Geachte mevrouw/heer,
Op 29 juni 2024 heb ik bij uw maatschappij vlucht nr. MS726 geboekt van Brussel naar Cairo voor de dag 5 juli 2024 voor zowel mezelf (James Huyghe) als mijn zoon (Frederic Huyghe). Het boekingsnummer was QEB327.
Op 5 juli 2024, op het moment dat de vlucht had moeten vertrekken, heeft Egyptair ons in kennis gesteld van de annulering van deze vlucht.
Overeenkomstig Europese wetgeving, wanneer de vlucht vertrekt vanaf een luchthaven van een EU-lidstaat of vanaf een luchthaven in een derde land naar een luchthaven van een EU-lidstaat, verzoek ik u mij een schadevergoeding toe te kennen van
- 250€ per passagier (tot 1500 km)
- 400€ per passagier (voor alle intracommunautaire vluchten van meer dan 1500 km en voor alle andere vluchten tussen 1500 en 3500 km)
- 600€ per passagier (over 3500 km).
Ik heb reeds eerder contact opgenomen met Egyptair op 20 augustus 2024 (We care Message;FM2024233436256) maar tot op heden nog geen echt antwoord gekregen.
Gelet op het voorgaande verzoek ik om terugbetaling van in totaal €800. Gelieve mij dit bedrag binnen de 7 dagen te betalen door overschrijving op het bankrekeningnummer BE52 0018 0022 3909.
Indien ik binnen 15 dagen na ontvangst van deze brief geen antwoord heb ontvangen, behoud ik mij het recht voor juridische stappen te ondernemen om mijn rechten te beschermen.
Met vriendelijke groet,
James Huyghe