Terug

Terugbetaling waarborg

Opgelost Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

N. G.

Naar: Goboony

25/08/2021

Beste, Wij hebben deze zomer een mobilhome gehuurd via het bedrijf Goboony. Inmiddels zijn we 14 dagen terug van reis. Onze waarborg zouden we na 48uur terug betaald krijgen nadat de eigenaars van de mobilhome de nodige documenten invullen en naar Goboony terug sturen. Dat is dan correct opgevolgd geweest door de eigenaars. Omdat ik na 5 dagen nog geen waarborg terug had nam ik met Goboony contact. Eerst per mail. Ik kreeg daar een antwoord op dat de waarborg wel degelijk zou terug gestort zijn en dit 14 augustus. Dat was niet het geval. Ik heb de vraag nog eens gesteld en toen kreeg ik een document in bijlage waarmee ze mij wilden bewijzen dat de betaling inorde zou zijn. Nog steeds had ik geen borg ontvangen. Uiteindelijk heb ik me telefonisch tot hen gericht en kreeg ik ineens te horen dat ze met een externe betaaldienst samen werken genaamd Mangopay gevestigd in Luxemburg. Ze zouden contact opnemen met die dienst. Ook dat heeft weer even geduurd tot ik terug telefoneerde en geëist heb dat ze dit prior zouden behandelen. Nu 12 dagen later krijg ik een mail met daarin de uitleg dat het extern betaalbedrijf blijkbaar in augustus te maken had met een technische storing. Dat we nog even geduld moeten hebben en dat goboony zelf ook afhankelijk is van dat bedrijf. Het bedrijf Mangopay is niet bereikbaar voor particulieren.Dit lost voor mij niets op, het geld had al 10 dagen geleden moeten terugbetaald zijn. Het feit dat er eerst geïnsinueerd wordt dat ik beter mijn rekeningen moet bekijken en dat ze zelfs een zogezegd betaalbewijs naar mij toesturen brengt heel wat vraagtekens naar boven. Het is met goboony dat we een overeenkomst hadden voor de huur van de mobilhome. Dan zou ik toch veronderstellen dat als er zo een probleem voordoet zij daar eerder van op de hoogte zouden moeten van zijn en dan ook tegemoet moeten kunnen komen door de storting intern inorde te brengen en het dan verder af te handelen met de betaalinstelling. Dit voelt helemaal niet goed,op die manier brengen ze mij daar dan ook mee in een moeilijk parket. Er wordt gerekend op een correcte afhandeling van de terugbetaling.


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform