Bedrijfsscore uitgelegd
De bedrijfsscore op ons platform weerspiegelt hoe goed het bedrijf een geschil met de consument op een minnelijke manier kan oplossen.
De score wordt berekend op basis van drie criteria:
De score wordt berekend op basis van de afgelopen 12 maanden.
Indien er geen score wordt getoond, betekent dit dat we nog onvoldoende gegevens hebben over het bedrijf.
Klachtenafhandelingsdienst
Ontdek de voordelen van het platform en hoe het werkt
Meest recente klachten
Schattingsverslag
Beste,Ik heb aan de firma een vraag gesteld voor de schatting van mijn privé woning voor het bepalen van de huurgelden aan mijn vennootschap. Na betalen van factuur is er een schatter langs gekomen en heb ik een verslag gekregen die de huurwaarde van de totale woning weergeeft. Niet het gevraagde deel dat door de vennootschap gebruikt wordt. Nu na 2 maand heb ik nog geen oplossing. Ik heb reeds verschillende keren gebeld en gemaild en steeds gaan ze het dossier bekijken en me verder informeren. Eveneens heb ik 125€ teveel betaald en vanaf begin oktober nog niet terug gekregen.Graag info wat ik verder kan ondernemen om antwoorden en oplossingen te krijgen.
Slechte service, zeer lange wachttijd en merkwaardig, leugens vanuit de schatter bij GUDRUN EXPERT
Beste, Enkele tijd geleden wou ik een huis kopen via het platform biddit (online veiling). Via Beobank was ik verplicht om een schatter te laten komen voor mijn eigen woning die als onderpand zou dienen, om de lening te kunnen bekomen. Deze werkt met het schattingsbedrijf ‘Gudrun Xperts.Na het bezorgen van hun factuur, kwam deze schatter langs op 22 november 2022. Al direct dezelfde dag heb ik hierbij een verslag ontvangen waarbij de waarde is gezakt met 56 000 euro TEN OPZICHTE VAN 2 JAAR GELEDEN, waarbij juist nu de prijzen zijn gestegen? -Op hun verslag staat vermeld dat er maar 1 slaapkamer aanwezig is terwijl op het eigendomstitel duidelijk staat, 2 slaapkamers aanwezig ook overigens op een andere schatting verslag. Dit is ook naar hun gestuurd.-Dit appartement is geleden in de wijk Plasky (Schaarbeek) en wordt vergeleken in het verslag met de Brabantwijk????Buitendeze slordige fouten, waar overigens nooit excuses voor is aangeboden, staat de schatter die langs kwam (werkzaam bij Gudrun) GLASHARD te liegen tegen klant????Aan hem is duidelijk gevraagd of hij de schatter is, en of hij het verslag zou maken?? Daarop werd het volgende beantwoord, ik maak alleen foto's en ik ben niet de schatter.Naar alle verbazing hoor ik dan toch van de receptie dat hij wel de schatter is en ook het verslag heeft gemaakt?????????Ik vind dit een zeer vreemde manier van handelen, ontkennen dat hij niet de schatter is??Ook stelde deze schatter bijzondere vragen zoals:-Welke prijs had je zelf in gedachten?-verkoop je dit appartement?Gudrun heeft op 23 november aangegeven alles opnieuw te bekijken en zo snel mogelijk het nieuwe verslag op te sturen. Inmiddels is het al 12 december geworden, ondertussen heb ik al meer dan 5 keer gebeld zonder enige succes, waarbij ook 5 maal een herinnering is gestuurd. Daarnaast werd er ook een mail gestuurd zonder daar tot heden een antwoord te krijgen.Ik ben helemaal klaar met deze gang van zaken.Door hun gemaakte fouten, heb ik ook niet tijdig het verslag kunnen gebruiken en is de veiling ook al voorbij. Dit nieuwe verslag van hun is ook niet meer relevant ( wat ook nog steeds niet is ontvangen), buiten het feit dat ik hier zolang moet wachten voor een juiste schatting verslag en ook nog kosten heb moeten maken bij een andere schatter vanwege de slordige fouten van GUDRUN EXPERT.Eis ik hierbij een terugbetaling van 225 euro, en een schadevergoeding van al mijn geleden tijdverlies buiten de bizarre manier van de desbetreffende schatter die langskwam.De hele lijst met slechte reviews van dit bedrijf op Google geeft genoeg weer. Begrijp dan ook werkelijk niet waarom dit bedrijf altijd nog steeds dezelfde fouten maken.Gewenste oplossing:Terugbetaling, schadevergoeding en excuses voor deze schatting.Bedankt.
Slechte service, lange wachttijd en onverwachte factuur
Beste, ik en mijn partner kochten (of willen kopen) een boerderij. Via de bank AXA waren we verplicht om een schatter te laten komen voor onze lening te kunnen bekomen. Deze werkt enkel met het schattingsbedrijf ‘Gudrun Xperts. Na het bezorgen van alle gevraagde documenten en het betalen van hun toch wel hoge factuur van €450! Deze wordt betaald op 29 november 2021. Wij kregen maar een dag op voorhand de datum en het uur dat de schatter ging komen, dit was 13 december 2021 tussen 12-13u. Gelukkig is mijn partner zelfstandig en kon hij ook aanwezig zijn. Allemaal geen probleem MAAR dan…De schatter kwam meer dan een uur te laat dan het afgesproken uur, deed meerdere privé telefoontjes, zeer onvriendelijk,.. Dit allemaal achter rug wachten wij meer dan een week op het schattingsverslag. Meerdere mails en telefoons over de stand van zaken, kregen we enkel het antwoord ‘ze zijn er mee bezig’. Blijven bellen en mails versturen en na een bijna een MAAND nog steeds geen verslag! Zo kunnen wij geen akkoord bij de bank ondertekenen en kan de notaris en boekhouder ook niet verder voor de aankoop van onze boerderij… Op 6 januari krijgen wij zonder enige waarschuwing een mail van het Gudrun Xperts dat er een openstaande bedrag MOET betaald worden van nog eens €225!! Anders krijgen wij het schattingsverslag niet. Dit is in totaal €675 voor een schattingsverslag ?!! Dit is echt schandalig. Eerst ons verslag een maand laten aanslepen en dan nog het lef hebben om ons nog eens geld te vragen voor een verslag en service dat er niet is. Wij konden dus niet anders dan het resterende bedrag te betalen.. Screenshot doorgemaild van de betaling, dagen gaan weer voorbij en wij krijgen dan weer een excuus dat de boekhouding onze betaling eerst moet verwerken..Tot op de dag van vandaag 9 januari 2022 nog steeds geen verslag ontvangen…Waar gaat dit naartoe? Wat kan je tegenwoordig als particulier doen? Zwijgen en gewoon betalen? €675 vinden wij echt veel geld. Wij willen het hier niet bij laten..Wij eisen een terugbetaling van die ‘extra som van €225’ en een schadevergoeding door het geleden tijdverlies voor het verloop naar onze de akte, slechte service en opvolging. Wij willen dat opgevolgd wordt, Gudrun Xperts werkt samen met AXA, KBC en Belfius, mensen moeten op voorhand betalen en worden verplicht om met dit bedrijf verder te gaan. Gudrun Xperts heeft dan toch al zijn geld of eist eerst nog een rest bedrag voor het verslag dus waarom zouden ze een betere service leveren… De particulier is dus altijd de dupe.De slechte reviews van dit bedrijf kloppen dus..Graag terugbetaling, schadevergoeding en opvolging.Bedankt.
Problemen bij schatting pand
Beste, Om een hypothecair krediet te kunnen verkrijgen werd De firma gudrun xpert ons opgelegd door de bank. Afspraak werd gemaak. De schatter ging aanwezig zijn bij het te schatten pand tussen 13u en 14u. Wij hebben daar 2 uur en half gezeten. Geen schatter te zien. Na telefonisch contact werd ons duidelijk gemaakt dat een schatting binnenin niet nodig was en dat hij langs de buitenkant alles heeft bekeken. Wij moesten enkel de plannen doorsturen. Na een week kregen wij te horen van de bank dat ons hypothecair krediet niet kon toegestaan worden omdat het huis te laag geschat is. Nu hebben wij hier wel enkele vragen bij.Hoe kan men een pand schatten zonder het binnenin te bezichtigen?Zijn ze ook niet de btw vergeten meerekenen? Prijs huis 230.000 EUR zonder btw. Geschatte waarde 240.000 EUR . Wij zouden 257.000 EUR moeten betalen btw inclusief. Alvast bedankt
Hulp nodig?
Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.
Bel ons
Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).
Informatie voor bedrijven
Informatie voor consumenten