekeken en stel vast dat ik geen details van het “Vijf jaar nazorg en service” heb ontvangen. Het enige waar informatie hierover teruggevonden kan worden is de webpagina garantiehttps://www.hansanders.be/nl/service/garanties/horen-garanties/ (zie ook schermafdruk met CaptureX in bijlage). Graag wens ik dat: - mij een compensatie wordt betaald, zoals hierboven beschreven; - het juiste hoortoestel zo snel als mogelijk geleverd wordt. Met beleefde groeten,

Afgesloten
M. C.
28/01/2025

Slechte behandeling

Geachte mevrouw/heer, Op [28/09/2024], [Bril voor een 10-jarig kind met 2 jaar verzekering van 35 euro. ] Ik stel echter vast dat [In september kocht ik een bril voor mijn 10-jarige zoon in de winkel in het centrum van Brugge. Op dat moment zei de medewerker dat ik 35 euro extra kon betalen om een garantie van twee jaar te krijgen die alles dekt en directe vervanging omvat. Ik stemde toen in en betaalde omdat het voor een kind is en hij op school zit, is er een grote kans dat hij valt en het risico op breuk mogelijk is. In november kwam mijn zoon thuis en zijn bril had een klein schroefje verloren dat de arm van de bril aan het montuur bevestigt. Ik ging naar dezelfde winkel en vroeg hen het te repareren. De medewerker zei dat het eenvoudig was, maar na enkele minuten verzamelden drie medewerkers zich en begonnen te overleggen. Toen voelde ik dat er iets aan de hand was. Een andere medewerker kwam en zei dat de bril niet gerepareerd kon worden en als ik hem wilde vervangen, zou ik 35 euro moeten betalen. Ik vertelde haar dat ik een garantie heb, maar ze zei dat de garantie hier slechts 80% dekt. Ik zei dat ik had betaald voor het hoogste garantieniveau, wat volledige vervanging omvat. Toen kwam een andere medewerker die zei dat het lijkt alsof de bril op de grond is gevallen en gebroken is. Ik zei haar dat de lens niet gebroken was en dat de bril alleen maar een schroef nodig had. Haar toon was provocerend en onrespectvol, waardoor ik me voelde alsof ik iets schandelijks had gedaan. Ik vroeg haar om de gebroken bril terug te geven, maar ze weigerde. Ik verliet de winkel omdat ik voelde dat ik mijn geduld zou verliezen als ik langer zou blijven. Daarna stuurde ik herhaaldelijk e-mails naar hun bedrijf en elke keer herhaalden ze hetzelfde wat hun medewerkers zeiden. Uiteindelijk stopten ze met antwoorden. Zo verloor ik een bril ter waarde van 254 euro en 35 euro voor de garantie, en een kind dat al meer dan drie maanden geen bril heeft gebruikt. Uiteraard zijn alle correspondenties per e-mail gegaan en heb ik kopieën van alles en de facturen.]. Daarom verzoek ik u onverwijld en uiterlijk tegen Teruggave van de bril van mijn zoon, intact en zonder extra kosten, binnen een week. Met vriendelijke groeten, Bijlage: - Kopie factuur - Ander nuttig element voor het bedrijf in het kader van uw klacht

Opgelost
G. D.
11/09/2024

Garantieprobleem en niet willen repareren

Korte beschrijving van uw probleem Ik heb een bril bij Hans Anders gekocht in 2021 na 1,5 jaar heb ik een nieuw montuur gekregen daar bij mijn aangekochte bril de veerscharnieren niet meer naar behoren werkten en ik had ook het garantieplan in 21 betaald . nu bij mijn nieuwe bril die ik in 01/2023 heb gekregen zijn na 1,5 jaar dezelfde problemen opgetreden . Maar Hans Anders wil mij niet meer helpen . ze zeggen, dat de garantie maar tot 8/23 geldig was . maar willen mijn bril ook niet repareren . ik vind dat ik op de gekregen montuur ook 2 jaar garantie zou moeten zijn. Trouwens ik vind bij 2 dezelfde monturen waar na 1,5 jaar dezelfde problemen optreden dat dit niet normaal is. kunnen jullie mij helpen aub ? details staan in de mails die ik gestuurd heb , mails zijn in een powerpoint gekleefd .

Opgelost Behandeld door Test Aankoop
S. M.
23/02/2024

De 5 Hans Anders beloftes

ordernummer is 33694604°14/11/2012Beste,Hans Anders gaat prat op zijn 5 beloftes waaronder: 2. Gratis nieuwe glazen en lenzen als je sterkte binnen een jaar verandert. (er moet wel minstens 0.75 correctie zijn)Mijn zoon kocht op 18/03/2023 3 brillen bij Hans Anders. Hij klaagt nu dat hij er niet meer mee ziet. Bij zowat iedere oogarts moet je minstens 4 maand wachten op een afspraak. Dat wordt juni dus en bij Hans Anders willen ze zijn ogen niet meten vooraleer hij 16 jaar oud is... Gemakkelijke belofte zo... In het filiaal Wetteren zeggen ze gewoon 'ja sorry, wij mogen de actie niet verlengen en nee we mogen zijn ogen niet meten' Das pas service!

Opgelost

Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform