Meest recente klachten

P. D.
4/09/2024

Gehuurd voertuig niet conform

Dit was ons bericht naar GoBoony: "Het probleem is dat de passagiersbank achteraan niet meer in zit-positie kon gezet worden na de eerste nacht . Dit werd meteen gemeld aan de eigenaar. Oplossing eigenaar: Ga naar een garage. Gezien onze road-trip met vooraf gereserveerde en betaalde tickets voor bezoeken, kampeerplaatsen en overzetboten naar de eilanden was dit niet mogelijk. Een garage kan namelijk niet onmiddellijk in actie treden. Er is sowieso een wachtlijst. De bijstand kon ons niet meteen helpen daar het voertuig niet geïmmobiliseerd was, een diagnose van het voertuig was nodig, tijdsbepaling ongekend. De bijstand ging de vooraf betaalde kosten sowieso niet terugbetalen dus ook de garage niet. Een paar extra opmerkingen, het regende binnen in de daktent, (zie foto's in bijlage), de touchscreen van het bestuursderspaneel werkte niet (daar heb ik nu geen foto's van, maar dit kan u zelf gemakkelijk verifiëren) en de plastieken elementen van de wagen vielen allemaal af. Toppunt, op het Goform formulier stond bij aanvang dat het voertuig veegvrij diende afgeleverd te worden. Zelfs in onze penibele situatie hebben we de achterste vloer en schuiven kunnen reinigen. Alsnog reclameert de verhuurder bij teruggave dat het voertuig niet gereinigd is van binnen en van buiten. Voor wat betreft de andere claims werden deze niet ingevuld op het Goform formulier bij afgifte van de wagen. Deze werden achteraf door de verhuurder gemeld. In de algemene voorwaarden van GoBoony staat duidelijk vermeld dat er enkel kan ingegaan worden op de zaken vermeld op het formulier bij afgifte van het voertuig. Logisch, want anders kan de verhuurder eender wat vermelden." Wij hebben van GoBoony niets teruggekregen. Op de afbeelding IMG_4908 ziet u dat de eigenaar er zelf een paar uur heeft moeten sleutelen aan de zitbank. Ons ongemak wordt door de verhuurder bevestigt, doch krijgen we geen schadevergoeding. Toppunt, we moeten zelfs bijbetalen voor zaken waar wij niet verantwoordelijk voor zijn.

Opgelost
F. Y.
15/07/2024

Vergoeding door ongemak

Geachte mevrouw/heer, Op 8 juli 2024 heb ik een camper gehuurd via de website van Goboony. Ik stel echter vast dat er in de watertank diesel was gegoten. Dit heeft geleid tot ongemak omdat wij al onderweg waren richting Spanje. De tank en de leidingen zuiveren was niet mogelijk. We hebben heel snel contact opgenomen met de eigenaar van de camper en hij heeft ons telefonisch proberen te helpen. We konden niet terug rijden omdat we al in Luxemburg waren toen we merkten dat er in de leidigen en de watertank diesel was gedaan. Wat zeker en vast de fout van de vorige huurder is. Het heeft voor heel veel miserie gezorgd. De eigenaar heeft ook gezegd, dat er voor ons een werkman van hun voor 2 dagen de camper had meegenomen en ook merkte dat er een dieselgeur was. Maar hij stond er niet bij stil omdat het een splinternieuwe camper is. De eigenaar heeft een vergoeding voorgesteld (korting bij de volgende reservering) maar ik vind dat Goboony daar ook verantwoordelijk voor is. We willen wel dat een deel van het geld vergoed wordt. Kunt u mij hierbij helpen? Welke rechten heb ik? Met vriendelijke groeten, Bijlage: - website: https://www.goboony.be/ - extra documenten en de website

