Meest recente klachten

L. S.
9/04/2025

Dringende klacht – defecte batterij zonnepanelen

Beste, In februari 2022 heb ik bij uw bedrijf Earth zonnepanelen met een batterij aangeschaft. Echter, na een jaar merkte ik dat de batterij niet functioneerde. Na twee interventies van uw technici werd vastgesteld dat er effectief een probleem is met de batterij. Ondanks meerdere pogingen om contact op te nemen, heb ik tot op heden geen bevredigende reactie of oplossing ontvangen. Ik verzoek u met aandrang om dit probleem binnen een redelijke termijn (maximaal 14 dagen na ontvangst van deze e-mail) op te lossen door de batterij te herstellen of te vervangen. Indien dit niet gebeurt, zal ik genoodzaakt zijn verdere stappen te ondernemen, inclusief een juridische procedure op basis van het Belgisch consumentenrecht en de wettelijke garantie op elektronische producten. Ik hoop echter dat het niet zover hoeft te komen en dat u uw verantwoordelijkheid als verkoper en installateur opneemt. Gelieve mij uiterlijk op [09/04/2025 + 14 dagen] een concreet voorstel te bezorgen. Bij gebrek aan een oplossing zal ik mij wenden tot de Economische Inspectie en zo nodig verdere juridische stappen ondernemen om mijn rechten af te dwingen. Ik verwacht uw spoedige reactie.

Afgesloten
F. V.
9/04/2025

Garantieprobleem

In februari dook er op onze batterij (2*2,4 kW) van Pylontech een communicatiefout op. We hebben dat onmiddellijk bij Earth gemeld en na een drietal weken is er een technieker langsgekomen om de batterij te herstellen. Hoewel de batterij onder garantie was, gebeurde dat tegen betaling (ongeveer 200 euro, voor verplaatsing en 1 uur werk). Bij de herstelling liet de technieker weten dat de batterij 'perfect' werkte, maar dat hij wel de hoofdmodule had moeten omwisselen, omdat de initiële hoofdmodule foutmeldingen bleef geven. De leds die de laadstatus van de batterij aangeven, werkten ook nog steeds niet, maar toen ik de technieker daarover een vraag stelde, reageerde die met: "Ik maak je hier niets wijs, de installatie werkt perfect." De dag nadien kon ik vaststellen dat de batterij maar op halve kracht werkte: de module die foutmeldingen gaf, werkte niet meer, ook al had de technieker beweerd dat alles perfect werkte. Door de manier van reageren en het feit dat de hoofdmodules zijn geswitcht, vermoed ik dat de technieker heel goed wist dat een van de modules niet meer werkte, maar heeft hij geprobeerd dat te verhullen. Ik heb het bedrijf hierover opnieuw gecontacteerd en ze lieten initieel weten snel een nieuwe interventie in te zullen plannen, maar ik heb sindsdien niets meer vernomen. Bij telefonisch contact hoor ik dat de mensen van de klantendienst allemaal met verlof zijn (ondertussen al drie weken). Wij willen simpelweg een vlotte herstelling, zonder gedoe, en op een eerlijke manier. Na eerdere ervaringen met Earth (het voormalige Izen) had ik wel verwacht dat er wat 'ruis op de lijn' zou zitten, maar het wordt toch tijd dat dit bedrijf op een volwassen en eerlijke manier begint te werken.

Afgesloten
A. L.
8/03/2024

Negeren van vraag sinds augustus 2023

Op 9 juli liet ik weten dat mijn wifi aangepast werd en hierdoor was de verbinding verbroken met de datalogger van de zonnepanelen.Meermaals heb ik de vraag gesteld om langs te komen en dit op te lossen. Ze hadden mij een handleiding gestuurd maar dit lukte niet. Tot op vandaag is dit nog steeds niet in orde. Mijn zonnepanelen werden gekocht via een leasingformule met alle nodige service inbegrepen. Ik verwacht dan ook de nodige acties van hen zodat ik via de app mijn verbruik kan volgen. Dit duurt nu al bijna 1 jaar en op mails antwoorden ze gewoon helemaal niet. Ongehoord!

