Terug

reeds betaalde pelletkachel wordt niet geleverd

Closed Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

I. V.

Naar: Electro Troc

21/06/2022

Op 25 mei 2022 koop ik in deze winkel een pelletkachel van het merk Fair 8kw bio 80 zwart. 2 jaar garantie. Prijs inclusief levering en installatie. Ik betaalde dit volledige bedrag van 1550 eur via bancontact in de winkel.Er wordt een afspraak gemaakt om deze te leveren op zondag 29 mei om 10h op mijn thuisadres. Deze wordt niet geleverd,ik wordt ook niet verwittigd en na enkele oproepen op het nummer van de winkel krijg ik uiteindelijk om 14h in de namiddag het bericht dat ze mij vergeten zijn.De kachel staat niet op de camionette. De afspraak wordt herzet naar maandag 6 juni om 9h. Ook dan komt niemand opdagen en wordt ik niet verwittigd en na een aantal telefoons naar Ischam ( man die levert) krijg ik uiteindelijk een sms dat de camoinette een accident heeft en er geen leveringen kunnen plaatsvinden. Ik krijg ook geen nieuw voorstel voor levering. Ik stel de hen via email in gebreke en vraag om deze verkoop te annuleren en het bedrag van 1550 eur voor de factuur, mij terug te storten voor 10 juni op reknr BExxx, op mijn naam.De week erop wordt ik terug gecontacteerd met de vraag om aub een nieuwe leveringsafspraak te maken.Deze zou plaats vinden op maandag 20 juni om 19h. Ik krijg een smsbericht om 18h30 ( afstand Ronse tot mijn woning is meer dan 100km...) dat ze vertrokken zijn, ik stuur een bericht met de vraag of zij pellets meehebben om de ketel te testen. Daarop zegt de man, nee, we hebben er geen mee, we zullen morgen 21 juni langskomen om 19h. Op 21062022 om 19h30 is terug niemand langsgekomen, ik bel naar de man die levert, Ischam tot 2maal toe, zijn telefoon ligt af. Ik bel naar de gsmnummer van de winkel waarop deze beweert dat het mijn fout is dat ze gisteren niet zijn kunnen langskomen, want ik had maar pellets in huis moeten hebben.De reden waarom ze vandaag niet langskomen is omdat Ischam ziek is. Jammer genoeg werd ik daar in de loop van de dag weer niet van verwittigd. Na een verder zeer onaangenaam telefoongesprek waarbij ik het geduld verlies stuur stel ik hen voor de 2de maal in gebreke via email wegens het niet leveren volgens afspraak met dingende vraag om mij het betaalde bedrag terug te storten.Bij research op internet zie ik dat er veel klachten zijn over deze zaak.


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform