96 Beste Hilde AbtsDank u voor dit bericht.Een (jaar)afrekening wordt steeds gemaakt van jaaropname tot jaaropname.Is een telwerk vooruit gedraaid, dan wordt het verbruik aangerekend.Is een telwerk achteruit gedraaid, dan valideert Fluvius dit als een nul-verbruik. Voor het negatief verbruik wordt geen vergoeding gegeven en het is niet overdraagbaar naar een volgende periode. Dat is altijd zo geweest, bij alle leveranciers.De stroom die uw teller afgelopen jaren achteruit draaide, kan dus niet aangewend worden om het verbruik te compenseren dat u afgelopen jaar had (door het uitvallen van de omvormer).Het is steeds belangrijk om goed op te volgen of technische installaties (zonnepanelen, omvormers, ...) goed blijven werken, zodat defecten tijdig opgemerkt en snel gerepareerd kunnen worden.Op 07.04.2023 registreert Fluvius meterstand 35244. Op 23.03.2024 registreert Fluvius meterstand 36340.De teller draaide vooruit met 1096 kWh. Dit verbruik is aangerekend afrekening 7240030861 dd. 07.04.2024 en moet u betalen.De voorschotfactuur van 09.04.2024 zou ik hebben kunnen crediteren, maar ik zie dat u ze reeds betaald hebt?De volgende voorschotten worden in elk geval berekend op een verwacht 0-verbruik, wat in uw situatie (recht sociaal tarief) resulteert in geen voorschotten (u betaalt door het sociaal tarief geen prosumententarief en ook geen forfait terugdraaiende meter).Wie zonnepanelen heeft, stelt vaak vragen over hoe nu precies de afrekening wordt opgesteld of welke mogelijkheden er zijn bij de invoering van de digitale meter. In dit informatiedossier bundelden we zo veel mogelijk vragen met antwoorden over zonnepanelen en de analoge meter, over de komende metervervanging en over de afrekening met de nieuwe digitale meter.Er kwam via test-aankoop ook een klacht van u hierover bij ons binnen. Ik heb Test-aankoop in kopie gezet, zodat ze op de hoogte zijn van onze correspondentie met u.Neem gerust opnieuw contact als u nog vragen heeft.Coa¶peratieve groeten Nele Van Hecke medewerker klantendienst www.ecopower.beinfo@ecopower.be Tí 03í 287í 37í 79@ecopower_be Ecopower erkende cv Posthoflei 3 bus 3 2600 Berchem BE 0445 389 356 IBAN BE07 0012 2805 5766 RPR Antwerpen - Afd. AntwerpenNiet verwijderen a.u.b: SrvReqNo:[8000113742]Original Text : Ecopower afrekeningsfactuur 7240030861Beste, Onze meterstand op 9/10/2018, het moment van de plaatsing van de zonnepanelen was voor de elektriciteit 41216. Dat wil zeggen dat we in het verleden al verbruik betaald hebben aan jullie tot 41216. Het kan toch niet dat jullie dit verbruik nog eens gaan aanrekenen.Jullie kunnen deze meterstanden terugvinden, aangezien we toen ook al bij jullie aangesloten waren.Anders betalen we gewoon 2x voor dezelfde hoeveelheid verbruik..dit klopt toch niet..Met vriendelijke groeten,Hilde Abts Van: info@ecopower.be Verzonden: dinsdag 23 april 2024 9:09Aan: hilde.abts@telenet.beOnderwerp: RE: RE: Ecopower afrekeningsfactuur 7240030861 BesteBedankt voor dit bericht. Een omvormer die uitvalt, produceert geen stroom.Op basis van de opgenomen meterstanden is het niet mogelijk dat u meer hebt geproduceert. De meter is vooruit gedraaid ten opzichte van vorig jaar (van 35244 kWh naar 36340 kWh, verbruik: 1.096 kWh). We ontvangen één keer per jaar meterstanden en moeten die afrekenen. Een herziening is enkel mogelijk als bvb. de meterstand van vorige jaar niet klopt. De recent opgenomen meterstand ligt volledig in lijn met de recente meterstand die u me hebt meegedeeld aan de telefoon. Als er een rechtzetting moet gebeuren, kan dat alleen als we een bewijs hebben dat bvb de meterstand van 7/04/2023 niet klopt. Dat kan met een foto of als u destijds de meterstand hebt opgenomen. Neem gerust opnieuw contact op als u nog vragen hebt of ga naar de veelgestelde vragen op onze website. Coa¶peratieve groeten Stijn Theusmedewerker klantendienstwww.ecopower.be info@ecopower.be Tí 03í 287í 37í 79 @ecopower_beEcopower erkende cv Posthoflei 3 bus 3 2600 Berchem BE 0445 389 356 IBAN BE07 0012 2805 5766 RPR Antwerpen - Afd. AntwerpenNiet verwijderen a.u.b: SrvReqNo:[8000113742] Original Text From: hilde.abts@telenet.beTo: info@ecopower.beCC: Sent: 22.04.24 12:34:54Subject: RE: Ecopower afrekeningsfactuur 7240030861 Beste, Dat kan toch niet kloppen hoor.Er is één omvormer die even uitgelegen heeft, hij plaatste nog wel op het net maar telde niet..de andere omvormer werkte perfect en was een heel zonnige periode.het kan niet dat we toen onvoldoende stroom hadden voor eigen verbruik.aangezien we normaal veel te veel produceren..hier klopt duidelijk iets niet.We plaatsen stroom op het net, meer dan we verbruiken en moeten bijbetalen..terwijl we nog steeds niet aan ons normale verbruik zitten van in 2018..Kan dit nog eens herbekeken worden ????Met vriendelijke groeten,Hilde Abts Van: info@ecopower.be Verzonden: maandag 22 april 2024 12:02Aan: hilde.abts@telenet.beOnderwerp: Ecopower afrekeningsfactuur 7240030861 BesteHierbij alvast de afrekeningsfactuur die we vorige week hebben opgemaakt en verstuurd. Die zal nog onderweg zijn met de post. Omdat de zonnepanelen vorige zomer een tijd niet werkten, is de meter vooruit gedraaid en hebben we een verbruik aangerekend. Zoals daarnet besproken, kunnen we dat over het volgende verbruiksjaar spreiden. Dan hoeft u het bedrag niet in één keer te betalen. Als u me per kerende mail een bedrag voorstelt dat u graag maandelijks betaald, maken we voor u een afbetalingsplan. De voorschotten heb ik alvast uitgeschakeld.Neem gerust opnieuw contact op als u nog vragen hebt of ga naar de veelgestelde vragen op onze website. Coa¶peratieve groeten Stijn Theusmedewerker klantendienstwww.ecopower.be info@ecopower.be Tí 03í 287í 37í 79 @ecopower_beEcopower erkende cv Posthoflei 3 bus 3 2600 Berchem BE 0445 389 356 IBAN BE07 0012 2805 5766 RPR Antwerpen - Afd. AntwerpenNiet verwijderen a.u.b: SrvReqNo:[8000113742]. .