Meest recente klachten

G. B.
21/08/2023

Pelletkachel werd niet correct geplaatst. Werkt niet zoals het moet en is luid

Beste, ik kocht vorig jaar bij Electro Troc Ronse/Beran BVBA een pelletkachel met plaatsing. Plaatsing kostte 495,28 de techniekers waren op een 1/2 u weg met een minimum aan uitleg. De kachel werd niet correct afgeregeld en de programma's niet juist ingesteld. De kachel kwam bvb nooit in standby als de temperatuur bereikt was. De buizen naar de schouw zijn niet de correcte buizen( zonder roetfilter). Die moest ik bij de plaatsing nog eens extra 300 euro cash betalen. De kachel maakt ontzettend veel lawaai. ALTIJD. Het is zoals een dampkap in een grootkeuken die staat te blazen in je living. Dat was normaal volgens de techniekers. Telefonisch contact opgenomen met de zaakvoerder ik moest de handleiding maar downloaden van internet voor de programmatie en voor het geluid moest ik een buis laten plaatsen en gat maken in mijn muur. Na enkele malen contact te hebben genomen werd de zaakvoerder kwaad en begon te schelden. Ik liet de kachel recent nakijken door een specialist in pelletkachels. Deze bevestigde dat de aansluiting naar de schouw niet correct was. Dat de kachel 2 ventilatoren heeft waarvan de ene die ontzettend veel lawaai maakt niet kan uitgezet worden. Het is een kachel die eigenlijk voor de verwarming van 2 ruimtes bedoeld is, die via de 2de ventilator en een buis naar de andere ruimte zou moeten. Hiervan werd mij bij aankoop niets gezegd. Dit is heel duidelijk een miskoop geweest die 2150 euro + de kleine 300 euro aan verbindingsbuizen heeft gekost. En bij een niet correcte verkoper. De kachel heeft vorig jaar amper gebrand, want het lawaai is niet te harden. Dus aansteken als er bezoek is of je wilt televisie kijken, zonder de buren te storen is geen optie. De kachel doorverkopen is ook geen optie want dan zou je de toekomstige koper ook bedriegen.

Afgesloten
A. M.
12/04/2023

slechte communicatie en eerlijkheid met pelletkachel in garantie

Beste,ik heb op 12/01 contact per mail met u opgenomen met de pelletkachel van 6.5 kw, dat er een probleem was Mercedes heeft contact met me opgenomen en dan de 12 januari gekomen voor de pellet Die avodn zoals in e-mail verteld legden we de 10 kw pellet aan en gaf service en ik stuurde u, u vertelde me dat deze onderhoud nodig had. Uw zoon is deze dan savonds laat komen kuisen de pelletkachel van 10 kw. De week erna hadden we op zaterdagavond de pellet aangelegd en ging plots et brandalarm af dat zei er is rook. Ik heb u direct filmpje van het voorval de zondagmorgen naar u gestuurd, dit was 28/01. U mailde me terug dat de ventilator te hoog stond en verlaagt moest worden en dat dit telefonisch kon gebeuren dus mocht ik u opbellen en ehb dit ook gedaan. Ik heb alle stappen gevolgd en uitgevoord zoals u me vertelde. Sindsdien maakt de pelletkachel een zeer luid en irriterend geluid! Ik heb dit opgenomen en naar u doorgemaild. U reageerde niet, 23/02 hebt u gereageerd, een lange tijd tussen. U beld me als ik thuis was binnen een goed uur, gelukkig was dit mijn vrije namiddag. De pellet lag niet aan, lag pas aan als u langskwam dus zei u als reden als ik niets hoor kan ik niets doen! Terwijl ik genoeg filmpjes heb waarop je het geluid zeer goed hoort ook al ligt de pellet 2 uren aan soms 10 min, toch heeft u altijd als excuus ik ben bij je geweest en heb niks gehoort, ik wil direct komen maar dan moet ik iets horen zodat ik weet vanwaar dit komt. 20/03 was je laatste mail, ik heb al 2 e-mail gestuurd met filmpjes en een probleemfout dat hij nu ook af en toe geeft: modulatie, da komt er nu ook op, ik stuur je alles e, je reageert gewoon nietmeer! Mijn pelletkachel was in januari pas 1 jaar aangekocht en dan zijn de problemen begonnen! Ik wil dat dit probleem onmiddelijk opgelost wordt, ook heb je 800 enzoveel euro voor installatie gevraagd terwijl het daardoor brand was door verkeerde plaatsing en mijn man dit helemaal opnieuw zelf heeft gedaan en correct was! Dit is geen eerlijke zaak, zeker niet aan te raden om daar iets te kopen!

Afgesloten
I. V.
21/06/2022

reeds betaalde pelletkachel wordt niet geleverd

Op 25 mei 2022 koop ik in deze winkel een pelletkachel van het merk Fair 8kw bio 80 zwart. 2 jaar garantie. Prijs inclusief levering en installatie. Ik betaalde dit volledige bedrag van 1550 eur via bancontact in de winkel.Er wordt een afspraak gemaakt om deze te leveren op zondag 29 mei om 10h op mijn thuisadres. Deze wordt niet geleverd,ik wordt ook niet verwittigd en na enkele oproepen op het nummer van de winkel krijg ik uiteindelijk om 14h in de namiddag het bericht dat ze mij vergeten zijn.De kachel staat niet op de camionette. De afspraak wordt herzet naar maandag 6 juni om 9h. Ook dan komt niemand opdagen en wordt ik niet verwittigd en na een aantal telefoons naar Ischam ( man die levert) krijg ik uiteindelijk een sms dat de camoinette een accident heeft en er geen leveringen kunnen plaatsvinden. Ik krijg ook geen nieuw voorstel voor levering. Ik stel de hen via email in gebreke en vraag om deze verkoop te annuleren en het bedrag van 1550 eur voor de factuur, mij terug te storten voor 10 juni op reknr BExxx, op mijn naam.De week erop wordt ik terug gecontacteerd met de vraag om aub een nieuwe leveringsafspraak te maken.Deze zou plaats vinden op maandag 20 juni om 19h. Ik krijg een smsbericht om 18h30 ( afstand Ronse tot mijn woning is meer dan 100km...) dat ze vertrokken zijn, ik stuur een bericht met de vraag of zij pellets meehebben om de ketel te testen. Daarop zegt de man, nee, we hebben er geen mee, we zullen morgen 21 juni langskomen om 19h. Op 21062022 om 19h30 is terug niemand langsgekomen, ik bel naar de man die levert, Ischam tot 2maal toe, zijn telefoon ligt af. Ik bel naar de gsmnummer van de winkel waarop deze beweert dat het mijn fout is dat ze gisteren niet zijn kunnen langskomen, want ik had maar pellets in huis moeten hebben.De reden waarom ze vandaag niet langskomen is omdat Ischam ziek is. Jammer genoeg werd ik daar in de loop van de dag weer niet van verwittigd. Na een verder zeer onaangenaam telefoongesprek waarbij ik het geduld verlies stuur stel ik hen voor de 2de maal in gebreke via email wegens het niet leveren volgens afspraak met dingende vraag om mij het betaalde bedrag terug te storten.Bij research op internet zie ik dat er veel klachten zijn over deze zaak.

Afgesloten
P. V.
6/07/2021

weigeren anulatie aankoop

ik heb op datum van 03-07-2021 een amerikaanse koelkast gekocht met lening van de firma BUYWAY dit in ronse bij electr-troc op de bestelbon staat nummer 40354 en op het leningformulier staat 40454 . bij aankoop heb ik vermeld dat ik invalide was en ik alleen maandag thuis was voor levering ik moest voor levering 50 eur klaar hebben en 2 personen om te helpen lossen . ik bel hen rond 14.00 u om te vragen wanneer hij geleverd word als antwoord vandaag niet meer mischien morgen of woensdag dus heb ik gezegd het hoeft niet meer ik koop wel ergens anders .Dus nu beweren ze dat ik hier niet meer onderuit kan ik moet de frigo nemen . kunnen jullie me vereder helpen aub

Afgesloten

Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform