Goed

71 punten Info

Meest recente klachten

V. V.
30/06/2025

Klachtnummer - 12922088 heropenen

Beste als antwoord op jullie mail van Jamila (Exterioo Tuinmeubelen) 26 jun 2025 11:05 CEST Beste Vic, Allereerst willen we onze oprechte excuses aanbieden voor het ongemak veroorzaakt door de vertraging We begrijpen dat dit geen ideale ervaring is geweest en danken je oprecht voor je begrip en medewerking. Ik wil je een compensatie voorstellen van: 50 euro Als commerciële geste voor dit ongemak. Dit bedrag wordt binnen 2 weken op jouw bankrekening gestort. We hopen dat je, ondanks dit probleem, toch volop van je artikel kunt genieten. Nogmaals bedankt voor je geduld en begrip, en we wensen je alvast veel plezier met je bestelling! Met vriendelijke groeten, Jamila Customer Care Hierbij mijn reactie : Beste , bedankt voor je antwoord. Wij gaan akkoord met die commerciêle tegemoetkoming en verwachten dus de volledige levering op 06/07/2025 zoals aangegeven op ‘mijn bestellingen’ zie screenshot van vandaag Let wel, indien de volledige levering niet kan gebeuren op 06/07/2025 en de tafel opnieuw in backorder staat, dan verwacht ik opnieuw een commerciële tegemoetkoming wegens het niet kunnen leveren van die tafel. Met vriendelijke groet, Vic Vergauwe

Opgelost
A. V.
29/06/2025

Laattijdige levering

Geachte mevrouw/heer, Op 15 juni 2025 kocht ik een tuinset (inclusief kussens) in de showroom van Exterioo Tuinmeubelen te Lochristi. De aankoop werd bevestigd onder bestelnummer 253141112. Ik betaalde meteen een voorschot en vervolgens het volledige bedrag op 18 juni 2025, op basis van de duidelijke belofte dat de volledige set binnen de 2 weken geleverd zou worden, uiterlijk dus tegen 29 juni 2025. Bij de aankoop werd mij bevestigd dat alles beschikbaar was, met uitzondering van de kussens, die onderweg waren naar het magazijn en maximaal één week levertijd zouden hebben. De verkoopster weigerde dit op papier te zetten, met de uitleg dat de verwachte levertermijn op de website vermeld stond. Tot mijn verbazing kreeg ik bij een eerste telefoongesprek na betaling te horen dat de levering toch met één week zou worden uitgesteld. Ondanks mijn ergernis heb ik dit aanvaard. Toen ik echter op 28 juni opnieuw contact opnam om de levering in te plannen, kreeg ik te horen dat de levering pas eind juli 2025 zal plaatsvinden, een volle maand later dan afgesproken. Deze vertraging heeft mij als consument aanzienlijke hinder en schade berokkend. Ik had meerdere feesten gepland in juli waarvoor deze tuinset nodig was. Hierdoor ben ik genoodzaakt om alternatief meubilair te huren, wat gepaard gaat met extra kosten. Ik verzoek u dan ook om: • Snelle levering van de volledige set • Indien de kussens nog niet beschikbaar zijn: levering van de toonzaalkussens met gepaste korting • ofwel een financiële compensatie voor de huurkosten

Opgelost
R. F.
26/06/2025

Ruth Feyaerts

Geachte mevrouw/heer, Op 18/06 worden de tuinmeubelen die ik bij Exterioo Waarschoot aankocht, geleverd. Levering verloopt vlot. Op 19/06 pakken we de tuinmeubelen uit en plaatsen we ze op de vlonder in onze tuin. De verstelbare rugleuning van 1 van de 2 Prato loungestoelen met verstelbare rugleuning (artikelcode 90633) werkt niet. Ik betaalde 269€ voor deze stoel. Vrijdagochtend contacteer ik meteen Exterioo online en krijg ik een e-mail dat ze mijn klacht ontvangen hebben. Op maandag 23 juni bel ik Exterioo om te horen hoe het verder moet. Binnen 2 werkdagen zal ik gecontacteerd worden. Op donderdag 26 juni heb ik nog niets gehoord van Exterioo en contacteer ik hun opnieuw zelf. Ik krijg te horen dat mijn verzoek om de stoel te vervangen geweigerd werd niettegenstaande het gaat om een stoel die in defecte staat geleverd werd. Een technicus zal die komen repareren. Ik heb geen bezwaar tegen een reparatie maar de technicus kan pas op 28 juli, meer dan een maand later, de stoel repareren. Ik vind dit onaanvaardbaar. Ik koop tuinmeubelen om deze zomer te gebruiken. Het product werd defect geleverd en zou zo snel mogelijk vervangen moeten worden maar daar lijkt Exterioo geen oor naar te hebben, niettegenstaande de wet voorschrijft dat een defect product binnen de 14 dagen omgeruild kan worden. Overeenkomstig de wettelijke garantie van 2 jaar en het herroepingsrecht vann14 dagen voor online verkoop, verzoek ik dan ook onverwijld om vervanging van het product, dan wel om ontbinding van de overeenkomst met terugbetaling van de koopprijs. Met vriendelijke groet, Bijlagen: • Orderbevestiging • Betalingsbewijs

Opgelost
V. V.
22/06/2025

Levering wordt alsmaar uitgesteld

Bestelling 244214606 en direct betaald op 3 mei en bevestiging levering op 19 mei . Ik zou een dag vooraf een sms of mail ontvangen : op 19 géén tel , géén mail noch sms. Heb dan maar zelf gebeld naar de hoofdzetel, na enig opzoekwerk daar werd er mij verteld dat de tafel nog niet leverbaar is waarschijnlijk wordt die begin juli 2025 geleverd, wordt nog bevestigd binnen enkele weken . Op 3 juni mail ontvangen van jullie : We verwachten je bestelling vanaf 13-08-2025 te kunnen versturen. Zodra je bestelling volledig in voorraad is, sturen we je een mail om een leverdatum te kiezen. Dus verwachte leverdatum , maw de levering kan nog later gebeuren,… Als de zomer voorbij is zeker ?? Dat kan toch niet . Wij hebben in de winkel op zaterdag 07/06/25 gezien dat er reeds 16 van die tafels in BO staan. • Waarmee zijn jullie bezig ?? • Jullie verkopen tuintafels incasseren het bedrag en kunnen na 3 maanden eventueel misschien leveren… Dat is onverantwoord, ik wil een compensatie hiervoor Als ik mijn bestellingen consulteer dan staat er als vermoedelijke leverdatum 06/07/2025. Is dit nu correct of toch 13/08/2025 ??? Deze mail op 11/06/2025 gestuurd , tot op vandaag 22/06/2025 geen enkele reactie van Extererioo .

Afgesloten
E. V.
10/04/2025

Annulering bestelling en terugbetaling – stoelkussens Orso (besteld op 7/3/2025)

Geachte, Op 7 maart 2025 hebben wij telefonisch, en dus op afstand, twee stoelkussens besteld voor Orso-stoelen via uw firma. Door gewijzigde omstandigheden wensen wij deze bestelling te annuleren, conform ons herroepingsrecht bij verkoop op afstand. Tot onze verbazing stellen wij vast dat Exterioo weigert deze annulering volledig te aanvaarden, met als argument dat het om “op maat gemaakte artikelen” zou gaan en dat wij daarom slechts recht zouden hebben op terugbetaling van 70% van het bedrag. Wij willen hierbij formeel aangeven dat wij op geen enkel moment geïnformeerd zijn geweest dat het om maatwerk zou gaan. Noch tijdens het telefonisch bestelproces, noch in de algemene voorwaarden, noch op uw website bij het desbetreffende product wordt dit vermeld. Dit is een essentiële mededeling, die expliciet én voorafgaand aan de aankoop gecommuniceerd moet worden, willen er uitzonderingen gelden op het wettelijk herroepingsrecht. Aangezien deze informatie ontbrak en wij rechtmatig gebruikmaken van onze bedenktijd bij een verkoop op afstand, verzoeken wij u dan ook uitdrukkelijk om de volledige annulering van de bestelling te aanvaarden en het volledige betaalde bedrag terug te storten op ons rekeningnummer (reeds in uw bezit). In bijlage vindt u de bestelbon en een screenshot van het product zoals vermeld op uw website, waaruit duidelijk blijkt dat nergens sprake is van maatwerk. Wij behouden ons het recht voor verdere stappen te ondernemen via de Economische Inspectie of andere bevoegde instanties, indien op dit verzoek geen correcte opvolging wordt gegeven. In afwachting van uw spoedige en correcte reactie, Met beleefde groeten,

Opgelost Behandeld door Test Aankoop

Hulp nodig?

Dit bedrijf antwoordt doorgaans binnen de 3 dagen.
Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform