Bedrijfsscore uitgelegd
De bedrijfsscore op ons platform weerspiegelt hoe goed het bedrijf een geschil met de consument op een minnelijke manier kan oplossen.
De score wordt berekend op basis van drie criteria:
De score wordt berekend op basis van de afgelopen 12 maanden.
Indien er geen score wordt getoond, betekent dit dat we nog onvoldoende gegevens hebben over het bedrijf.
Klachtenafhandelingsdienst
Ontdek de voordelen van het platform en hoe het werkt
-
1. Verstuur je klacht rechtstreeks naar het betrokken bedrijf
-
2. Ontvang een melding van zodra het bedrijf heeft gereageerd
-
3. Geen of een onvoldoende reactie van het bedrijf? Bel ons! Onze advocaten kunnen je helpen.
-
Meer impact voor je klacht dankzij onze steun
-
Onze advocaten staan steeds klaar om op gelijk welk moment tussen te komen
-
Maak je klacht extra krachtig door hem openbaar te maken (optioneel)
Meest recente klachten
Claims
Beste, Mijn geduld is bij op ! Mijn huurder D. had een ongeluk met mijn wagen en slaagde er ook nog in gat te maken in mijn dak. Hieronder vind je beide claims. Geen van beide is al volledig opgelost, en we zijn ondertussen bijna 2 maand verder. CLAIM 1 : 57284 € 4.913,21 ongeluk, alle documenten toegevoegd, offerte van de garage… GEEN nieuws, nog niks gehoord tot op vandaag ! CLAIM 2 : Nr. 57285 € 1.648,21 Hier herstelling laten uitvoeren, kon van jullie gezien het onder de 2000 euro komt. Factuur van de garage toegevoegd aan dossier, betalingbewijs doorgestuurd. Enkel 550 euro ontvangen van jullie. Wanneer volgt de rest ? Ik wacht nog steeds op de resterende 1098,21 euro. Wanneer wordt dit terugbetaald? Vandaag kan ik alleen maar een negatieve feedback geven op jullie opvolging. Echt schandelig ! Telefonisch niet bereikbaar. Nietzeggende of zelfs geen reacties op mijn mail ? Wat is hier aan de hand? Grt Nathalie
Mobilhome niet conform advertentie, geen compensatie
Hallo, Ik wil een klacht neerleggen mbt Goboony. Het is een totaal onbetrouwbaard platform en laat vele enthousiaste reizigers is in de kou staan (zie ook de vele negative reviews). Korte context; ik heb deze zomer een camper gehuurd via Goboony. De dag voor ik de camper zou ophalen belde de eigenaar al dat er iets was met de boiler en er dus geen warm water zou zijn...geen goeie start, maar wat doe je?; kinderen kijken uit naar de vakantie, je kan niet op 1 dag een alternatief regelen en we zullen ons dan wel regelen dat we ons wassen op de campings waar we verblijven.... Toen ik de dag erna de camper ging ophalen, bleek dat er amper materiaal aanwezig was van wat in de advertentie stond (zie volledige opsomming van gebreken onderaan) en ik dat dus ook nog allemaal moest regelen. Maar ok, vakantie gaat voor op alles, dus we doen dat allemaal. Na vertrek blijven de gebreken zich opstapelen, met als voornaamste het feit dat de electriciteit in het middendeel niet werkt en dat de Airco die geadverteerd stond gewoon helemaal er niet is. Ik heb tijdens mijn vakantie telkens er een gebrek direct de verhuurder op de hoogte gesteld (ik kan de whatsapp berichten delen indien nodig). Bij terugkomst ontstaat er een back and forth met de verhuurder, maar uiteindelijk komen we tot een soort akkoord. Tot ik de afrekening zie, die niet in lijn is met wat is afgesproken. Daarop begin ik een geschil via Goboony waarbij ik alle gebreken oplijst (zie onder). De uitkomst van Goboony geeft alle voordeel bij de verhuurder (zelfs meer dan dat die vroeg). Ik heb daarop met Goboony gebeld en hun statement is dat omdat ik ben vertrokken met de camper, ik impliciet akkoord gegaan ben met de staat en dus geen voet heb om op te staan. Dat vind ik schandalig; ik ben als huurder te goeder trouw te werk gegaan, maar het is zeer menselijk om ook de vakantie niet in het gedrang te brengen en de bijhorende teleurstelling van het gezin; als mensen proberen we om het beste van een situatie te maken. En hiervoor word ik nu helemaal afgestraft. van de 1250 waarborg heb ik 600 EUR teruggekregen en ik heb niets van compensatie gekregen. Dat zijn echt wan-praktijken en ik ben niet de enige die dit aankaart. Zie hier de opsomming van mijn klacht en de gebreken - ik kan bijkomende supporting information ook aanleveren; Probleemomschrijving Ik heb nagedacht over deze verhuurervaring (niet mijn eerste mobilhome huur) en deze is veel minder meegevallen dan gehoopt..ik begrijp dat het een eerste keer was voor Furkan en ik hoop dat hij dit dan ook kan meenemen naar volgende verhuringen toe. Maar al bij al heb ik geen waar voor mijn geld gekregen. Ik ga het zo factueel mogelijk beschouwen door een oplijsting van zaken die niet in lijn zijn met de originele advertentie; - geen boiler, warm water; Furkan heeft mij DE DAG VOOR mijn vertrek gemeld dat er geen boiler ging zijn en dus geen warm water in de mobilhome. Ik heb een hele vakantie gepland met mijn kinderen die daar heel hard naar uitkeken, op dat moment is het te laat om nog een alternatief te vinden. - geen airco leefruimte; dit was 1 van de belangrijkste redenen om deze mobilhome te huren! Van zodra wij toegekomen zijn op onze warme bestemming hebben wij de airco geprobeerd. Het blijkt dat er helemaal geen airco in de leefruimte is! Dit is een comfort waarvoor ik extra heb betaald en niet ontvangen. Zoals ik niet moet uitleggen maakt een airco een verschil, zeker voor jonge kinderen om te kunnen slapen en leven. Ik heb dit zo snel mogelijk aan Furkan laten weten. - geen keukengerei, buiten wat plastic bekertjes en bestek...als er wordt geadverteerd keukengerei, verwacht je wel meer dan dat, een paar borden, basic potten en pannen, flesopener, dat soort zaken, waren allemaal niet aanwezig. Deze heb ik allemaal zelf moeten voorzien. Hierdoor kon ik dus ook niet direct vertrekken. - er staan lakens en beddengoed in de advertentie; wij hebben 1 onderlaken gekregen en 3 dekentjes kan je niet slapen; daar valt onmogelijk mee te slapen, wetende, dat er al 2 bedden zijn die moeten worden opgemaakt. Geen kussens en met dekentjes slapen meeste mensen niet - was zowiezo ook al te klein voor mij zo'n dekentje. Dit heb ik dus ook nog allemaal moeten voorzien terwijl dat het verwacht was volgens de advertentie - geen electriciteit in middendeel, omvormer voor electriciteit werkt niet? De stekkers in het middendeel van de mobilhome werken gewoon niet en de USB poorten ook niet (buiten 1 USB aan de radio console). Ik moest onderweg nog werken op mijn laptop en mijn gsm diende ook als GPS en audio, dus ik kon niet opladen tijdens het rijden. Zeer vervelend en dus ook niet in orde. Dit heb ik Furkan ook direct terug laten weten. ik heb dus ter plaatse een verlengdraad moeten kopen om vooruit te geraken. - geen tv; er wordt geadverteerd dat er een TV is; kleine kinderen entertainen was dus ook niet mogelijk. - luifel werkt niet naar behoren; amper uit gekregen, veel moeilijkheden om terug dicht te doen, daardoor ook niet meer gebruikt. Dit heb ik ook direct aan Furkan laten weten. De luifel was niet van de gewenste kwaliteit. Het systeem om te draaien loopt helemaal vast. Weer een comfort waar we geen gebruik hebben van kunnen maken - hendel wc afgebroken na enkele keren te gebruiken, lijkt of die gelijmd was geweest - extra gevaarlichtjes op dashboard ivm remmen; niet comfortabel - adblue ook aangesprongen - verduistering sommige ramen werkt niet vlot; voornamelijk rechtse kan en bovenaan aan de bestuurder is het verduisteringsmechanisme niet kwalitatief en rolt die vaak uit de normale stand - algemeen: geen basisuitrusting voor een mobilhome trip; buiten 1 electriciteitsdraad, verwacht je minstens wat oprijplanken om te stabiliseren of evenwicht,een slang voor water, blokjes voor de wc, etc...er was NIETS aanwezig voor een comfortable mobilhometrip, waarvoor ik in totaal 2472 EUR heb betaald! Voor deze ervaring en in lijn met wat we hebben gekregen wil ik hiervoor MAXIMUM 150 EUR alles inclusief per nacht betalen en dan is dat nog te veel eigenlijk gezien alle gebreken hierboven. Vooral de airco en daarnaast het ontbreken van electriciteits aansluitingen en de luifel die niet werkte, waren serieuze tegenvallers en voor wat hebben gekregen had ik een mobilhome in een andere prijsklasse gehad. 13x150 is 1950 en ik heb 2472 betaald. Ik verwacht dus een credit van 500 EUR in mijn voordeel Alsook geen bijkomende toeslag voor de extra gereden kilometers als compensatie voor de ongemakken. En uiteraard een volledige terugstorting van de waarborg van 1250 EUR, min de kosten voor schoonmaak van 75 EUR, dus 1175) Ik hoop dat je je hierin kan vinden. Compensatie aangevraagd Voor deze ervaring en in lijn met wat we hebben gekregen wil ik hiervoor MAXIMUM 135 EUR alles inclusief per nacht betalen en dan is dat nog te veel eigenlijk gezien alle gebreken en ongemakken hierboven vermeld. Voor de ervaring die we hebben gekregen had ik een mobilhome in een andere prijsklasse gehad. 13x135 is 1755 en ik heb 2472 betaald. Ik verwacht dus een credit van 717 EUR in mijn voordeel Alsook geen bijkomende toeslag voor de extra gereden kilometers als compensatie voor de ongemakken. En uiteraard een volledige terugstorting van de waarborg van 1250 EUR, min de kosten voor schoonmaak van 75 EUR. Als het hendeltje van de wc effectief onze schade blijkt te zijn, dan kan ik daar ook nog mee leven met de kost van 130 EUR, alhoewel dat het er sterk op lijkt dat wij gewoon pech hebben gehad van de zoveelste te zijn en ik wel degelijk uit ga van slijtage. De voorruit ster is dan wel tijdens onze trip gebeurt, wij kunnen hier zeer weinig zelf aan doen, die verwacht ik wel dat 100% gecompenseerd wordt door de verzekering.
Gehuurd voertuig niet conform
Dit was ons bericht naar GoBoony: "Het probleem is dat de passagiersbank achteraan niet meer in zit-positie kon gezet worden na de eerste nacht . Dit werd meteen gemeld aan de eigenaar. Oplossing eigenaar: Ga naar een garage. Gezien onze road-trip met vooraf gereserveerde en betaalde tickets voor bezoeken, kampeerplaatsen en overzetboten naar de eilanden was dit niet mogelijk. Een garage kan namelijk niet onmiddellijk in actie treden. Er is sowieso een wachtlijst. De bijstand kon ons niet meteen helpen daar het voertuig niet geïmmobiliseerd was, een diagnose van het voertuig was nodig, tijdsbepaling ongekend. De bijstand ging de vooraf betaalde kosten sowieso niet terugbetalen dus ook de garage niet. Een paar extra opmerkingen, het regende binnen in de daktent, (zie foto's in bijlage), de touchscreen van het bestuursderspaneel werkte niet (daar heb ik nu geen foto's van, maar dit kan u zelf gemakkelijk verifiëren) en de plastieken elementen van de wagen vielen allemaal af. Toppunt, op het Goform formulier stond bij aanvang dat het voertuig veegvrij diende afgeleverd te worden. Zelfs in onze penibele situatie hebben we de achterste vloer en schuiven kunnen reinigen. Alsnog reclameert de verhuurder bij teruggave dat het voertuig niet gereinigd is van binnen en van buiten. Voor wat betreft de andere claims werden deze niet ingevuld op het Goform formulier bij afgifte van de wagen. Deze werden achteraf door de verhuurder gemeld. In de algemene voorwaarden van GoBoony staat duidelijk vermeld dat er enkel kan ingegaan worden op de zaken vermeld op het formulier bij afgifte van het voertuig. Logisch, want anders kan de verhuurder eender wat vermelden." Wij hebben van GoBoony niets teruggekregen. Op de afbeelding IMG_4908 ziet u dat de eigenaar er zelf een paar uur heeft moeten sleutelen aan de zitbank. Ons ongemak wordt door de verhuurder bevestigt, doch krijgen we geen schadevergoeding. Toppunt, we moeten zelfs bijbetalen voor zaken waar wij niet verantwoordelijk voor zijn.
Vergoeding door ongemak
Geachte mevrouw/heer, Op 8 juli 2024 heb ik een camper gehuurd via de website van Goboony. Ik stel echter vast dat er in de watertank diesel was gegoten. Dit heeft geleid tot ongemak omdat wij al onderweg waren richting Spanje. De tank en de leidingen zuiveren was niet mogelijk. We hebben heel snel contact opgenomen met de eigenaar van de camper en hij heeft ons telefonisch proberen te helpen. We konden niet terug rijden omdat we al in Luxemburg waren toen we merkten dat er in de leidigen en de watertank diesel was gedaan. Wat zeker en vast de fout van de vorige huurder is. Het heeft voor heel veel miserie gezorgd. De eigenaar heeft ook gezegd, dat er voor ons een werkman van hun voor 2 dagen de camper had meegenomen en ook merkte dat er een dieselgeur was. Maar hij stond er niet bij stil omdat het een splinternieuwe camper is. De eigenaar heeft een vergoeding voorgesteld (korting bij de volgende reservering) maar ik vind dat Goboony daar ook verantwoordelijk voor is. We willen wel dat een deel van het geld vergoed wordt. Kunt u mij hierbij helpen? Welke rechten heb ik? Met vriendelijke groeten, Bijlage: - website: https://www.goboony.be/ - extra documenten en de website
Terugbetaling waarborg
Beste, Wij hebben deze zomer een mobilhome gehuurd via het bedrijf Goboony. Inmiddels zijn we 14 dagen terug van reis. Onze waarborg zouden we na 48uur terug betaald krijgen nadat de eigenaars van de mobilhome de nodige documenten invullen en naar Goboony terug sturen. Dat is dan correct opgevolgd geweest door de eigenaars. Omdat ik na 5 dagen nog geen waarborg terug had nam ik met Goboony contact. Eerst per mail. Ik kreeg daar een antwoord op dat de waarborg wel degelijk zou terug gestort zijn en dit 14 augustus. Dat was niet het geval. Ik heb de vraag nog eens gesteld en toen kreeg ik een document in bijlage waarmee ze mij wilden bewijzen dat de betaling inorde zou zijn. Nog steeds had ik geen borg ontvangen. Uiteindelijk heb ik me telefonisch tot hen gericht en kreeg ik ineens te horen dat ze met een externe betaaldienst samen werken genaamd Mangopay gevestigd in Luxemburg. Ze zouden contact opnemen met die dienst. Ook dat heeft weer even geduurd tot ik terug telefoneerde en geëist heb dat ze dit prior zouden behandelen. Nu 12 dagen later krijg ik een mail met daarin de uitleg dat het extern betaalbedrijf blijkbaar in augustus te maken had met een technische storing. Dat we nog even geduld moeten hebben en dat goboony zelf ook afhankelijk is van dat bedrijf. Het bedrijf Mangopay is niet bereikbaar voor particulieren.Dit lost voor mij niets op, het geld had al 10 dagen geleden moeten terugbetaald zijn. Het feit dat er eerst geïnsinueerd wordt dat ik beter mijn rekeningen moet bekijken en dat ze zelfs een zogezegd betaalbewijs naar mij toesturen brengt heel wat vraagtekens naar boven. Het is met goboony dat we een overeenkomst hadden voor de huur van de mobilhome. Dan zou ik toch veronderstellen dat als er zo een probleem voordoet zij daar eerder van op de hoogte zouden moeten van zijn en dan ook tegemoet moeten kunnen komen door de storting intern inorde te brengen en het dan verder af te handelen met de betaalinstelling. Dit voelt helemaal niet goed,op die manier brengen ze mij daar dan ook mee in een moeilijk parket. Er wordt gerekend op een correcte afhandeling van de terugbetaling.
Hulp nodig?
Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.
Bel ons
Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).
Informatie voor bedrijven
Informatie voor consumenten
