Bedrijfsscore uitgelegd
De bedrijfsscore op ons platform weerspiegelt hoe goed het bedrijf een geschil met de consument op een minnelijke manier kan oplossen.
De score wordt berekend op basis van drie criteria:
De score wordt berekend op basis van de afgelopen 12 maanden.
Indien er geen score wordt getoond, betekent dit dat we nog onvoldoende gegevens hebben over het bedrijf.
Klachtenafhandelingsdienst
Ontdek de voordelen van het platform en hoe het werkt
Meest recente klachten
Gang van zaken
Beste, Ondertussen is het méér dan één jaar dat er een lijdensweg is voor het installeren van zonnepanelen en een warmtepomp. Het verhaal begon begin februari 2024. Alles van administratieve zaken verloopt prima, integendeel: alles lijkt goed in orde. Pas wanneer afspraken moeten nagekomen worden, blijkt dit bedrijf helaas serieus in gebreke. Afspraken worden niet nagekomen. Telkens is er hiervoor een andere reden. Normaal gezien zouden de zonnepanelen geplaatst worden begin maart, het werd eind maart, achtereenvolgens mei en uiteindelijk was alles oké (met aansluiting) begin juli 2024. De warmtepomp is op dat ogenblik nog steeds niet geplaatst. Begin september vraag ik een nieuwe datum waarop de warmtepomp zal komen. Geen reactie... Uiteindelijk - na veel bellen & mailen - krijg ik een afspraak voor maandag 4 november in de voormiddag. Wanneer ik opbel om 10u45 krijg ik te horen dat het opnieuw niets zal worden (dat is ondertussen reeds de 5de dag dat ik heb vrijgehouden en waarop ik geen opdrachten kan uitvoeren en dus ook geen geld verdien). Dan heb ik beslist dat die warmtepomp er niet meer moet komen. Ik heb het gehad. Ik betaalde een voorschot van 5800 euro (gelukkig niet de volledige pot in één keer). De zonnepanelen kosten 5300 euro. Dus betaalde ik 500 euro teveel. Ik wil die 500 euro terug. Bellen helpt niet, mailen helpt niet, ik ben ter plaatse geweest en kreeg van de gerechtsdeurwaarders op het gelijkvloers bij het kantoor in de Bevrijdingslaan in Brugge het antwoord dat jullie er meer niet zijn dan wel en ook dat het nogal bekend is dat de zaken niet goed draaien bij Ecovatie/Greenforce. "Oh ja, dat weten we", was de reactie... Ik stuurde 2 aangetekende brieven die beiden terugkwamen. Eén van deze brieven was gericht aan het adres op de bestelbon... Maar blijkbaar is dat adres niet meer van toepassing (wat staat dat adres dan nog op die bestelbon te doen?). De andere was gericht naar de Bevrijdingslaan in Brugge, maar die kwam helaas ook niet aan (??). Ik kreeg niets van nieuws en schreef daarom de pers aan. Daar kregen jullie lucht van. Raar hé... Dat is blijkbaar wél aangekomen en ik kreeg van jullie advocaat een ingebrekestelling... Stel u voor: enkel hier op de webpagina's van Test Aankoop zijn er in 2023, 2024 en 2025 gelijkaardige klachten en dát bedrijf zal mij - die wel alles in orde heeft uitgevoerd & betaald - een ingebrekestelling sturen... Van een omgekeerde wereld gesproken. In deze ingebrekestelling staat te lezen - en ik citeer - "Reeds meermaals heeft mijn cliënte een datum voorgesteld voor de installatie, maar keer op keer weigert u te laten installeren." Ik ben eens benieuwd hoe u dit kan aantonen. Dat blijkt in elk geval niet uit mijn zorgvuldig bijgehouden mailverkeer tussen uw bedrijf en mezelf. Dus concreet: - Ik wil een officiële factuur voor de betaling van 5300 euro (ik heb niets van factuur ontvangen en stel me dan direct de vraag hoe jullie die 5800 euro verwerken in de boekhouding) - Ik wil een document waarop staat dat dit contract ontbonden is met de handtekening van de eigenaar - Ik wil de 500 euro die ik teveel betaalde terug op mijn rekening
Ingebrekestelling
Geachte mevrouw/heer, Op 15/06/2023 hebben we een bestelling van zonnepanelen, warmtepomp en airco units geplaatst welke we op 28 juli 2023 helaas volledig betaalden. Met een korting van 3% was dit een bedrag van €14.224. De eerste 3 afspraken kwam niemand opdagen; telkens een excuus. De 4de afspraak in december 2024 werden de zonnepanelen geleverd echter zonder plaatsing. De 5de afspraak werd alweer afgebeld. Op 25 juni 2024 (een jaar na bestelling) werden alvast de zonnepanelen eindelijk geplaatst. Deze werden wel pas aangesloten op 30 augustus 2024. De warmtepomp en 2 airco-units zijn echter anderhalf jaar na datum nog steeds niet geplaatst. Telkens wordt dit op het laatste ogenblik uitgesteld. Dit deel bedraagt nog €9950 waarvan we na plaatsing een deel van kunnen recupereren via subsidies (was ook zo gecommuniceerd bij de verkoop). Dus momenteel zijn we de betaalde €9950 + de recuperatie van de subsidies kwijt. De firma is moeilijk bereikbaar om concrete afspraken te maken welke ze dan dikwijls niet nakomen. Daarom via deze weg nog een poging alvorens juridische stappen te ondernemen. Wij vragen een snelle plaatsing van de resterende aangekochte installaties (anderhalf jaar na de betaling is de redelijke termijn al lang verstreken). Zo niet een terugbetaling van de niet geplaatste installaties. Mvg Frank Nuël
renovatie dak + plaatsen zonnepanelen
afsluiten overeenkomst dd 23.06.2023. voorschot betaald van 9.444 euro. Bij afsluiting contract 4 sept 2023 meegedeeld (mondeling) voor uitvoering werken. Start renovatie door Greenforce naar 27.11.2023 gebracht, dan naar 29.04.2024. Telkens problemen om de firma te bereiken. Op 17.04.2024 'Frank' over de vloer gehad : hij was aangesteld om renovatie uit te voeren en alle contact hierover moest via hem verlopen... Op 29.08.2024 via aangetekend schrijven met bericht van ontvangst Greenforce in gebreke gesteld-Geen reactie Op 12.09.2024 opnieuw aangetekend schrijven met bericht van ontvangst naar Greenforce(houding Greenforce/eenzijdige verbreking)-via tracker bpost kon dit schrijven niet afgegeven worden. Ik wens terugbetaling van het voorschot
NIET GELEVERDE DIENSTEN - WEIGERING TERUGBETALING
Onderwerp : Officiële in-gebreke stelling – misbruik van vertrouwen Op 17/11/2022 hebben we een contract ondertekend voor het plaatsen van 14 zonnepanelen + een batterij + elektriciteit en leidingen. De plaatsing werd door GREENFORCE geagendeerd op 13/03/2023. Wij zijn zo goed geweest de firma in vertrouwen te nemen voor een toch redelijke dure aankoop en zelfs het volledige bedrag in één keer, voor de plaatsing, te betalen. Met de verwachting dat men dan hun best zouden doen om alles vlot te laten verlopen. Maar blijkbaar hebben we het tegenovergestelde bereikt. Wij worden schandelijk behandeld door GREENFORCE. Door het slecht weer (terecht) werd de eerste afspraak geannuleerd. Dit per sms, met de melding dat GREENFORCE ons ging contacteren voor een andere afspraak. Wij hoorden echter niets. Begin april 2023 werden we nog steeds niet gecontacteerd voor een nieuwe afspraak. Wij hebben GREENFORCE dan zelf opgebeld en er werd een nieuwe afspraak gemaakt voor 26/04/2023. Zelf hebben wij GREENFORCE op 24/04/2023, twee dagen voor de plaatsing, nog eens opgebeld om te confirmeren of de plaatsing zeker zou doorgaan, met positief antwoord. Doch op 26/04/2023 hebben we geen aannemers voor het plaatsen van de zonnepanelen gezien. Na een voormiddag te hebben afgewacht, belden we terug naar GREENFORCE en kregen we te horen dat de datum verkeerd was !? Vreemd want we hadden 2 dagen daarvoor nog vernomen van GREENFORCE dat de datum juist was. Een nieuwe datum was voorzien voor 03/05/2023 en weeral hebben we niemand met zonnepanelen gezien. We hebben GREENFORCE nogmaals opgebeld met de vraag waar men bleef. Er werd gezegd dat men contact ging opnemen met de plaatsers en ons dan ging informeren. En dat is wederom niet gebeurd. Weer niets gehoord van GREENFORCE. Uiteindelijk werd er in de zomermaanden toch werk van gemaakt voor een gedeeltelijke plaatsing van de goederen. Dit echter in 3 verschillende keren, weeral met weken ertussen. Bij de bestelling werd er door de vertegenwoordiger een dossier opgemaakt inzake de juiste plaatsing van de zonnepanelen op de woning en aansluiting elektriciteit. Op het moment van de plaatsing komen de aannemers met een totaal ander plan af. Er werd door ons en de persoon die het dossier opmaakte geopteerd voor een gedeeltelijke plaatsing op het schuine dak van de garage en het plat dak van de keuken. - De eerste aannemer dacht dat alles op een schuin dak zou komen, dus werd maar de helft van de panelen geplaatst. Hij had geen houders bij voor zonnepanelen op een plat dak. - De 2de aannemer heeft dan de andere helft geplaatst op het plat dak - Een 3de keer is er een elektricien gekomen die alles moest aansluiten. Er was afgesproken dat dit via de zekeringskast in de garage ging gebeuren. Volgens deze elektricien kon dit niet en werd er een onprofessionele oplossing gevonden door een leiding over mijn gevel te maken !? Eén positieve zaak, de zonnepanelen werken sinds het einde van de zomer 2023. Er werd ook een opslagbatterij besteld, maar die werd tot op heden nooit geleverd. We zijn nu bijna 1.5 jaar na de bestelling van zonnepanelen met een thuisbatterij bij GREENFORCE. Er werd een hele tijd problemen met levering, software, nieuwe batterijen enz. gemeld. Nu zouden die toch al opgelost moeten zijn. Wij hoorden echter maandenlang niets van GREENFORCE. Wanneer we dan zelf contact opnamen, door nog maar eens een email te sturen of te bellen, kregen we te horen dat de bestelde batterij, K-Star, niet meer leverbaar was. Vervolgens werd er voorgesteld om een batterij van een ander merk te kiezen. Maar ook daar hetzelfde liedje. Op 25/04/2024 werd ik in kennis gesteld via email dat de andere batterij, SAJ, ook niet kon geleverd worden. Ons geduld is nu ten einde. Na 1.5 jaar hebben wij lang genoeg gewacht denken wij. Wij wensen de aanschaf en installatie van de batterij te annuleren bij GREENFORCE en onmiddellijke teruggave van onze som die we reeds bij de bestelling betaald hebben. De service van GREENFORCE is zwaar ondermaats, plus men is het aangegane contract niet nagekomen. Betreft een bedrag van 6603.77 euro met 6% BTW = 6999.99 euro. Dit is trouwens geen klein bedrag en dat al die tijd in bezit van GREENFORCE gebleven. Gelieve dit bedrag voor 01/07/2024 te storten op onze rekening op naam van SMOLDERS – FRANSEN van de bank KBC met als rekeningnummer BE94 7331 1213 0414. Indien hier niet aan wordt voldaan zullen wij alle mogelijkheden benutten om schadevergoeding te bekomen, inclusief morele schade vergoeding. Wij zullen tevens ons verhaal in de pers doen en een strafdossier laten opstellen. Er werd niet op gereageerd. e beschrijving van uw probleem
Hulp nodig?
Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.
Bel ons
Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).
Informatie voor bedrijven
Informatie voor consumenten