Terug

Valse beloftes bij overstap van Eleven Sports naar DAZN

Closed Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

J. V.

Naar: Eleven Sports Networks NV

22/09/2023

BesteOp 3 juli 2023 ontving ik van Eleven Sports het nieuws dat ELEVEN deel was geworden van de DAZN familie en dat ik vanaf dan moest overstappen naar een nieuwe app en een nieuw abonnement moest nemen (aangezien de formules van DAZN anders zijn).Ik ontving op 17 juli 2023 een mail met daarin uitleg over de overstap. Want Eleven was blij om mij, als actief abonnee, te mogen uitnodigen zonder extra kosten, van de DAZN app te genieten tot het einde van mijn huidig abonnement. En dat was niet alles, ze waren verheugd mij ook nog één volledige maand gratis aan te bieden. Ik kreeg daarvoor een voucher die voor 30 augustus geactiveerd moest worden in de DAZN app. Ik heb deze voucher gebruikt op 24 augustus 2023. Tot op dit punt was er geen probleem. Het aanmelden op de app verliep vlot, ik kreeg mijn communicatie en de voucher was geldig.MAAR! In diezelfde mail werd ook aangegeven dat er voor mij zelfs meer inzat, ik citeer letterlijk de mail: Na je gratis proefperiode zal je een tweede e-voucher ontvangen voor een exclusieve aanbieding. Deze aanbieding bieden we exclusief aan onze klanten en geeft je de kans om één jaar te genieten van een DAZN TOTAL + PLAY SPORTS contract aan €21,99 per maand in plaats van €33,99. Verder werd er beloofd dat ik hier voldoende op voorhand zou over worden ingelicht, zodat ik steeds volledig op de hoogte ben betreffende ver vernieuwing van je abonnement.Aangezien ik Eleven Sports + Play Sports in eerste instantie had genomen voor het kijken van Belgisch en Engels voetbal, was dit heel interessant voor mij. 33,99 euro vond ik wat duur, maar aan 21,99 euro wilde ik dit wel, aangezien dat ook de prijs was van mijn abonnement bij Eleven Sports. Alleen heb ik hier nooit meer iets van gehoord nadien. Tot maandag 21 augustus. Toen kreeg ik een mail, in het Frans, waarin stond dat de tarieven aangepast zouden worden. Maar ik zou nog steeds kunnen genieten van een voordeel, alleen was dat voordeel nu veranderd naar een andere formule. In plaats van 33,99 euro per maand kon ik overschakelen naar een jaarlijkse betaling en met die jaarlijkse betaling spaarde ik sowieso al geld uit, want dan kwam het op 23,99 euro per maand, maar omdat ze toch nog iets extra wilde doen kon ik nog korting krijgen op dat jaarabonnement met een voucher waardoor dit 16,99 euro zou worden.Maar ook hier heb ik nadien niets meer van vernomen. Omdat de mail in het Frans was en ik nog steeds niets concreet van die voucher hoorde, heb ik contact opgenomen met DAZN via de website, want op een andere manier is dat onmogelijk. Ik heb me een weg gewurmd via Zed de Chatbot, die volgens mij eerder een Sales-agent is dan een Chatbot, want de enige oplossingen die dat ding aanbiedt zijn promoties en cadeaubonnen kopen voor anderen, maar geen informatie. Ik kreeg op 6 september antwoord, maar dat kant noch wal raakt. De technische uitleg begreep ik nog, maar over mijn abonnement werd het weer vaag. Volgens de medewerker stopte mijn abonnement op september, maar volgens de website wordt het automatisch verlengd aan 33,99 euro per maand. Maar ik wil dat niet automatisch verlengen aan 33,99 euro per maand. Ik wil enkel verlengen aan de belofte die mij gedaan werd, en die dan nadien nog aangepast werd. Eerlijk, wat ze op 21 augustus aanboden was interessant, maar ik heb daar niets van gekregen. Daarnaast was de mail overduidelijk opgesteld in een andere taal, door een vertaler gehaald en gestuurd aan mij, dan wordt zo'n specifieke communicatie wel echt moeilijk.Ik heb geantwoord op de mail die ik kreeg om uit te leggen dat ik er niets meer van begreep. Om te zeggen dat de website wel aangaf dat het verlengd ging worden. Om nog eens te vragen naar die belofte en de voucher en op dat moment kwam er radiostilte. Een herinnering gestuurd op 19 september en nog een op 22 september. DAZN en Eleven getagd op X in de hoop daar respons te krijgen, maar niets. Ik ben extreem teleurgesteld, want ik wil gewoon wat me beloofd werd, zodat ik zorgeloos nog een seizoen voetbal kan kijken, om dan te beslissen of ik dit nog eens verleng of niet. Momenteel is DAZN veel krediet aan het verliezen.


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform