Meest recente klachten

H. A.
25/04/2024

Aanrekening verbruik electriciteit

Beste, Op 9/10/2018 namen we zonnepanelen in gebruik. De stand van onze teller van de elektriciteit stond toen op 41216. De voorbije jaren is de teller steeds teruggedraaid.Vorig jaar ging hij echter vooruit van 35244 naar 36340. Dit is nog steeds lager dan ons beginverbruik van 41216, dat we al betaald hebben in het verleden. Nu rekent Ecopower dit verbruik aan...we zullen dus alles van 35244 tot 41216 dubbel moeten betalen in de toekomst. Dat kan toch niet, is toch niet eerlijk... we hebben dit ver bruik reeds betaald in het verleden en nu rekenen ze het opnieuw aan. Ik heb al diverse mails en telefoons gedaan maar ze bewerken dat ze steeds kijken naar het voorbije jaar. Wij hebben een terugdraaiende teller, het is toch niet de bedoeling dat we alles twee keer betalen. Kan u dit nakijken ? Hartelijk bedankt !!! Hilde Abts

Afgesloten
L. D.
13/11/2023

STOPZETTING bij Ecopower wegens invoering forfait zonnepanelen met analoge meter vanaf 1.1.24

Stopzetting vanaf 1.1.24 bij Ecopower wegens invoering forfait op zonnepanelen bij klanten met een analoge meter. Dit werd NIET goedgekeurd op de (laatste) Algemene Vergadering.Dit is een BESTRAFFING van deze klanten waarmee ik zoals vele anderen niet akkoord ga. Ik heb zojuist de overstap aangemaakt naar Engie, dit bespaart mij 200€ tov Ecopower.Dit zal u ook doorgegeven/gemeld worden door Engie.U heeft op geen enkele manier nog gereageerd op mijn vorige klacht/melding : zie https://www.test-aankoop.be/klagen/publieke-klachten/publieke-klacht?referenceid=CPTBE01905742-80 (titel : Bestraffing eigenaars met zonnepanelen, invoering forfait).Hierbij verzoek ik u mijn opzegging per 1.1.2024 te noteren evenals mijn verzoek tot verkopen van mijn aandeel van 250€, klantnummer bij mijn gegevens.Gelieve mij te BEVESTIGEN dat dit genoteerd is en in orde komt. Deze klacht/melding geldt als bewijs van tijdig verzoek.Ik voorzie dan ook dat dit aandeel wordt terugbetaald in juni 2024 (zie https://www.ecopower.be/hulp-nodig/veelgestelde-vragen#aandeel_verkopen).Gelieve ook geen voorschotfacturen meer op te stellen (prosumententarief en capaciteitstarief) maar alles dan te verrekenen met de slotfactuur 31.12.2023 die ik nauwlettend zal nazien.Ik hoop op een correcte stopzetting en afhandeling.Tja, deze klant sedert 2009 en met zonnepanelen sedert 2012 is echt HEEL BOOS.Ik verzoek u niet (nogmaals) mijn volledige identiteit te vermelden hier in uw antwoord, een blunder?EXIT Ecopower en een heel diepe ontgoocheling in dit alles.

Afgesloten
P. V.
30/10/2023

Invoering forfait voor zonnepanelen

Beste,De aangekondigde invoering forfait voor zonnepanelen is onaanvaardbaar voor een bedrijf dat draait om groene energie. Het maakt eveneens Ecopower een van de duurste op de markt. Dit is een eenzijdige beslissing, terwijl dit bedrijf via cooperanten werkt. Hopende deze beslissing wordt teruggedraaid, anders zal ik net zoals mijn ouders Ecopower met een zeer slecht gevoel (na jaaaaaaren bij jullie te zijn) verlaten.

Opgelost
L. D.
27/10/2023

Bestraffing eigenaars met zonnepanelen, invoering forfait

Vandaag ontving ik de mail betreffende de invoering van de forfait voor eigenaars van zonnepanelen met een analoge meter vanaf 01.01.2024. Voor mij komt dit op 210€ + BTWIk aanvaard dit niet!Dit druist volledig in tegen de doelstellingen van Ecopower inzake het bevorderen van opwekken groene stroom.Indien Ecopower bij deze beslissing blijft wil ik zeker geen klant meer zijn. Op de laatste algemene vergadering werd hierover niet/nooit gestemd (noch vermeld in de nieuwsbrief, het webinar op 22.11 is vijgen na pasen en een aanfluiting voor Ecopower).Dit blijkt gewoon een inhalige beweging van Ecopower voor het laatste jaar dat er nog analoge meters aanwezig zijn (verplicht vanaf 01.01.2025) op de kap van deze klanten die jarenlang u van groene stroom voorzagen en waarmee Ecopower zo graag uitpakte. Ik ben zelf klant sedert 2009 en met zonnepanelen sedert 2012.Ik vermoed dat er nog vele klanten door dergelijke beslissing, vlug zullen vertrekken bij Ecopower, zoals ik.Wij betalen al het prosumententarief sedert vele jaren, het lijkt alsof eigenaars van zonnepanelen verder gestraft worden, nu ook door Ecopower. Het is niet omdat andere leveranciers dit aanvatten (zoals oa Mega, ea) dat Ecopower dit ook moet doen.Het is alsof Ecopower door deze beslissing de jarenlange trouwe klanten wil VERPLICHTEN om zo vlug mogelijk een digitale meter aan te vragen. Door de jaren heen zijn de beloofde voordelen inzake zonnepanelen steeds verminderd/ingetrokken, dit is de druppel!En dit komt dan van een leverancier die groene stroom zo in het hart draagt? Maar de opwekkers ook bestraft hiermee.Gelieve mij te melden dat Ecopower definitief bij deze beslissing blijft (na de reacties de komende dagen/weken van andere klanten). En dan stap ik nu al over bij bevestiging.Ook hoe ik onmiddellijk na overstap voor 01.01.2024 het (verplichte) aandeel (op papier) van 250€ onmiddellijk kan terugvorderen van Ecopower.DIT IS EEN TOTAAL ONTEVREDEN KLANT IN DIT BELEID ECOPOWER, VAN EEN LEVERANCIER GROENE BURGERSTROOM!Ik stap over, dat is zeker.

Afgesloten
A. C.
16/06/2023

Onbeschofte reactie

Beste, ben al heel lang klant bij Ecopower..maar nu ben ik echt teleurgesteld in hun antwoord. Ik kreeg een rappel..terwijl ik dit reeds (op tijd) had betaald (zet dit steeds bij ontvangst direct in mijn agenda) Zo ben ik altijd op tijd..maar toch krijg ik deze reactie, wat ik echt onbeschoft vind: Bedankt voor uw reactie. We hebben de betaling inderdaad op 14/06 ontvangen maar de vervaldag was 03/06/2023. Mag ik u vragen om in de toekomst tijdig te betalen dan hoeven we geen herinnering te sturen. Wauw...zolang klant, steeds altijd mooi betaald..neen dit vind ik niet ok. Misschien toch eens uitkijken naar iets anders, waar ze de klanten wel beleefd behandelen.

Opgelost

Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform