Vandaag ontving ik de mail betreffende de invoering van de forfait voor eigenaars van zonnepanelen met een analoge meter vanaf 01.01.2024. Voor mij komt dit op 210€ + BTWIk aanvaard dit niet!Dit druist volledig in tegen de doelstellingen van Ecopower inzake het bevorderen van opwekken groene stroom.Indien Ecopower bij deze beslissing blijft wil ik zeker geen klant meer zijn. Op de laatste algemene vergadering werd hierover niet/nooit gestemd (noch vermeld in de nieuwsbrief, het webinar op 22.11 is vijgen na pasen en een aanfluiting voor Ecopower).Dit blijkt gewoon een inhalige beweging van Ecopower voor het laatste jaar dat er nog analoge meters aanwezig zijn (verplicht vanaf 01.01.2025) op de kap van deze klanten die jarenlang u van groene stroom voorzagen en waarmee Ecopower zo graag uitpakte. Ik ben zelf klant sedert 2009 en met zonnepanelen sedert 2012.Ik vermoed dat er nog vele klanten door dergelijke beslissing, vlug zullen vertrekken bij Ecopower, zoals ik.Wij betalen al het prosumententarief sedert vele jaren, het lijkt alsof eigenaars van zonnepanelen verder gestraft worden, nu ook door Ecopower. Het is niet omdat andere leveranciers dit aanvatten (zoals oa Mega, ea) dat Ecopower dit ook moet doen.Het is alsof Ecopower door deze beslissing de jarenlange trouwe klanten wil VERPLICHTEN om zo vlug mogelijk een digitale meter aan te vragen. Door de jaren heen zijn de beloofde voordelen inzake zonnepanelen steeds verminderd/ingetrokken, dit is de druppel!En dit komt dan van een leverancier die groene stroom zo in het hart draagt? Maar de opwekkers ook bestraft hiermee.Gelieve mij te melden dat Ecopower definitief bij deze beslissing blijft (na de reacties de komende dagen/weken van andere klanten). En dan stap ik nu al over bij bevestiging.Ook hoe ik onmiddellijk na overstap voor 01.01.2024 het (verplichte) aandeel (op papier) van 250€ onmiddellijk kan terugvorderen van Ecopower.DIT IS EEN TOTAAL ONTEVREDEN KLANT IN DIT BELEID ECOPOWER, VAN EEN LEVERANCIER GROENE BURGERSTROOM!Ik stap over, dat is zeker.