Meest recente klachten

J. B.
30/10/2024

Vertraging vlucht Egyptair

Beste, wij vragen uw tussenkomst voor het bekomen van een financiële compensatie voor geleden schade nav de vertraging van onze vlucht Brussel-Johannesburg op 8 september. Dit had tot gevolg dat wij de aansluitende vluchten in Cairo zowel als in Johannesburg hebben gemist en een bijkomende kost van taxivervoer naar Hoedspruit (ZA) hebben opgelopen. Als bijlage vinden jullie emails met omstandig verslag en bewijsstukken. Nav recent telefoongesprek met de juridische dienst van TestAankoop hebben wij gevraagd naar bewijs van overmacht in hoofde van Egyptair, zonder enige reactie tot op heden. Mocht u nog bijkomende informatie wensen staan wij te uwer beschikking. Mvg Johan Buelens - Ann Maes

Opgelost Behandeld door Test Aankoop
J. H.
24/09/2024

Schadevergoeding geannuleerde vlucht

Geachte mevrouw/heer, Op 29 juni 2024 heb ik bij uw maatschappij vlucht nr. MS726 geboekt van Brussel naar Cairo voor de dag 5 juli 2024 voor zowel mezelf (James Huyghe) als mijn zoon (Frederic Huyghe). Het boekingsnummer was QEB327. Op 5 juli 2024, op het moment dat de vlucht had moeten vertrekken, heeft Egyptair ons in kennis gesteld van de annulering van deze vlucht. Overeenkomstig Europese wetgeving, wanneer de vlucht vertrekt vanaf een luchthaven van een EU-lidstaat of vanaf een luchthaven in een derde land naar een luchthaven van een EU-lidstaat, verzoek ik u mij een schadevergoeding toe te kennen van - 250€ per passagier (tot 1500 km) - 400€ per passagier (voor alle intracommunautaire vluchten van meer dan 1500 km en voor alle andere vluchten tussen 1500 en 3500 km) - 600€ per passagier (over 3500 km). Ik heb reeds eerder contact opgenomen met Egyptair op 20 augustus 2024 (We care Message;FM2024233436256) maar tot op heden nog geen echt antwoord gekregen. Gelet op het voorgaande verzoek ik om terugbetaling van in totaal €800. Gelieve mij dit bedrag binnen de 7 dagen te betalen door overschrijving op het bankrekeningnummer BE52 0018 0022 3909. Indien ik binnen 15 dagen na ontvangst van deze brief geen antwoord heb ontvangen, behoud ik mij het recht voor juridische stappen te ondernemen om mijn rechten te beschermen. Met vriendelijke groet, James Huyghe

Afgesloten
K. M.
12/09/2024

Niet volle terugbetaling gekregen

Geachte mevrouw/heer, Op 26feb 2023 heb ik bij uw maatschappij met boekingreferentie OHTYMK geboekt van brussel naar nairobi (met als tussenstop cairo) met als vertrekdatum 19 oktober 2023. U heeft mij in kennis gesteld van de annulering van deze vlucht via mijn egyptair platform en er werd mij geen enkel tevredenstellend alternatief geboden voor herroutering. Overeenkomstig Europese wetgeving, wanneer de vlucht vertrekt vanaf een luchthaven van een EU-lidstaat of vanaf een luchthaven in een derde land naar een luchthaven van een EU-lidstaat, verzoek ik u mij een terugbetaling toe te kennen. Tot op heden heb ik nog geen volledige terugbetaling van het betaalde bedrag ontvangen, noch heb ik enige informatie ontvangen over wanneer en hoe ik het aan mij verschuldigde bedrag kan verkrijgen. Ik verzoek hierbij om mij het resterende bedrag van 255.04 EUR terug te betalen. Gelieve mij dit bedrag binnen de 7 dagen te betalen door overschrijving op het bankrekeningnummer dat voor de boeking werd gebruikt. Indien ik binnen 15 dagen na ontvangst van deze brief geen antwoord heb ontvangen, behoud ik mij het recht voor juridische stappen te ondernemen om mijn rechten te beschermen. Met vriendelijke groet, Bijlagen: · Kopie van vliegticket · Kopie van de annuleringsverklaring

Afgesloten

Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform