Terug

Werken niet correct uitgevoerd en recht op waarborg wordt niet gehonoreerd.

Closed Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

V. W.

Naar: dry-plan

22/01/2019

In de maanden juni/juli van 2015 contacteerden we dry-plan voor de uitvoering van werkzaamheden om de muren van onze woning volledig droog en zoutvrij te maken. Op 25 juni 2015 kregen we een offerte en op 8 juli 2015 een tekening van welke muren geïnjecteerd zouden worden en welke muren afgekapt en opnieuw bezet zouden worden. Daarop werd weergegeven dat de muren maar aan 1 zijde geïnjecteerd moesten worden en dat niet alle muren moesten afgekapt worden. Dit zou ervoor zorgen dat alle behandelde en aangetaste muren in het huis aan hun beide zijden droog en zoutvrij zouden zijn. De werken werden uitgevoerd volgens de offerte in augustus 2015.Na de uitvoeringswerken hebben wij zoals afgesproken de wachttijd van twee jaar gerespecteerd vooraleer met de noodzakelijke schilderwerken te starten. Op dat ogenblik stelden wij echter vast dat verschillende muurdelen niet droog bleven, dat er zichtbare zouten waren en dat er behandelde muren waren die terug nat waren. Op 7 september 2017 namen wij dus contact op met de firma Dry-Plan en na herhaalde pogingen kwam een medewerker ter plaatse om de nodige vaststellingen ter plaatse te komen doen. Muurdelen die aan de ene kant behandeld zijn en aan de andere kant toch pleisterschade vertonen, komen volgens de firma niet in aanmerking voor herstel. Wij moeten dus opnieuw betalen voor een inschattingsfout van hen in 2015.De muurzijden aan de buitenkant van het toilet werden door dry-plan echter wel aanvaard als probleemgebied. Hier staan zouten tot op meer dan een meter hoog op de muur en zijn deur en plinten ook al aangetast door vocht. We vrezen dat de bepleistering één dezer dagen volledig zal loskomen en vrezen ook voor roestaantasting van het profiel. We hebben herhaaldelijk contact opgenomen en hebben een mail van 7 september 2017 van dry-plan waarin staat dat deze muur onder garantie valt. Sinds deze mail hebben we meerdere mails gestuurd, gebeld, een aangetekend schrijven gestuurd (januari 2018). Ook mijn vader heeft gebeld en gemaild en ook hij kreeg de reactie dat dit wel in orde ging komen. We hebben tot op heden echter geen concrete datum losgekregen wanneer ze dit komen herstellen.

Berichten (2)

dry-plan

Naar: V. W.

22/01/2019

Geachte Mevrouw Wens,Beste Veerle,Onze oprechte excuses, want u heeft 100% gelijk!Ik heb inderdaad met uw vader contact gehad en met hem afgesproken dat wij de reparatie van de muren onder garantie gingen inplannen.Alleen is er blijkbaar intern een jammerlijk misverstand gebeurd, waardoor ik ervan overtuigd was dat de reparatie al lang was uitgevoerd terwijl dat eigenlijk nog niet het geval blijkt te zijn.Dit neem ik volledig voor mijn rekening. Maar dit gaan we asap rechtzetten.Daarom komen wij graag volgende week vrijdag (01/02) langs omstreeks 10u om de huidige situatie volledig in kaart te brengen, zodat we daarna de nodige reparaties op de muren onder garantie kunnen komen uitvoeren.Met vriendelijke groeten,Gerry Van WouweDry-Plan Vochtbestrijding Green-Plan GroendakenGSM: 0488/150.786

V. W.

Naar: dry-plan

23/01/2019

Beste GerryAlvast bedankt voor dit antwoord en heel graag tot volgende week!Met vriendelijke groeten,Veerle


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform