Bedrijfsscore uitgelegd
De bedrijfsscore op ons platform weerspiegelt hoe goed het bedrijf een geschil met de consument op een minnelijke manier kan oplossen.
De score wordt berekend op basis van drie criteria:
De score wordt berekend op basis van de afgelopen 12 maanden.
Indien er geen score wordt getoond, betekent dit dat we nog onvoldoende gegevens hebben over het bedrijf.
Klachtenafhandelingsdienst
Ontdek de voordelen van het platform en hoe het werkt
-
1. Verstuur je klacht rechtstreeks naar het betrokken bedrijf
-
2. Ontvang een melding van zodra het bedrijf heeft gereageerd
-
3. Geen of een onvoldoende reactie van het bedrijf? Bel ons! Onze advocaten kunnen je helpen.
-
Meer impact voor je klacht dankzij onze steun
-
Onze advocaten staan steeds klaar om op gelijk welk moment tussen te komen
-
Maak je klacht extra krachtig door hem openbaar te maken (optioneel)
Meest recente klachten
Factuur 25701212
Beste, Probleem: omvormer HUAWEI geeft geen injectie van zonnepanelen door. De technieker heeft alles terug op een professionele manier inorde gebracht. Na het inwerking stellen van de omvormer heb ik tweemaal gevraagd wat de eventuele kosten zijn en heeft hij duidelijk geantwoord dat dit een tussen van GARANTIE op de installatie is. Krijg ik achteraf een faktuur waar alles in rekening gebracht wordt desondanks de garantie van 10 jaar ! Er werd reeds een dossier aangemaakt: thread::276Wa6VLH72TCFObNigt41s::
Garantieprobleem
In februari 2025 viel een van onze twee batterijmodules uit. Earth heeft een poging ondernomen die batterijmodule opnieuw op te starten, wat niet gelukt is, waarop de technieker er niets beter op vond dan de module uit te schakelen, maar het te doen lijken alsof ze hersteld was. Toen we dat meldden, werd ons een ‘snelle’ vervolgafspraak beloofd, maar ondertussen zijn we meer dan een halfjaar verder zonder een oplossing. Earth claimt leveringsproblemen bij de leverancier (Pylontech) van de batterijmodule in kwestie, maar biedt ons geen alternatief of terugbetaling aan. Earth is er wel in geslaagd zwaardere batterijmodules aan te kopen bij de leverancier. Ongeveer eenmaal per maand vraag ik een update, meestal krijg ik geen antwoord, soms een vaag. Via telefoon krijg ik telkens de belofte dat ik onmiddellijk teruggebeld zal worden door iemand van de klantendienst, wat nooit gebeurt.
Dringende klacht – defecte batterij zonnepanelen
Beste, In februari 2022 heb ik bij uw bedrijf Earth zonnepanelen met een batterij aangeschaft. Echter, na een jaar merkte ik dat de batterij niet functioneerde. Na twee interventies van uw technici werd vastgesteld dat er effectief een probleem is met de batterij. Ondanks meerdere pogingen om contact op te nemen, heb ik tot op heden geen bevredigende reactie of oplossing ontvangen. Ik verzoek u met aandrang om dit probleem binnen een redelijke termijn (maximaal 14 dagen na ontvangst van deze e-mail) op te lossen door de batterij te herstellen of te vervangen. Indien dit niet gebeurt, zal ik genoodzaakt zijn verdere stappen te ondernemen, inclusief een juridische procedure op basis van het Belgisch consumentenrecht en de wettelijke garantie op elektronische producten. Ik hoop echter dat het niet zover hoeft te komen en dat u uw verantwoordelijkheid als verkoper en installateur opneemt. Gelieve mij uiterlijk op [09/04/2025 + 14 dagen] een concreet voorstel te bezorgen. Bij gebrek aan een oplossing zal ik mij wenden tot de Economische Inspectie en zo nodig verdere juridische stappen ondernemen om mijn rechten af te dwingen. Ik verwacht uw spoedige reactie.
Garantieprobleem
In februari dook er op onze batterij (2*2,4 kW) van Pylontech een communicatiefout op. We hebben dat onmiddellijk bij Earth gemeld en na een drietal weken is er een technieker langsgekomen om de batterij te herstellen. Hoewel de batterij onder garantie was, gebeurde dat tegen betaling (ongeveer 200 euro, voor verplaatsing en 1 uur werk). Bij de herstelling liet de technieker weten dat de batterij 'perfect' werkte, maar dat hij wel de hoofdmodule had moeten omwisselen, omdat de initiële hoofdmodule foutmeldingen bleef geven. De leds die de laadstatus van de batterij aangeven, werkten ook nog steeds niet, maar toen ik de technieker daarover een vraag stelde, reageerde die met: "Ik maak je hier niets wijs, de installatie werkt perfect." De dag nadien kon ik vaststellen dat de batterij maar op halve kracht werkte: de module die foutmeldingen gaf, werkte niet meer, ook al had de technieker beweerd dat alles perfect werkte. Door de manier van reageren en het feit dat de hoofdmodules zijn geswitcht, vermoed ik dat de technieker heel goed wist dat een van de modules niet meer werkte, maar heeft hij geprobeerd dat te verhullen. Ik heb het bedrijf hierover opnieuw gecontacteerd en ze lieten initieel weten snel een nieuwe interventie in te zullen plannen, maar ik heb sindsdien niets meer vernomen. Bij telefonisch contact hoor ik dat de mensen van de klantendienst allemaal met verlof zijn (ondertussen al drie weken). Wij willen simpelweg een vlotte herstelling, zonder gedoe, en op een eerlijke manier. Na eerdere ervaringen met Earth (het voormalige Izen) had ik wel verwacht dat er wat 'ruis op de lijn' zou zitten, maar het wordt toch tijd dat dit bedrijf op een volwassen en eerlijke manier begint te werken.
Negeren van vraag sinds augustus 2023
Op 9 juli liet ik weten dat mijn wifi aangepast werd en hierdoor was de verbinding verbroken met de datalogger van de zonnepanelen.Meermaals heb ik de vraag gesteld om langs te komen en dit op te lossen. Ze hadden mij een handleiding gestuurd maar dit lukte niet. Tot op vandaag is dit nog steeds niet in orde. Mijn zonnepanelen werden gekocht via een leasingformule met alle nodige service inbegrepen. Ik verwacht dan ook de nodige acties van hen zodat ik via de app mijn verbruik kan volgen. Dit duurt nu al bijna 1 jaar en op mails antwoorden ze gewoon helemaal niet. Ongehoord!
Hulp nodig?
Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.
Bel ons
Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).
Informatie voor bedrijven
Informatie voor consumenten