Beste, ik en mijn partner kochten (of willen kopen) een boerderij. Via de bank AXA waren we verplicht om een schatter te laten komen voor onze lening te kunnen bekomen. Deze werkt enkel met het schattingsbedrijf ‘Gudrun Xperts. Na het bezorgen van alle gevraagde documenten en het betalen van hun toch wel hoge factuur van €450! Deze wordt betaald op 29 november 2021. Wij kregen maar een dag op voorhand de datum en het uur dat de schatter ging komen, dit was 13 december 2021 tussen 12-13u. Gelukkig is mijn partner zelfstandig en kon hij ook aanwezig zijn. Allemaal geen probleem MAAR dan…De schatter kwam meer dan een uur te laat dan het afgesproken uur, deed meerdere privé telefoontjes, zeer onvriendelijk,.. Dit allemaal achter rug wachten wij meer dan een week op het schattingsverslag. Meerdere mails en telefoons over de stand van zaken, kregen we enkel het antwoord ‘ze zijn er mee bezig’. Blijven bellen en mails versturen en na een bijna een MAAND nog steeds geen verslag! Zo kunnen wij geen akkoord bij de bank ondertekenen en kan de notaris en boekhouder ook niet verder voor de aankoop van onze boerderij… Op 6 januari krijgen wij zonder enige waarschuwing een mail van het Gudrun Xperts dat er een openstaande bedrag MOET betaald worden van nog eens €225!! Anders krijgen wij het schattingsverslag niet. Dit is in totaal €675 voor een schattingsverslag ?!! Dit is echt schandalig. Eerst ons verslag een maand laten aanslepen en dan nog het lef hebben om ons nog eens geld te vragen voor een verslag en service dat er niet is. Wij konden dus niet anders dan het resterende bedrag te betalen.. Screenshot doorgemaild van de betaling, dagen gaan weer voorbij en wij krijgen dan weer een excuus dat de boekhouding onze betaling eerst moet verwerken..Tot op de dag van vandaag 9 januari 2022 nog steeds geen verslag ontvangen…Waar gaat dit naartoe? Wat kan je tegenwoordig als particulier doen? Zwijgen en gewoon betalen? €675 vinden wij echt veel geld. Wij willen het hier niet bij laten..Wij eisen een terugbetaling van die ‘extra som van €225’ en een schadevergoeding door het geleden tijdverlies voor het verloop naar onze de akte, slechte service en opvolging. Wij willen dat opgevolgd wordt, Gudrun Xperts werkt samen met AXA, KBC en Belfius, mensen moeten op voorhand betalen en worden verplicht om met dit bedrijf verder te gaan. Gudrun Xperts heeft dan toch al zijn geld of eist eerst nog een rest bedrag voor het verslag dus waarom zouden ze een betere service leveren… De particulier is dus altijd de dupe.De slechte reviews van dit bedrijf kloppen dus..Graag terugbetaling, schadevergoeding en opvolging.Bedankt.