Hallo,
Ik wil een klacht neerleggen mbt Goboony. Het is een totaal onbetrouwbaard platform en laat vele enthousiaste reizigers is in de kou staan (zie ook de vele negative reviews).
Korte context; ik heb deze zomer een camper gehuurd via Goboony.
De dag voor ik de camper zou ophalen belde de eigenaar al dat er iets was met de boiler en er dus geen warm water zou zijn...geen goeie start, maar wat doe je?; kinderen kijken uit naar de vakantie, je kan niet op 1 dag een alternatief regelen en we zullen ons dan wel regelen dat we ons wassen op de campings waar we verblijven....
Toen ik de dag erna de camper ging ophalen, bleek dat er amper materiaal aanwezig was van wat in de advertentie stond (zie volledige opsomming van gebreken onderaan) en ik dat dus ook nog allemaal moest regelen. Maar ok, vakantie gaat voor op alles, dus we doen dat allemaal.
Na vertrek blijven de gebreken zich opstapelen, met als voornaamste het feit dat de electriciteit in het middendeel niet werkt en dat de Airco die geadverteerd stond gewoon helemaal er niet is.
Ik heb tijdens mijn vakantie telkens er een gebrek direct de verhuurder op de hoogte gesteld (ik kan de whatsapp berichten delen indien nodig).
Bij terugkomst ontstaat er een back and forth met de verhuurder, maar uiteindelijk komen we tot een soort akkoord. Tot ik de afrekening zie, die niet in lijn is met wat is afgesproken. Daarop begin ik een geschil via Goboony waarbij ik alle gebreken oplijst (zie onder). De uitkomst van Goboony geeft alle voordeel bij de verhuurder (zelfs meer dan dat die vroeg). Ik heb daarop met Goboony gebeld en hun statement is dat omdat ik ben vertrokken met de camper, ik impliciet akkoord gegaan ben met de staat en dus geen voet heb om op te staan. Dat vind ik schandalig; ik ben als huurder te goeder trouw te werk gegaan, maar het is zeer menselijk om ook de vakantie niet in het gedrang te brengen en de bijhorende teleurstelling van het gezin; als mensen proberen we om het beste van een situatie te maken. En hiervoor word ik nu helemaal afgestraft. van de 1250 waarborg heb ik 600 EUR teruggekregen en ik heb niets van compensatie gekregen. Dat zijn echt wan-praktijken en ik ben niet de enige die dit aankaart.
Zie hier de opsomming van mijn klacht en de gebreken - ik kan bijkomende supporting information ook aanleveren;
Probleemomschrijving
Ik heb nagedacht over deze verhuurervaring (niet mijn eerste mobilhome huur) en deze is veel minder meegevallen dan gehoopt..ik begrijp dat het een eerste keer was voor Furkan en ik hoop dat hij dit dan ook kan meenemen naar volgende verhuringen toe. Maar al bij al heb ik geen waar voor mijn geld gekregen. Ik ga het zo factueel mogelijk beschouwen door een oplijsting van zaken die niet in lijn zijn met de originele advertentie;
- geen boiler, warm water; Furkan heeft mij DE DAG VOOR mijn vertrek gemeld dat er geen boiler ging zijn en dus geen warm water in de mobilhome. Ik heb een hele vakantie gepland met mijn kinderen die daar heel hard naar uitkeken, op dat moment is het te laat om nog een alternatief te vinden.
- geen airco leefruimte; dit was 1 van de belangrijkste redenen om deze mobilhome te huren! Van zodra wij toegekomen zijn op onze warme bestemming hebben wij de airco geprobeerd. Het blijkt dat er helemaal geen airco in de leefruimte is! Dit is een comfort waarvoor ik extra heb betaald en niet ontvangen. Zoals ik niet moet uitleggen maakt een airco een verschil, zeker voor jonge kinderen om te kunnen slapen en leven. Ik heb dit zo snel mogelijk aan Furkan laten weten.
- geen keukengerei, buiten wat plastic bekertjes en bestek...als er wordt geadverteerd keukengerei, verwacht je wel meer dan dat, een paar borden, basic potten en pannen, flesopener, dat soort zaken, waren allemaal niet aanwezig. Deze heb ik allemaal zelf moeten voorzien. Hierdoor kon ik dus ook niet direct vertrekken.
- er staan lakens en beddengoed in de advertentie; wij hebben 1 onderlaken gekregen en 3 dekentjes kan je niet slapen; daar valt onmogelijk mee te slapen, wetende, dat er al 2 bedden zijn die moeten worden opgemaakt. Geen kussens en met dekentjes slapen meeste mensen niet - was zowiezo ook al te klein voor mij zo'n dekentje. Dit heb ik dus ook nog allemaal moeten voorzien terwijl dat het verwacht was volgens de advertentie
- geen electriciteit in middendeel, omvormer voor electriciteit werkt niet? De stekkers in het middendeel van de mobilhome werken gewoon niet en de USB poorten ook niet (buiten 1 USB aan de radio console). Ik moest onderweg nog werken op mijn laptop en mijn gsm diende ook als GPS en audio, dus ik kon niet opladen tijdens het rijden. Zeer vervelend en dus ook niet in orde. Dit heb ik Furkan ook direct terug laten weten. ik heb dus ter plaatse een verlengdraad moeten kopen om vooruit te geraken.
- geen tv; er wordt geadverteerd dat er een TV is; kleine kinderen entertainen was dus ook niet mogelijk.
- luifel werkt niet naar behoren; amper uit gekregen, veel moeilijkheden om terug dicht te doen, daardoor ook niet meer gebruikt. Dit heb ik ook direct aan Furkan laten weten. De luifel was niet van de gewenste kwaliteit. Het systeem om te draaien loopt helemaal vast. Weer een comfort waar we geen gebruik hebben van kunnen maken
- hendel wc afgebroken na enkele keren te gebruiken, lijkt of die gelijmd was geweest
- extra gevaarlichtjes op dashboard ivm remmen; niet comfortabel - adblue ook aangesprongen
- verduistering sommige ramen werkt niet vlot; voornamelijk rechtse kan en bovenaan aan de bestuurder is het verduisteringsmechanisme niet kwalitatief en rolt die vaak uit de normale stand
- algemeen: geen basisuitrusting voor een mobilhome trip; buiten 1 electriciteitsdraad, verwacht je minstens wat oprijplanken om te stabiliseren of evenwicht,een slang voor water, blokjes voor de wc, etc...er was NIETS aanwezig voor een comfortable mobilhometrip, waarvoor ik in totaal 2472 EUR heb betaald!
Voor deze ervaring en in lijn met wat we hebben gekregen wil ik hiervoor MAXIMUM 150 EUR alles inclusief per nacht betalen en dan is dat nog te veel eigenlijk gezien alle gebreken hierboven. Vooral de airco en daarnaast het ontbreken van electriciteits aansluitingen en de luifel die niet werkte, waren serieuze tegenvallers en voor wat hebben gekregen had ik een mobilhome in een andere prijsklasse gehad.
13x150 is 1950 en ik heb 2472 betaald. Ik verwacht dus een credit van 500 EUR in mijn voordeel
Alsook geen bijkomende toeslag voor de extra gereden kilometers als compensatie voor de ongemakken.
En uiteraard een volledige terugstorting van de waarborg van 1250 EUR, min de kosten voor schoonmaak van 75 EUR, dus 1175)
Ik hoop dat je je hierin kan vinden.
Compensatie aangevraagd
Voor deze ervaring en in lijn met wat we hebben gekregen wil ik hiervoor MAXIMUM 135 EUR alles inclusief per nacht betalen en dan is dat nog te veel eigenlijk gezien alle gebreken en ongemakken hierboven vermeld. Voor de ervaring die we hebben gekregen had ik een mobilhome in een andere prijsklasse gehad.
13x135 is 1755 en ik heb 2472 betaald. Ik verwacht dus een credit van 717 EUR in mijn voordeel
Alsook geen bijkomende toeslag voor de extra gereden kilometers als compensatie voor de ongemakken.
En uiteraard een volledige terugstorting van de waarborg van 1250 EUR, min de kosten voor schoonmaak van 75 EUR.
Als het hendeltje van de wc effectief onze schade blijkt te zijn, dan kan ik daar ook nog mee leven met de kost van 130 EUR, alhoewel dat het er sterk op lijkt dat wij gewoon pech hebben gehad van de zoveelste te zijn en ik wel degelijk uit ga van slijtage. De voorruit ster is dan wel tijdens onze trip gebeurt, wij kunnen hier zeer weinig zelf aan doen, die verwacht ik wel dat 100% gecompenseerd wordt door de verzekering.