Beste,
Ondertussen is het méér dan één jaar dat er een lijdensweg is voor het installeren van zonnepanelen en een warmtepomp. Het verhaal begon begin februari 2024. Alles van administratieve zaken verloopt prima, integendeel: alles lijkt goed in orde. Pas wanneer afspraken moeten nagekomen worden, blijkt dit bedrijf helaas serieus in gebreke. Afspraken worden niet nagekomen. Telkens is er hiervoor een andere reden. Normaal gezien zouden de zonnepanelen geplaatst worden begin maart, het werd eind maart, achtereenvolgens mei en uiteindelijk was alles oké (met aansluiting) begin juli 2024. De warmtepomp is op dat ogenblik nog steeds niet geplaatst. Begin september vraag ik een nieuwe datum waarop de warmtepomp zal komen. Geen reactie... Uiteindelijk - na veel bellen & mailen - krijg ik een afspraak voor maandag 4 november in de voormiddag. Wanneer ik opbel om 10u45 krijg ik te horen dat het opnieuw niets zal worden (dat is ondertussen reeds de 5de dag dat ik heb vrijgehouden en waarop ik geen opdrachten kan uitvoeren en dus ook geen geld verdien). Dan heb ik beslist dat die warmtepomp er niet meer moet komen. Ik heb het gehad. Ik betaalde een voorschot van 5800 euro (gelukkig niet de volledige pot in één keer). De zonnepanelen kosten 5300 euro. Dus betaalde ik 500 euro teveel. Ik wil die 500 euro terug. Bellen helpt niet, mailen helpt niet, ik ben ter plaatse geweest en kreeg van de gerechtsdeurwaarders op het gelijkvloers bij het kantoor in de Bevrijdingslaan in Brugge het antwoord dat jullie er meer niet zijn dan wel en ook dat het nogal bekend is dat de zaken niet goed draaien bij Ecovatie/Greenforce. "Oh ja, dat weten we", was de reactie... Ik stuurde 2 aangetekende brieven die beiden terugkwamen. Eén van deze brieven was gericht aan het adres op de bestelbon... Maar blijkbaar is dat adres niet meer van toepassing (wat staat dat adres dan nog op die bestelbon te doen?). De andere was gericht naar de Bevrijdingslaan in Brugge, maar die kwam helaas ook niet aan (??). Ik kreeg niets van nieuws en schreef daarom de pers aan. Daar kregen jullie lucht van. Raar hé... Dat is blijkbaar wél aangekomen en ik kreeg van jullie advocaat een ingebrekestelling... Stel u voor: enkel hier op de webpagina's van Test Aankoop zijn er in 2023, 2024 en 2025 gelijkaardige klachten en dát bedrijf zal mij - die wel alles in orde heeft uitgevoerd & betaald - een ingebrekestelling sturen... Van een omgekeerde wereld gesproken. In deze ingebrekestelling staat te lezen - en ik citeer - "Reeds meermaals heeft mijn cliënte een datum voorgesteld voor de installatie, maar keer op keer weigert u te laten installeren." Ik ben eens benieuwd hoe u dit kan aantonen. Dat blijkt in elk geval niet uit mijn zorgvuldig bijgehouden mailverkeer tussen uw bedrijf en mezelf.
Dus concreet:
- Ik wil een officiële factuur voor de betaling van 5300 euro (ik heb niets van factuur ontvangen en stel me dan direct de vraag hoe jullie die 5800 euro verwerken in de boekhouding)
- Ik wil een document waarop staat dat dit contract ontbonden is met de handtekening van de eigenaar
- Ik wil de 500 euro die ik teveel betaalde terug op mijn rekening