Afgesloten
A. V.
22/11/2023

Zonnepanelen werken niet naar behoren en het probleem wordt niet opgelost

Zonnepannelen vallen vaak uit en app werkt niet. Al 5 x een technieker langs geweest en de problemen raken niet opgelost. Paar keer technieker na 5 minuten terug buiten met de mededeling dat hij het probleem niet kan oplossen. Na ontelbare mails en telefoons geen oplossing en nu reageert men totaal niet meer. Ik kan niet zien wat ik opwek via de app. Connectieprobleem en zonnepanelen wekken niet op wat zou moeten of vallen uit. Mijn laatste boze mail dateert van 30 augustus. Geen reactie meer. Herhaaldelijk gezegd en vermeld dat ik een klacht bij testaankoop zou indienen als het probleem wat al van maart aansleept niet opgelost wordt. Men stuurt ook geregeld techniekers op niet afgesproken momenten ed. hele waslijst. Telefonisch amper bereikbaar. Men gaat zogezegd altijd terugbellen en dit gebeurd nooit. Via testaankoop klacht ingediend, dan heeft men onmiddellijk met mij gebeld om het op te lossen en dit was het dan. Sleep weeral meer dan een maand aan en kan de klachtendienst niet meer bereiken, geen antwoord mee op mail en dus opnieuw geen oplossing. Als er nu geen oplossing komt schakel ik de advocaten van testaankoop in.

Opgelost
A. L.
13/10/2023

7 maand na belofte werking zonnepanelen

Beste,Mijn afspraak voor het aansluiten van de zonnepanelen is meermaals verplaatst, de eerste afspraak was gemaakt op 19 Mei dit is uiteindelijk twee dagen op voorhand verzet geweest wegens het nemen van een brugdag van de technieker. De 2de afspraak die vast stond voor 26 Mei is wegens een ongeluk van de technieker de dag zelf nog verplaatst geweest naar 23 juni, deze is afgezegd wegens het op controle gaan van de technieker.Nu komt deze morgen 30 juni alles aansluiten. Ik heb hier in het verleden 2 dagen verlof voor genomen en heb dus geen genot kunnen hebben van mijn zonne-energie die normaal al in orde moest zijn 19 Mei.Ik heb hiervoor al meermaals gebeld naar de klantendienst en verschillende werknemers van deze klantendienst hadden mij verzekerd dat ze een mail naar de verantwoordelijken hadden gestuurd en mij zouden terugbellen, wat niet is gebeurt. Nu heb ik 29 juni voor de zoveelste keer terug gebeld naar de klantendienst en de vrouw aan de lijn melde me dat ik zelf een mail moest sturen naar de klachtendienst. (Dit konden ze me niet zeggen enkele weken ervoor?).Uiteindelijk hadden we maandag 25 september opnieuw een afspraak met de technieker. Deze is weer verplaatst geweest wegens problemen in de planning. Dan komt er na weer een volgende afspraak een technieker op 9 oktober. Deze is exact 5 min. binnen geweest en zei ik weet wat het probleem is en ga even naar Earth bellen. De technieker had het materiaal niet mee en ze moesten een nieuwe datum afspreken om dit in orde te brengen. De technieker verzekerde mij dat Earth dezelfde dag mij nog zouden terugbellen voor een nieuwe afspraak. we zijn ondertussen 13 oktober.Nu is mijn vraag wanneer dit nu eindelijk in orde komt en of ik recht heb op een compensatie wegens het meermaals verplaatsen van mijn afspraak, meerdere verlofdagen die wij genomen hebben voor niets en aan het lijntje gehouden worden door de telefonisten.

Afgesloten

Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform