Bedrijfsscore uitgelegd
De bedrijfsscore op ons platform weerspiegelt hoe goed het bedrijf een geschil met de consument op een minnelijke manier kan oplossen.
De score wordt berekend op basis van drie criteria:
De score wordt berekend op basis van de afgelopen 12 maanden.
Indien er geen score wordt getoond, betekent dit dat we nog onvoldoende gegevens hebben over het bedrijf.
Klachtenafhandelingsdienst
Ontdek de voordelen van het platform en hoe het werkt
Meest recente klachten
Ongevraagd jaarabonnement
Ik heb op 18/05/2024 een een pass gekocht om een boksmatch te kijken op DAZN, nadien heb ik in mijn account gezien dat er een abonnement gestart is. Ik heb direct de automatische vernieuwing afgezet Nu is gaat er al elke maand 18.99 euro van onze rekening ook al gebrui´ken wij dit niet. Op geen enkele manier kunnen wij dit opzeggen en moeten tot 05/2025 elke maand betalen. Ook de helpdesk wil hier niets aandoen, en bij wat opzoekwerk o´nline zijn heel wat mensen hier slachtoffer van.
Eleven Sports (Eleven DAZN) verhoogt prijzen
Beste, Eleven DAZN laat weten dat de prijzen van de abonnementen per maand naar omhoog gaan, in de mail schrijven ze het volgende: "Zoals wij je recent al lieten weten voeren wij vandaag, 1 juli 2024, een prijswijziging in. Dit doen wij zodat we je het hele jaar lang het grootste en beste sportaanbod willen kunnen blijven aanbieden en om voortdurend te kunnen verderwerken om je gebruikservaring in zowel je browser als de DAZN app op al je toestellen te blijven verbeteren. Deze prijswijziging houdt in dat jij, indien je niets doet, bij je volgende abonnementvernieuwing de nieuwe prijs van een DAZN TOTAL + PLAY SPORTS jaarabonnement met maandelijkse betalingen zal betalen, namelijk € 34,99 per maand. Deze prijswijziging heeft verder geen gevolgen voor jouw abonnement. Je kan dus gerust blijven genieten van de geweldige sportmomenten op DAZN. Indien je je abonnement niet wil voortzetten aan deze nieuwe prijs, kan je dit opzeggen via Mijn Account. Je opzegging gaat in op de dag van je abonnementvernieuwing, dat is ook de dag waarop de prijswijziging voor jou van kracht zou zijn geworden. Je kan je DAZN-abonnement op elk moment bekijken, bewerken of annuleren via Mijn Account." Vervolgens wil ik mijn abonnement stopzetten omdat deze prijs te hoog is. Ik wil vervolgens naar mijn account gaan maar kan nergens het abonnement stopzetten. Ik heb hiervoor gemaild en laten het volgende weten: Bedankt dat je contact hebt opgenomen met de klantenservice van DAZN. "Bij het controleren van het account onder e-mailadres ***@gmail.com Er is een inactief DAZN-abonnement dat onder jaarlijkse betalingen valt die zijn geannuleerd. Omdat je abonnementstype ons maandelijkse Saver termijn-plan is, wordt je gefactureerd voor de duur van je contract van 12 maanden. Je abonnement verloopt op 21-11-2024. Ik wil je ook laten weten dat door je abonnement te annuleren, je bent verwijderd van automatische verlenging en niet in rekening wordt gebracht aan het einde van je contract." Dus dit wil zeggen dat ze hun prijzen zomaar kunnen opslaan en mij verplichten dit te betalen? Graag hiervoor een oplossing en een stopzetting van dit maandelijks abonnement. Mvg
DAZN/ELEVEN weigert een terechte terugbetaling
Beste,Op 29 juli bestelde ik bij DAZN/Eleven een jaarabonnement op de Jupiler Pro League. Ik betaalde hiervoor 178.99 euro met mijn creditcard. Tot mijn grote verbazing werd de betaling de dag erna (30 juli) een tweede keer uitgevoerd zonder mijn toestemming. Ik betaalde dus twee keer voor hetzelfde abonnement.Al op 4 september erkende DAZN/Eleven in mailverkeer hun fout en beloofde het een terugbetaling. Intussen zijn we 6 maanden later en heb ik hier nog geen euro van gezien.Nochtans stuurde ik al minstens 10 reminder naar de klantendienst. Men weigert systematisch deze GESTOLEN (ik heb er geen ander woord voor) 178.99 euro terug te betalen.Ik ben absoluut niet van plan het hierbij te laten en ben bereid tot het gaatje te gaan om dit niet ongestraft te laten.Ik eis een ONMIDDELLIJKE terugbetaling van de tweede, foutieve betaling.
Abonnement zonder reden stopgezet
BesteIk heb op 29-07-2023 een jaarabonnement genomen op DAZN (Eleven Sports). Dit abonnement is eind augustus zonder reden stopgezet. Maar ondertussen heb ik al 178.99 euro betaald voor 1 jaar. Ik heb direct contact opgenomen, ze hadden bewijsstukken gevraagd en ik heb deze geleverd. Sindsdien word ik gewoon van het kastje naar de muur gestuurd. Elke keer ik stuur, zeggen ze dat ze het doorsturen naar de technische dienst. Maar ondertussen kan ik al 6 weken niet meer naar de voetbal kijken, terwijl ik wel al had betaald. Ik krijg gewoon maar geen deftig antwoord of oplossing en dat is heel frustrerend. Hopelijk kunnen jullie helpen.
Valse beloftes bij overstap van Eleven Sports naar DAZN
BesteOp 3 juli 2023 ontving ik van Eleven Sports het nieuws dat ELEVEN deel was geworden van de DAZN familie en dat ik vanaf dan moest overstappen naar een nieuwe app en een nieuw abonnement moest nemen (aangezien de formules van DAZN anders zijn).Ik ontving op 17 juli 2023 een mail met daarin uitleg over de overstap. Want Eleven was blij om mij, als actief abonnee, te mogen uitnodigen zonder extra kosten, van de DAZN app te genieten tot het einde van mijn huidig abonnement. En dat was niet alles, ze waren verheugd mij ook nog één volledige maand gratis aan te bieden. Ik kreeg daarvoor een voucher die voor 30 augustus geactiveerd moest worden in de DAZN app. Ik heb deze voucher gebruikt op 24 augustus 2023. Tot op dit punt was er geen probleem. Het aanmelden op de app verliep vlot, ik kreeg mijn communicatie en de voucher was geldig.MAAR! In diezelfde mail werd ook aangegeven dat er voor mij zelfs meer inzat, ik citeer letterlijk de mail: Na je gratis proefperiode zal je een tweede e-voucher ontvangen voor een exclusieve aanbieding. Deze aanbieding bieden we exclusief aan onze klanten en geeft je de kans om één jaar te genieten van een DAZN TOTAL + PLAY SPORTS contract aan €21,99 per maand in plaats van €33,99. Verder werd er beloofd dat ik hier voldoende op voorhand zou over worden ingelicht, zodat ik steeds volledig op de hoogte ben betreffende ver vernieuwing van je abonnement.Aangezien ik Eleven Sports + Play Sports in eerste instantie had genomen voor het kijken van Belgisch en Engels voetbal, was dit heel interessant voor mij. 33,99 euro vond ik wat duur, maar aan 21,99 euro wilde ik dit wel, aangezien dat ook de prijs was van mijn abonnement bij Eleven Sports. Alleen heb ik hier nooit meer iets van gehoord nadien. Tot maandag 21 augustus. Toen kreeg ik een mail, in het Frans, waarin stond dat de tarieven aangepast zouden worden. Maar ik zou nog steeds kunnen genieten van een voordeel, alleen was dat voordeel nu veranderd naar een andere formule. In plaats van 33,99 euro per maand kon ik overschakelen naar een jaarlijkse betaling en met die jaarlijkse betaling spaarde ik sowieso al geld uit, want dan kwam het op 23,99 euro per maand, maar omdat ze toch nog iets extra wilde doen kon ik nog korting krijgen op dat jaarabonnement met een voucher waardoor dit 16,99 euro zou worden.Maar ook hier heb ik nadien niets meer van vernomen. Omdat de mail in het Frans was en ik nog steeds niets concreet van die voucher hoorde, heb ik contact opgenomen met DAZN via de website, want op een andere manier is dat onmogelijk. Ik heb me een weg gewurmd via Zed de Chatbot, die volgens mij eerder een Sales-agent is dan een Chatbot, want de enige oplossingen die dat ding aanbiedt zijn promoties en cadeaubonnen kopen voor anderen, maar geen informatie. Ik kreeg op 6 september antwoord, maar dat kant noch wal raakt. De technische uitleg begreep ik nog, maar over mijn abonnement werd het weer vaag. Volgens de medewerker stopte mijn abonnement op september, maar volgens de website wordt het automatisch verlengd aan 33,99 euro per maand. Maar ik wil dat niet automatisch verlengen aan 33,99 euro per maand. Ik wil enkel verlengen aan de belofte die mij gedaan werd, en die dan nadien nog aangepast werd. Eerlijk, wat ze op 21 augustus aanboden was interessant, maar ik heb daar niets van gekregen. Daarnaast was de mail overduidelijk opgesteld in een andere taal, door een vertaler gehaald en gestuurd aan mij, dan wordt zo'n specifieke communicatie wel echt moeilijk.Ik heb geantwoord op de mail die ik kreeg om uit te leggen dat ik er niets meer van begreep. Om te zeggen dat de website wel aangaf dat het verlengd ging worden. Om nog eens te vragen naar die belofte en de voucher en op dat moment kwam er radiostilte. Een herinnering gestuurd op 19 september en nog een op 22 september. DAZN en Eleven getagd op X in de hoop daar respons te krijgen, maar niets. Ik ben extreem teleurgesteld, want ik wil gewoon wat me beloofd werd, zodat ik zorgeloos nog een seizoen voetbal kan kijken, om dan te beslissen of ik dit nog eens verleng of niet. Momenteel is DAZN veel krediet aan het verliezen.
Hulp nodig?
Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.
Bel ons
Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).
Informatie voor bedrijven
Informatie voor consumenten