Bedrijfsscore uitgelegd
De bedrijfsscore op ons platform weerspiegelt hoe goed het bedrijf een geschil met de consument op een minnelijke manier kan oplossen.
De score wordt berekend op basis van drie criteria:
De score wordt berekend op basis van de afgelopen 12 maanden.
Indien er geen score wordt getoond, betekent dit dat we nog onvoldoende gegevens hebben over het bedrijf.
Klachtenafhandelingsdienst
Ontdek de voordelen van het platform en hoe het werkt
Meest recente klachten
Probleem met water in kelder na herhaaldelijke herstellingen
Geachte mevrouw/heer, Op 27/03/2023 heb ik met uw onderneming een overeenkomst afgesloten voor het plaatsen van een vloer- en wanddrainagesysteem met pomp en sensor in onze kelder. Echter, ik stelde op 10/05/2023, 23/06/2023, 02/08/2023, 25/10/2023, 02/01/2024, 16/01/2024, 26/02/2024, 03/05/2024, 28/06/2024 en 26/09/2024 vast dat water in de kelder was binnengekomen. Op elk van bovenstaande momenten heb ik jullie op de hoogte gebracht van het probleem. Ik wil hierbij ook toevoegen dat deze lijst zelfs niet exclusief is, en we op verschillende andere momenten ook water in de kelder hebben gekregen, zelfs op plaatsen waar er tot voor de initiële 'herstelling' geen was. Zoals ik aangegeven heb in mijn mail dd 27/09/2024 verzoek ik u alsnog onverwijld de veroorzaakte schade te willen herstellen of te laten herstellen op uw kosten. Gelieve te willen reageren binnen de 7 dagen om afspraak te maken om dit praktisch uit te werken. Bij gebreke hieraan, zal ik verdere stappen ondernemen om mijn rechten te vrijwaren.
Werken niet naar behoren uitgevoerd, geen reactie op klacht.
Helaas een zeer kwalijke ervaring met de firma Dry Plan. In het najaar van 2022 hebben wij hen aangesproken voor de behandeling van een vochtprobleem in onze achterste buitenmuur.Initieel contact zeer aangenaam en met een betrouwbare indruk, er is iemand langsgekomen om het probleem vast te stellen en een behandeling te formuleren. Deze is ook uitgevoerd, en bij de factuur werd ook een garantiecertificaat geleverd voor 30 jaar.Een jaar later stelden we echter vast dat het probleem niet was opgelost. Dit hebben we in het voorjaar ook laten verifiëren met verschillende metingen door verschillende partijen. Van allemaal kregen we dezelfde vaststelling te horen: het vooronderzoek werd niet volgens de regels van de kunst uitgevoerd en de behandeling door Dry Plan was een maat voor niets.Op basis hiervan (en met bewijs van een nieuwe vochtmeting in de muur) hebben wij de firma een aangetekende zending gestuurd om de factuur te betwisten, op basis van het garantiebewijs. Hierop werd nooit gereageerd. We hebben Testaankoop ingeschakeld als bemiddelaar, op hun herhaaldelijke berichten werd ook niet gereageerd. Rest ons enkel nog een gerechtelijke procedure op te starten.
Werken niet correct uitgevoerd en recht op waarborg wordt niet gehonoreerd.
In de maanden juni/juli van 2015 contacteerden we dry-plan voor de uitvoering van werkzaamheden om de muren van onze woning volledig droog en zoutvrij te maken. Op 25 juni 2015 kregen we een offerte en op 8 juli 2015 een tekening van welke muren geïnjecteerd zouden worden en welke muren afgekapt en opnieuw bezet zouden worden. Daarop werd weergegeven dat de muren maar aan 1 zijde geïnjecteerd moesten worden en dat niet alle muren moesten afgekapt worden. Dit zou ervoor zorgen dat alle behandelde en aangetaste muren in het huis aan hun beide zijden droog en zoutvrij zouden zijn. De werken werden uitgevoerd volgens de offerte in augustus 2015.Na de uitvoeringswerken hebben wij zoals afgesproken de wachttijd van twee jaar gerespecteerd vooraleer met de noodzakelijke schilderwerken te starten. Op dat ogenblik stelden wij echter vast dat verschillende muurdelen niet droog bleven, dat er zichtbare zouten waren en dat er behandelde muren waren die terug nat waren. Op 7 september 2017 namen wij dus contact op met de firma Dry-Plan en na herhaalde pogingen kwam een medewerker ter plaatse om de nodige vaststellingen ter plaatse te komen doen. Muurdelen die aan de ene kant behandeld zijn en aan de andere kant toch pleisterschade vertonen, komen volgens de firma niet in aanmerking voor herstel. Wij moeten dus opnieuw betalen voor een inschattingsfout van hen in 2015.De muurzijden aan de buitenkant van het toilet werden door dry-plan echter wel aanvaard als probleemgebied. Hier staan zouten tot op meer dan een meter hoog op de muur en zijn deur en plinten ook al aangetast door vocht. We vrezen dat de bepleistering één dezer dagen volledig zal loskomen en vrezen ook voor roestaantasting van het profiel. We hebben herhaaldelijk contact opgenomen en hebben een mail van 7 september 2017 van dry-plan waarin staat dat deze muur onder garantie valt. Sinds deze mail hebben we meerdere mails gestuurd, gebeld, een aangetekend schrijven gestuurd (januari 2018). Ook mijn vader heeft gebeld en gemaild en ook hij kreeg de reactie dat dit wel in orde ging komen. We hebben tot op heden echter geen concrete datum losgekregen wanneer ze dit komen herstellen.
Hulp nodig?
Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.
Bel ons
Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).
Informatie voor bedrijven
Informatie voor consumenten