Onderwerp : Officiële in-gebreke stelling – misbruik van vertrouwen
Op 17/11/2022 hebben we een contract ondertekend voor het plaatsen van 14 zonnepanelen + een batterij + elektriciteit en leidingen. De plaatsing werd door GREENFORCE geagendeerd op 13/03/2023.
Wij zijn zo goed geweest de firma in vertrouwen te nemen voor een toch redelijke dure aankoop en zelfs het volledige bedrag in één keer, voor de plaatsing, te betalen. Met de verwachting dat men dan hun best zouden doen om alles vlot te laten verlopen. Maar blijkbaar hebben we het tegenovergestelde bereikt. Wij worden schandelijk behandeld door GREENFORCE.
Door het slecht weer (terecht) werd de eerste afspraak geannuleerd. Dit per sms, met de melding dat GREENFORCE ons ging contacteren voor een andere afspraak. Wij hoorden echter niets.
Begin april 2023 werden we nog steeds niet gecontacteerd voor een nieuwe afspraak. Wij hebben GREENFORCE dan zelf opgebeld en er werd een nieuwe afspraak gemaakt voor 26/04/2023. Zelf hebben wij GREENFORCE op 24/04/2023, twee dagen voor de plaatsing, nog eens opgebeld om te confirmeren of de plaatsing zeker zou doorgaan, met positief antwoord.
Doch op 26/04/2023 hebben we geen aannemers voor het plaatsen van de zonnepanelen gezien. Na een voormiddag te hebben afgewacht, belden we terug naar GREENFORCE en kregen we te horen dat de datum verkeerd was !? Vreemd want we hadden 2 dagen daarvoor nog vernomen van GREENFORCE dat de datum juist was.
Een nieuwe datum was voorzien voor 03/05/2023 en weeral hebben we niemand met zonnepanelen gezien. We hebben GREENFORCE nogmaals opgebeld met de vraag waar men bleef. Er werd gezegd dat men contact ging opnemen met de plaatsers en ons dan ging informeren. En dat is wederom niet gebeurd. Weer niets gehoord van GREENFORCE.
Uiteindelijk werd er in de zomermaanden toch werk van gemaakt voor een gedeeltelijke plaatsing van de goederen. Dit echter in 3 verschillende keren, weeral met weken ertussen. Bij de bestelling werd er door de vertegenwoordiger een dossier opgemaakt inzake de juiste plaatsing van de zonnepanelen op de woning en aansluiting elektriciteit. Op het moment van de plaatsing komen de aannemers met een totaal ander plan af. Er werd door ons en de persoon die het dossier opmaakte geopteerd voor een gedeeltelijke plaatsing op het schuine dak van de garage en het plat dak van de keuken.
- De eerste aannemer dacht dat alles op een schuin dak zou komen, dus werd maar de helft van de panelen geplaatst. Hij had geen houders bij voor zonnepanelen op een plat dak.
- De 2de aannemer heeft dan de andere helft geplaatst op het plat dak
- Een 3de keer is er een elektricien gekomen die alles moest aansluiten. Er was afgesproken dat dit via de zekeringskast in de garage ging gebeuren. Volgens deze elektricien kon dit niet en werd er een onprofessionele oplossing gevonden door een leiding over mijn gevel te maken !?
Eén positieve zaak, de zonnepanelen werken sinds het einde van de zomer 2023.
Er werd ook een opslagbatterij besteld, maar die werd tot op heden nooit geleverd. We zijn nu bijna 1.5 jaar na de bestelling van zonnepanelen met een thuisbatterij bij GREENFORCE.
Er werd een hele tijd problemen met levering, software, nieuwe batterijen enz. gemeld. Nu zouden die toch al opgelost moeten zijn. Wij hoorden echter maandenlang niets van GREENFORCE. Wanneer we dan zelf contact opnamen, door nog maar eens een email te sturen of te bellen, kregen we te horen dat de bestelde batterij, K-Star, niet meer leverbaar was.
Vervolgens werd er voorgesteld om een batterij van een ander merk te kiezen. Maar ook daar hetzelfde liedje. Op 25/04/2024 werd ik in kennis gesteld via email dat de andere batterij, SAJ, ook niet kon geleverd worden.
Ons geduld is nu ten einde. Na 1.5 jaar hebben wij lang genoeg gewacht denken wij. Wij wensen de aanschaf en installatie van de batterij te annuleren bij GREENFORCE en onmiddellijke teruggave van onze som die we reeds bij de bestelling betaald hebben. De service van GREENFORCE is zwaar ondermaats, plus men is het aangegane contract niet nagekomen.
Betreft een bedrag van 6603.77 euro met 6% BTW = 6999.99 euro. Dit is trouwens geen klein bedrag en dat al die tijd in bezit van GREENFORCE gebleven.
Gelieve dit bedrag voor 01/07/2024 te storten op onze rekening op naam van SMOLDERS – FRANSEN van de bank KBC met als rekeningnummer BE94 7331 1213 0414.
Indien hier niet aan wordt voldaan zullen wij alle mogelijkheden benutten om schadevergoeding te bekomen, inclusief morele schade vergoeding. Wij zullen tevens ons verhaal in de pers doen en een strafdossier laten opstellen.
Er werd niet op gereageerd.
e beschrijving van uw probleem