Afgesloten
N. G.
25/08/2021

Terugbetaling waarborg

Beste, Wij hebben deze zomer een mobilhome gehuurd via het bedrijf Goboony. Inmiddels zijn we 14 dagen terug van reis. Onze waarborg zouden we na 48uur terug betaald krijgen nadat de eigenaars van de mobilhome de nodige documenten invullen en naar Goboony terug sturen. Dat is dan correct opgevolgd geweest door de eigenaars. Omdat ik na 5 dagen nog geen waarborg terug had nam ik met Goboony contact. Eerst per mail. Ik kreeg daar een antwoord op dat de waarborg wel degelijk zou terug gestort zijn en dit 14 augustus. Dat was niet het geval. Ik heb de vraag nog eens gesteld en toen kreeg ik een document in bijlage waarmee ze mij wilden bewijzen dat de betaling inorde zou zijn. Nog steeds had ik geen borg ontvangen. Uiteindelijk heb ik me telefonisch tot hen gericht en kreeg ik ineens te horen dat ze met een externe betaaldienst samen werken genaamd Mangopay gevestigd in Luxemburg. Ze zouden contact opnemen met die dienst. Ook dat heeft weer even geduurd tot ik terug telefoneerde en geëist heb dat ze dit prior zouden behandelen. Nu 12 dagen later krijg ik een mail met daarin de uitleg dat het extern betaalbedrijf blijkbaar in augustus te maken had met een technische storing. Dat we nog even geduld moeten hebben en dat goboony zelf ook afhankelijk is van dat bedrijf. Het bedrijf Mangopay is niet bereikbaar voor particulieren.Dit lost voor mij niets op, het geld had al 10 dagen geleden moeten terugbetaald zijn. Het feit dat er eerst geïnsinueerd wordt dat ik beter mijn rekeningen moet bekijken en dat ze zelfs een zogezegd betaalbewijs naar mij toesturen brengt heel wat vraagtekens naar boven. Het is met goboony dat we een overeenkomst hadden voor de huur van de mobilhome. Dan zou ik toch veronderstellen dat als er zo een probleem voordoet zij daar eerder van op de hoogte zouden moeten van zijn en dan ook tegemoet moeten kunnen komen door de storting intern inorde te brengen en het dan verder af te handelen met de betaalinstelling. Dit voelt helemaal niet goed,op die manier brengen ze mij daar dan ook mee in een moeilijk parket. Er wordt gerekend op een correcte afhandeling van de terugbetaling.

Opgelost
E. I.
29/08/2020

Problemen met terugbetaling

Beste, begin vh jaar hadden wij een camper gehuurd via gobonoony, om eind mei op vakantie te gaan. Door de omstandigheden met Corona hadden we de camper omgeboekt naar eind september. Maar daar we ons nog steeds niet veilig voelden en mits de reis voorzien was naar Zwitserland en zowiezo 10 dagen in quarantaine moeten, hebben we onze reis moeten annuleren. Tot onze grote spijt, hebben we de helft van ons geld verloren. Ik heb een paar mailtjes gedaan naar Goboony met de vermelding dat dit toch een geval van overmacht is. Maar nee wij krijgen maar een kleine som terug betaald. Nu heb ik geconstateerd dat het bedrag nog steeds niet terug betaald is. Vandaag keek ik mijn account van Goboony na en kreeg te zien dat de foto van mijn rijbewijs niet kon geïdentificeerd worden en zodanig mijn geld niet kan overgemaakt worden. Ook mijn gsm nummer wordt blijkbaar niet geaccepteerd, moet steeds mijn nummer verifiëren, en telkens wanneer ik dit wil doen, krijg ik de vermelding vul de code in, die op dit nummer is gestuurd via sms maar ze sturen mij geen code. Ik heb een vermoeden dat wij ons geld waar we nog recht op hebben nooit gaan zien. Ben echt niet te spreken over Goboony. Zelf vind ik niet dat ze bijna het ganse bedrag voor hun houden van de reeds betaalde som vd huur. Mvg Els Istas

Opgelost

Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform