Bedrijfsscore uitgelegd
De bedrijfsscore op ons platform weerspiegelt hoe goed het bedrijf een geschil met de consument op een minnelijke manier kan oplossen.
De score wordt berekend op basis van drie criteria:
De score wordt berekend op basis van de afgelopen 12 maanden.
Indien er geen score wordt getoond, betekent dit dat we nog onvoldoende gegevens hebben over het bedrijf.
Klachtenafhandelingsdienst
Ontdek de voordelen van het platform en hoe het werkt
Meest recente klachten
Opgepast voor mafia praktijken
Ik had een energiefactuur van 195 euro toen in de herfst van 2021 de prijzen stegen en Elindus mij voorstelde om die te verhogen naar bijna 700 euro. Ik ben dan akkoord gegaan met 350 euro omdat ons verbruik op de helft ligt dan de schatting vorig jaar. Elindus luisterde totaal niet en bleef verwijzen naar de stijging op de markt...Zij zijn eind 2021 akkoord gegaan met een voorschot van 350 euro per maand. Een maand later veranderde zij zelf de voorschotfactuur naar terug bijna 700 euro en nu krijg ik al tot een derde aanmaning van die factuur toe. Nochtans heb ik nooit toestemming gegeven en onmiddellijk die factuur betwist wat neerkomt op een verval van de vervaldatum van die factuur. En toch blijven zij mij kosten aanrekenen voor een factuur waar ik niet mee akkoord ben gegaan.Ik wil graag dat iedereen weet wat een mafia praktijken dit bedrijf zijn klanten oplegt.Ik ben gelukkig overgestapt al naar Luminus zodat ik nooit meer bij deze dieven hoef te gaan. De laatste factuur betaal ik niet voor ik de eindfactuur ontvang en alles goed kan nakijken zodat ze mij niet oplichten.
Elindus klacht geen reactie op vragen
Geen overzicht gekregen van de evolutie van de energieprijzen van het volledige jaar na verschillende mails, op factuur enkel een vaste tarief, hierdoor geen controle mogelijk.In het begin telefonisch uitleg gevraagd en telefoon toegooien.Verdubbeling van de voorschotten, voorheen 405,-€ nu ineens 911€, ook gemeld dat er meer dan één jaar zonnepanelen oplagen waardoor al onze voorschotten zeker al te hoog waren.Meermaals, na doorgeven van tellerstanden de afrekening gevraagd voor de eindafrekening, geen reactie.Voorschotten blijven vragen na niet zonder automatisch verlengen van contract, mail gestuurd, geen reactie.Telefonisch niet meer te bereiken enkel door mail en geen reacties op onze mails.Hierbij besloten om domiciliëring stop te zetten, we zijn bereid te betalen maar het moet correct zijn.Vanaf 12-01-2022 zijn we door hun houding overgegaan naar een andere energieleverancier.
Abnormaal hoog voorschot
Beste, Eind vorig jaar veranderde ik van energieleverancier. Ik ging van Lampiris (privé) naar Elindus (professioneel).Bij de eerste afrekening was ik onmiddellijk geschokt ik moest namelijk voor electriciteit + aardgas ineens 515€. Waar ik daar voor bij Lampiris 260€, hierbij komt nog dat Lampiris mijn maandelijks voorschot al had verhoogd in augustus 2021 daarvoor betaalde wij +- 210€Ik vroeg aan Elindus mijn maandelijks voorschot te laten zakken maar dit weigeren ze. Ik heb het gevoel dat ze mij laten betalen om andere verliezen op te vangen.Wat te doen?Dank bij voorbaat.
Hulp nodig?
Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.
Bel ons
Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).
Informatie voor bedrijven
Informatie voor consumenten